Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 499 příspěvků vloženo, 1235 editováno a 803 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Jokosuka H5Y2 12 [Cherry]

Yokosuka H5Y2 Model 12 / 空技廠 H5Y2・九九式二号飛行艇

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Jokosuka H5Y2 model 12 Yokosuka H5Y2 Model 12
    Originální název:
    Original Name:
    空技廠 H5Y2・九九式二号飛行艇
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1939-DD.MM.1941 Hiro Naval Arsenal, Hiro /
    DD.MM.1940-DD.MM.1940 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1939-DD.MM.1941
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    18
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1936
    Osádka:
    Crew:
    6
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    člunový trup flying boat
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    7655 kg 16876 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    11510 kg 25375 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    31,567 m 103ft 6,79in
    Délka:
    Length:
    20,523 m 67ft 3,99in
    Výška:
    Height:
    6,456 m 21ft 2,16in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    107,74 m2 1159.7 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    106,83 kg/m2 21.88 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Micubiši MK1A Šinten 21, vzduchem chlazený dvojhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 883 kW (1200 k).
    Vrtule kovové trojlisté stavitelné o průměru 3 710 mm.
    Mitsubishi MK1A Shinten 21, fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engines rated at 1,184 hp for take-off,
    driving a three-bladed variable-pitch propellers of 12ft 2,06in diameter.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    8 129 l 1,788 UK gallons
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    305 km/h v 1000 m 187.7 mph in 3281 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    240 km/h v 1000 m 137.9 mph in 9843 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    14,0 min do 3000 m 14,0 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5140 m 16864 ft
    Dolet:
    Range:
    3000 km 1864.1 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    4700 km 2920.4 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm v předním střelišti,
    1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm v hřbetním střelišti a
    1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm v ocasní střelecké věži.
    Pumový náklad: do hmotnosti 500 kg (obvykle 2x 250 kg hlubinných pum).
    One flexible forward-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun in an open bow position,
    One flexible forward-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun in dorsal position and
    one flexible rearward-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun in a tail turret.
    Bomb load: up to 1,102 lb of bombs or depth-charges.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    九九式飛行艇 - 99 šiki hikótei - Létající člun Typ 99
    Spojenecké kódové jméno: Cherry


    Letová vytrvalost: 26 h
    - Letoun měl křídlo nesené vysoko nad trupem na vzpěrách. Svou koncepcí připomínál zmenšený létající člun Kawaniši H6K Mavis. Výkony hydroplánu byly špatné, výkon motorů nestačil a hydroplán byl podmotorovaný. Konstrukce byla potíže se strukturání pevností.
    Několik hydroplánů na počátku války sloužilo k protiponorkovému hlídkování, ale zejména díky slabým výkonům byly brzy přešly do druhé linie, kde sloužily především jako dopravní a také pro výcvik nových osádek.
    九九式飛行艇 - 99shiki hikōtei - Type 99 Flying Boat
    Allied code name: "Cherry"


    Endurance: 26 hours
    - The H5Y was a twin-engine parasol wing aircraft, and thus resembled a scaled-down version of the Kawanishi H6K "Mavis". Performance was found to be poor however, with the aircraft underpowered and suffering from structural problems which delayed production.
    Although some were used for coastal anti-submarine patrols early in World War II, they were quickly transferred to second line duties such as transport or training.
    Zdroje:
    Sources:
    René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
    William Green, Warplanes of the Second World War, Volume Five: Flying Boats, London, Macdonald & Co.(Publishers) Ltd., 1962, Revised and reprinted 1968, pp. 136-137, ISBN 356-01449-5.
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
    http://www.combinedfleet.com/ijna/h5y.htm
    http://www.airwar.ru/enc/sww2/h5y.html
    members.fortunecity.se - foto
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/30125#108487Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Na fotografii je vidět Cherry s nasazeným přepravním podvozkem.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/30125#108495Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Trojpohledový náčrtrek


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/30125#108492Verze : 0
    MOD