Název: Name: | Aiči E11A1 | Aichi E11A1 |
Originální název: Original Name: | 九八式水上偵察機 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1937-DD.MM.1939 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1937-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 17 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.06.1937 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | flying boat |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1927 kg | 4248 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3297 kg | 7269 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,490 m | 53ft 1,39in |
Délka: Length: | 11,710 m | 38ft 5,01in |
Výška: Height: | 5,500 m | 18ft 0,53in |
Plocha křídla: Wing Area: | 46,40 m2 | 499.45 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 71,10 kg/m2 | 14.56 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hiro typ 91 model 22, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do W o vzletovém výkonu 456 kW (620 k), trvalý výkon 382 kW (520 k). Vrtule tlačná čtyřlistá s pevným úhlem náběhu o průměru 3 600 mm. | Hiro Type 91 Model 22, twelve-cylinder liquid-cooled W-block (3 banks of 4 cylinders) engine, rated 612 hp for take-off and 513 hp for max continuous, driving a four-blade fixed-pitch pusher propeller of 11ft 9,72in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 217 km/h v 0 m | 134.8 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 180 km/h v 0 m | 111.8 mph in 0 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 18,51 min do 3000 m | 18,51 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4425 m | 14518 ft |
Dolet: Range: | 1570 km | 985.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2065 km | 1283.1 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,69 mm | One flexible 0.303 inch Type 92 machine-gun. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 九八式水上偵察機 / Kjúhačišiki suidžó teisacuki / Námořní průzkumný létající člun Type 98 Spojenecké kódové jméno: Laura Konstrukce vycházela ze staršího Aichi E10A1, konstruktéři zmenšili rozpětí a mírně letoun aerodynamicky zjemnili. Letoun byl používán na válečných lodích japonského námořnictva, na začátku války v Tichomoří byl již zastaralý a stažen od bojových jednotek. | 九八式水上偵察機 / Kyujuhachi Yatei / "Type 98 Night Reconnaissance Seaplane". The Allied code name was "Laura". The Aichi E11A1 competing against the Kawanishi E11K1, it proved to have superior performance, and was ordered into production as the Navy Type 98 Night Reconnaissance Seaplane. Of biplane configuration, the two-step hull carried a braced tail unit, with the tail-plane and elevator mounted almost halfway up the fin. Accommodation was provided for a crew of three, and there was an open bow position that could be used during on-water manoeuvres, such as making fast to a buoy, as well as mounting a defensive machine gun. To enhance stability on the water, balancer floats were mounted beneath each lower wing, close to the wingtip. Production of E11A1s totalled only 17 aircraft, and these saw limited use in their intended role in the early stages of the Pacific war. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945, Vol.2. Aichi Aircraft. Tokio, Shuppan Kyōdōsha (出版協同社), rok 1981. Famous Airplanes of the World No.47, Imperial Japanese Navy Reconnaissance Seaplanes, Bunrindo Publishing Co. Ltd., July 1994, ISBN4-89319-044-X http://www.aviastar.org/air/japan/aichi_e11a.php http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=579 http://www.combinedfleet.com/ijna/e11a.htm il2.sloboda.net archiv autora |