Micubiši K7M1 11-Ši

Mitsubishi K7M1 11-Shi / 三菱 K7M1 11机上作业练习机
     
Název:
Name:
Micubiši K7M1 Mitsubishi K7M1
Originální název:
Original Name:
十一試機上作業練習機
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1938
Osádka:
Crew:
2 + 7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2550 kg 5622 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3800 kg 8378 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
20,000 m 65ft 7,39in
Délka:
Length:
13,260 m 43ft 6,04in
Výška:
Height:
3,460 m 11ft 4,21in
Plocha křídla:
Wing Area:
50,30 m2 541.42 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
75,55 kg/m2 15.47 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Gasuden GK2 Tempu 11 (Ha-22-11) vzduchem chlazené hvězicové devítiválce o vzletovém výkonu 250 kW (340 k), nominální výkon 221 kW (300 k) v h= 0 m
Vrtule čtyřlisté dřevěné s pevným úhlem náběhu o průměru 2 200 mm
Gasuden GK2 Tempu 11 (Ha-22-11) nine-cilinder air-cooled radial engine rated 335 hp at take-off and 296 hp at sea level,
driving a four-blade fixed-pitch wooden propellers of 7 ft 2.61 in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
490 l 107.8 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
259 km/h v 0 m 160.9 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
180 km/h v 1000 m 111.8 mph in 3281 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
14,83 min do 3000 m 14,83 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5800 m 19029 ft
Dolet:
Range:
926 km 575.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý zdvojený kulomet Type 92 ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti.
Pumový náklad do 90 kg (3x 30 kg)
One flexible twin 0,303 in Type 92 machine-guns in dorsal turret.
Bombs: up to 198lb.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
11机 十一試機上作業練習機 / Džu-iči Ši-Ki-Džó sagyó renšú-ki / Námořní experimentální letoun pro výcvik osádek 11-Ši 11机 十一試機上作業練習機 / Jū-ichi Shi-Ki-jō sagyō renshū-ki / Navy Experimental 11-Shi Crew Trainer
Zdroje:
Sources:
Shigeru Nohara, The Xplanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45, Green Arrow, Japan rok 2000
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski: Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2., Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
L+K 22/1989, Letadla 1939 - 45
http://www.samoloty.ow.pl/str068.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-K7M1-11-Si-t30075#108274 Verze : 0
Mitsubishi K7M1
- / - / -
11机上作业练习机 / - / Námořní experimentální cvičný letoun 11-Shi


Historie:
V roce 1938 byly dva prototypy K7M1 připraveny k letovým zkouškám. Prototypy těchto letadel byla odpověď továrny Mitsubishi Jukogyo Kabushiki Kaisha na technické specifikace 11-Shi, které vydalo Kaigun Koku Hombu. Soutěže se zúčastnily jednomotorové prototypy Kawanishi K6K1, Watanabe K6W1 a Mitsubishi K6M1. K7M1 byly dvoumotorové a jednalo se o opravdu moderní cvičné stroje s celokovovou konstrukcí, které měly nahradit ve službě staré Mitsubishi K3M.
Vnitřní prostory byly využity účelně a výcvik mohl probíhat u několika žáků zároveň. Pro výcvik bombometčíků zde byl bombardovací zaměřovač. Pro ostrý výcvik mohly být svrženy tři pumy o hmotnosti 30 kg, celkem mohlo být neseno 90 kg pumové zátěže. Pro palubní střelce bylo k dispozici střeliště na konci kabiny s jedním kulometem ráže 7,7 mm. Celá konstrukce letadla nesla znaky letadel, která továrna Mitsubishi vyráběla jako letadla bojová např. bombardér G3M.
Oba prototypy K7M1 se velmi osvědčily i při plnění kurýrních a dopravních úkolů, k sériové výrobě však nedošlo a to i přes naprostou spokojenost námořního letectva s tímto typem letounu, důvodem jeho nezavedení do výroby byla nedostatečná výrobní kapacita továrny Mitsubishi a také skutečnost, že u továrny Watanabe se již začaly projektové práce na letounu Shigaraku.
Oba prototypy K7M1 létaly u jednotkyYokosuka Kokutai, spojenecká zpravodajská služba je nezaznamenala a tak jim nebylo přiděleno ani kódové jméno. Námořní letectvo pro vycvik osádek vícemotorových letadel používalo především staré upravené bombardéry Mitsubishi G3M Nell, až mnohem později byl zaveden do výroby speciální cvičný Kyushu K11W1 Shigaraku, který byl navíc z hlediska sériové výroby méně složitý a přitom stejně účelný jako K7M1.
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-K7M1-11-Si-t30075#108277 Verze : 0
Fotografie Mitsubishi K7M1
Micubiši K7M1 11-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-K7M1-11-Si-t30075#108279 Verze : 0
a ještě kamufláž - pohled z boku.
Micubiši K7M1 11-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-K7M1-11-Si-t30075#108280 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek
Micubiši K7M1 11-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-K7M1-11-Si-t30075#108278 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více