Název: Name: | Caproni Vizzola F.4 | Caproni Vizzola F.4 |
Originální název: Original Name: | Caproni Vizzola F.4 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.07.1940 Caproni Vizzola SA, Vizzola Ticino | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.07.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (Sn. МM.5932) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1940 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2462 kg | 5428 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3000 kg | 6614 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,290 m | 37ft 0,49in |
Délka: Length: | 8,900 m | 29ft 2,38in |
Výška: Height: | 2,900 m | 9ft 6,17in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,60 m2 | 189.44 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 170,45 kg/m2 | 34.91 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 601 Aa, vodou chlazený invertní dvanáciválec s válci do V o vzletovém výkonu 864 kW (1 175 k) při 2 500 ot/min, 783 kW v h= 4 100 m. Vrtule trojlistá VDM 9-11207 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 100 mm. | Daimler-Benz DB 601 Aa, twelve-cylinder liquid-cooled supercharged 60° inverted Vee, rated 1,159 hp at 2,500 rpm for take-off, 1,036 hp at 13,450 ft, driving three-bladed VDM 9-11207 constant-speed propeller of 10ft 2,04in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 550 km/h v 3750 m | 341.8 mph in 12303 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 435 km/h v 3700 m | 270.3 mph in 12139 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10300 m | 33793 ft |
Dolet: Range: | 710 km | 441.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, 350 nábojů pro každý. | Two fixed forward-firing 0.50 inch Breda-SAFAT machine guns in the upper nose, 350 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Již v průběhu prvních letových testů zjistili zkušební piloti, že letoun se skvěle pilotuje a má velice dobré letové vlastnosti. V rámci vojenských zkoušek byl operačně zkoušen při obraně Říma u 303. Squadriglie 167. Gruppo Autonomo. | The first flight trials revealed the F.4 to possess good performance, excellent maneuverability and first class handling characteristics. The Regia Aeronautica assigned the lone F.4 prototype to the 303ª Squadriglia 167° Gruppo Autonomo, which operated it experimentally during 1942. |
Zdroje: Sources: | William Green and Gordon Swanborough, The Great Book of Fighters, St. Paul, Minnesota, MBI Publishing, 2001, ISBN 0-76031-194-3 Wiesław Bączkowski, Włoskie samoloty wojskowe 1936-1945, Ilustrowana Encyklopedia Techniki Wojskowej, Lampart, Warszawa, 1999, ISBN:8386776498 L+K 6/1969, Letadla 1939-1945, Caproni Vizzola F-4 a F-5 http://www.airwar.ru/enc/fww2/f4.html http://comandosupremo.com/f5.html archiv autora |