Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 501 příspěvků vloženo, 1251 editováno a 805 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Nakadžima Ki 11

Nakajima Ki-11 / 中島 キ11 航空機

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Nakadžima Ki-11 Nakajima Ki-11
    Originální název:
    Original Name:
    中島キ11 航空機
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.04.1935-DD.12.1935 Nakajima Aircraft Company, Ltd., Ōta /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.04.1935-DD.12.1935
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    4
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.04.1935
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1259 kg 2776 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1560 kg 3439 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    1700 kg 3748 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,886 m 35ft 8,57in
    Délka:
    Length:
    7,752 m 25ft 5,19in
    Výška:
    Height:
    3,330 m 10ft 11,09in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    19,10 m2 205.59 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    81,70 kg/m2 16.73 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Nakadžima Kotobuki 3 o vzletovém výkonu 448,7 kW (610 k) při 2 500 ot/min a
    bojovém 522,2 kW (710 k) při 2 500 ot/min v h= 3 500 m.
    Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu.
    Nakajima Kotobuki 3 rated 602 hp at 2,500 rpm for take-off and 700 hp at 2,500 rpm at 11,483 ft for combat pewer,
    driving a two or three-blade fixed-pitch metal propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    200 l 44 UK gallons
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    420 km/h v 4300 m 261 mph in 14108 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    367 km/h v 3048 m 228 mph in 10000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    12,97 m/s 2553.1 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6,4 min do 5000 m 6,4 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10200 m 33465 ft
    Dolet:
    Range:
    1100 km 683.5 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet Type 89 Model 2 ráže 7,7 mm (500 nábojů na hlaveň) Two fixed forward-firing 0.303 in Type 89 Model 2 machine-guns mounted in the upper decking of the engine cowling.
    500 rounds ammo each
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - キ11 航空機 / Ki-jyuichi Kokūki / Armádní experimentální stíhací letoun
    - třetí prototyp vrtule trojlistá polohovatelná o průměru 2 900 mm
    a dosahoval max. rychlosti 430 km/h
    - letová vytrvalost 2,5 hodiny
    - キ11 航空機 / Ki-jyuichi Kokūki / Army Experimental Fighter Aircraft
    - Endurance 2.5 hours
    Zdroje:
    Sources:
    uvedeno v posledním příspěvku
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/29900#249611Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Nakajima Ki-11
    - / - / -
    キ11 航空機 / Ki-jyuichi Kokūki / eperimentální stíhací letoun


    Stručná historie:
    V roce 1934 japonská armáda potřebovala pro své jednotky nový stíhací letoun, který by nahradil již zastarávající stíhačky Nakajima Typ 91. Po odmítnutí jednoplošného prototypu Kawasaki Ki-5, se stal problém náhrady Typu 91 již urgentním.
    Zadáním soutěže byly obeslány dvě společnosti, které se zabývaly výrobou letecké techniky. Továrna Kawasaki Kogyo Kabushiki Kaisha Kokuki, měla navrhnout projekt dvouplošné stíhačky Ki-10 a Nakajima Hikoki Kabushiki Kaisha dostala shodné zadání, ale koncepce letounu označeného Ki-11 měla být jednoplošná. Konstruktéři továrny Nakajima inženýři Tei Koyama a Sinroku Inoue se nechali inspirovat tehdejší „žhavou“ novinku americkým Boeingem P-26. Celkem továrna Nakajima postavila od dubna do prosince 1935 čtyři prototypy, přičemž čtvrtý prototyp byl nejvyspělejší. Konstrukce letounů byla smíšená, celokovová skořepina trupu, křídla byla potažena panely z překližky a křidélka byla potaženy plátnem. Motor byl Nakajima Kotobuki 3 s výkonem 710 koní, tři prototypy (1., 2. 4.) měly dvoulistou vrtuli, třetí prototyp měl vrtuli trojlistou polohovatelnou. Podvozek byl pevný kapotovaný.
    Obecně lze říci, že projekt Ki-11 byl konstrukčně navržen především pro rychlost a konkurenční Kawasaki Ki-10 zase s ohledem na maximální obratnost. Japonské armádní letectvo si vybralo obratný Ki-10 a Nakajima Ki-11 poté co splnila úlohu nátlakového letounu a po přijetí Kawasaki Ki-10 do výzbroje armádního letectva, zůstaly továrně Nakajima nevyužité prototypy. Továrna se snažila nabídnout letouny i zahraničním zájemcům z jihovýchodní Asie, ale toto obchodní jednání bylo neúspěšné. První tři prototypy potom sloužily k testování různých typů motorů a výstroje, čtvrtý prototyp byl přeznačen na AN-1, dostal civilní označení J-BBHA a byl odprodán tiskovému koncernu Asahi Shimbun, kde s ním pilot Mosaburo Niino dne 31. 12. 1935 ustanovil rekord v maximální rychlosti dosažené civilním letadlem. Na trase Tokio - Ósaka dosáhl průměrné rychlosti 398,1 km/hod. Tento rekord byl překonán o necelé dva roky později ( v březnu 1937) letounem Mitsubishi Kamikaze (armádní označení Ki-15), také tento letoun byl v majetku koncernu Asahi Shimbun.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/29900#107388Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Na prvních dvou fotografiích je první prototyp Ki-11.01 a dole je prototyp třetí Ki-11.03








    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/29900#107389Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Na fotografii a barevném obrázku je Ki-11.04, tedy rekordní letoun odprodaný koncernu Asahi Shimbun.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/29900#159850Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Použité prameny:
    Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN: 087021313X
    Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945, Volume 5, Nakajima Aircrafts. Shuppan-Kyodo Publishers, Tokyo, Japan, rok 1983
    Famous Airplanes of the World, Army Experimental Fighters, No.24, Bunrindo Co-Ltd., Nakano Koku, Japan
    www.modelbud.pl - barevný pohled z boku
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki11.html
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/29900#249613Verze : 0
    MOD