Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 390 příspěvků vloženo, 1850 editováno a 350 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Micubiši Ki 18

Mitsubishi Ki-18 / 三菱 キ18 试作战斗机

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Micubiši Ki 18 Mitsubishi Ki 18
    Originální název:
    Original Name:
    キ18 试作战斗机
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1935-DD.08.1935 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1935-DD.08.1935
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.08.1935
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1110 kg 2447 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1422 kg 3135 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,000 m 36ft 1,06in
    Délka:
    Length:
    7,655 m 25ft 1,37in
    Výška:
    Height:
    3,150 m 10ft 4,01in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    16,00 m2 172.22 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    88,88 kg/m2 18.2 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Nakadžima Kotobuki 5 o vzletovém výkonu 405 kW (550 k), 441 kW (600 k) v h= 3 048 m při 2 400 ot./min.
    Vrtule: dřevěná dvoulistá s pevným úhlem náběhu (32°) o průměru 2 900 mm
    Nakajima Kotobuki-5 nine-cylinder radial engines, rated at 542 hp for take-off, and 592 hp at 10,000 ft at 2,400 rpm,
    driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller of 9ft 6,17in diameter.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    300 l 66 UK gallons
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    444,8 km/h v 3048 m 276.4 mph in 10000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    390 km/h v ? m 242.3 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    12,98 m/s 2555.1 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6,5 min do 5000 m 6,5 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9800 m 32152 ft
    Dolet:
    Range:
    900 km 559.2 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet Type 89 ráže 7,7 mm s 500 náboji na hlaveň Two fixed forward-firing 0.303 inch machine-guns Type 89 Model 2, 500 rpg
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    三菱 キ18 / Ki-džjuhači
    Prototyp pro armádní soutěž.
    三菱 キ18 / Ki-jyuhachi
    Prototype for testing.
    Zdroje:
    Sources:
    Famous Airplanes of the World, Army Experimental Fighters (1), No. 76, August 76, Bunrin-Do, Japan
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/30397#110220Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Mitsubishi Ki-18
    航空機 / Ki-jyuhachi Kokūki


    Historie:
    Továrna Mitsubishi Jukogyo Kabushiki Kaisha se snažila nabídnout armádnímu letectvu svůj úspěšný prototyp Ka-14, který byl přímým předchůdcem palubní námořní stíhačky A5M. Ka-14 byl zbaven námořního vybavení, motor zůstal shodný, byl však nově vybaven delším krytem motoru.
    Upraven byl i podvozek, neboť se počítalo s provozem na travnatých letištích. Armádní piloti nebyli při zkouškách ( podzim-zima 1935) s letounem Ki-18 příliš spokojeni, protože jej srovnávali s lehkými dvouplošníky.


    Použité prameny:
    Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
    Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, Annapolis, rok 1990, ISBN: 1557505632
    Václav Němeček, Vojenská letadla 2 díl, Naše Vojsko, Praha 1987; ISBN 80-206-0117-1
    Famous Airplanes of the World, Army Experimental Fighters, No.24, Bunrindo Co-Ltd., Nakano Koku, Japan
    www.aviastar.org
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki18.html
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/30397#110286Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie Mitsubishi Ki-18




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/30397#110221Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie není nic moc, tak přidám ještě obrázek stažený ze serveru: www.modelbud.pl


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/30397#159849Verze : 0
    MOD