Název: Name: | Kawasaki Ki 102c (Hei) | Kawasaki Ki 102c (Hei) |
Originální název: Original Name: | 川崎 キ102丙・五式双発襲撃機 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.06.1945-DD.08.1945 Kawasaki Aircraft, Ltd., Akashi | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1945-DD.08.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1945 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5200 kg | 11464 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7600 kg | 16755 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 8052 kg | 17752 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 17,250 m | 56ft 7,12in |
Délka: Length: | 13,150 m | 43ft 1,72in |
Výška: Height: | 3,700 m | 12ft 1,66in |
Plocha křídla: Wing Area: | 40,00 m2 | 430.56 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 190,0 kg/m2 | 38.92 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši Ha-112-II Ru vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, přeplňovaný turbokompresorem Ru-102, vzletový výkon 11 103 kW (1 500 k), 735 kW (1 000 k) v h= 10 000 m při 2 500 ot./min. Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 000 mm. | Mitsubishi Ha-112-II Ru, fourteen-cylinder, air-cooled two-row radial engine turbosuperchargers Ru-102, rated at 1,479 hp at take-off, 986 hp at 32,810 ft at 2,500 rpm, driving a three-bladed constant-speed propellers of the diameter 9ft 10,11in.[ |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 630 l + 2x 200 l v přídavných nádržích pod křídly. | 358.5 UK galons and two 44 UK gallon drop tanks. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 580 km/h v 6000 m | 360.4 mph in 19685 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 9,28 m/s | 1826.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 18,1 min do 10000 m | 18,1 min to 32808 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12500 – 13500 m | 41010 – 44291 ft |
Dolet: Range: | 1500 km | 932.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2200 km | 1367 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Ho-155-I ráže 30 mm ve spodní části přídě a 2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm v trupu sřílející šikmo vzhůru. | Two fixed forward-firing 1,18 inch Ho-155-I cannons in the underfuselage and Two fixed oblique-firing 0,79 inch Ho-5 cannons mounted obliquely in the fuselage to fire forward and upward. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Noční stíhací letoun postavený na základě těžkého stíhače Kawasaki Ki-102a. Upraven byl trup, který byl prodloužen, přestavěné byly i ocasní plochy, křídla s větším rozpětím a nosnou plochou, měla poskytnout větší stabilitu a vyšší výkony ve velkých výškách. Druhý člen osádky již neměl bránit letoun před útoky ze zadní části, ale obsluhoval primitivní radiolokátor, jehož anténa rotovala pod plexisklovým kryten nad hřbetem letounu. | The Ki-102c was a night fighter based on the Ki-102a. It was given a longer fuselage, redesigned tail surfaces and both the wing span and wing area were increased to improve high-altitude performance. The primitive radar was carried, wit the revolving antenna mounted in a Plexiglas radome above the fuselage. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 Famous Airplanes Of The World, Army Experimental Fighters, No.24, Bunrindo Co. Ltd. Nakano, rok 1990 L+K 24/1986, Letadla 39-45, Kawasaki Ki-102 Randy http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=322 www.warbirdsresourcegroup.org www.aviastar.org http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki102.html archiv autora |