Kawasaki Ki 102c [Randy]

Kawasaki Ki-102c / 川崎 キ102丙・五式双発襲撃機
     
Název:
Name:
Kawasaki Ki 102c (Hei) Kawasaki Ki 102c (Hei)
Originální název:
Original Name:
川崎 キ102丙・五式双発襲撃機
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.06.1945-DD.08.1945 Kawasaki Aircraft, Ltd., Akashi /
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1945-DD.08.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1945
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5200 kg 11464 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7600 kg 16755 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
8052 kg 17752 lb
Rozpětí:
Wingspan:
17,250 m 56ft 7,12in
Délka:
Length:
13,150 m 43ft 1,72in
Výška:
Height:
3,700 m 12ft 1,66in
Plocha křídla:
Wing Area:
40,00 m2 430.56 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
190,0 kg/m2 38.92 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši Ha-112-II Ru vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, přeplňovaný turbokompresorem Ru-102, vzletový výkon 11 103 kW (1 500 k), 735 kW (1 000 k) v h= 10 000 m při 2 500 ot./min.
Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 000 mm.
Mitsubishi Ha-112-II Ru, fourteen-cylinder, air-cooled two-row radial engine turbosuperchargers Ru-102, rated at 1,479 hp at take-off, 986 hp at 32,810 ft at 2,500 rpm,
driving a three-bladed constant-speed propellers of the diameter 9ft 10,11in.[
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 630 l + 2x 200 l v přídavných nádržích pod křídly. 358.5 UK galons and two 44 UK gallon drop tanks.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
580 km/h v 6000 m 360.4 mph in 19685 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9,28 m/s 1826.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
18,1 min do 10000 m 18,1 min to 32808 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12500 – 13500 m 41010 – 44291 ft
Dolet:
Range:
1500 km 932.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2200 km 1367 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón Ho-155-I ráže 30 mm ve spodní části přídě a
2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm v trupu sřílející šikmo vzhůru.
Two fixed forward-firing 1,18 inch Ho-155-I cannons in the underfuselage and
Two fixed oblique-firing 0,79 inch Ho-5 cannons mounted obliquely in the fuselage to fire forward and upward.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Noční stíhací letoun postavený na základě těžkého stíhače Kawasaki Ki-102a. Upraven byl trup, který byl prodloužen, přestavěné byly i ocasní plochy, křídla s větším rozpětím a nosnou plochou, měla poskytnout větší stabilitu a vyšší výkony ve velkých výškách. Druhý člen osádky již neměl bránit letoun před útoky ze zadní části, ale obsluhoval primitivní radiolokátor, jehož anténa rotovala pod plexisklovým kryten nad hřbetem letounu. The Ki-102c was a night fighter based on the Ki-102a. It was given a longer fuselage, redesigned tail surfaces and both the wing span and wing area were increased to improve high-altitude performance. The primitive radar was carried, wit the revolving antenna mounted in a Plexiglas radome above the fuselage.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
Famous Airplanes Of The World, Army Experimental Fighters, No.24, Bunrindo Co. Ltd. Nakano, rok 1990
L+K 24/1986, Letadla 39-45, Kawasaki Ki-102 Randy
http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=322
www.warbirdsresourcegroup.org
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki102.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-102c-Randy-t29883#107252 Verze : 0
Kawasaki Ki-102c
キ102丙 / - / Randy



Vznik a popis:
Kawasaki Ki-102c byl upraven s ohledem pro své nové určení z typu a, zvětšeno bylo rozpětí a tím i nosná plocha křídla (o 6 m2) na hodnotu 40 m2, dále byl prodloužen trup. To vše byly úpravy na zlepšení výškových vlastností a zlepšení vzletových vlastností, aby letoun mohl lépe operovat v noci. Nad trupem bylo instalováno kapkovité pouzdro s rotující anténou vyhledávacího radaru.
Motor byl přeplňován turbokompresorem Ru-102 a díky tomu byl jmenovitý výkon ve výšce 8200 m ještě na velmi slušné hodnotě 1 250 koní, pokud byl motor přeplňován mechanickým dvoustupňovým kompresorem byl tento výkon udržen pouze do výšky 5200 m.
Letoun vznikl pouze ve dvou exemlářích, z nichž jeden byl ještě v červenci 1945 zalétán, druhý prototyp zůstal nedokončen.



[b]Použité prameny:
Rene J. Francillion PhD, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=322
www.warbirdsresourcegroup.org
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki102.html
archiv autora

Kawasaki Ki 102c [Randy] -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-102c-Randy-t29883#107256 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více