Název: Name: | Kawaniši H6K2-L | Kawanishi H6K2-L |
Originální název: Original Name: | 九七式輸送飛行艇(H6K2-L) | |
Kategorie: Category: | transportní letoun | cargo aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1942 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 16 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1940 | |
Osádka: Crew: | 8 + 10~16 pasažérů | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | flying boat |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 12025 kg | 26511 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 17100 kg | 37699 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 23000 kg | 50706 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 40,000 m | 131ft 2,8in |
Délka: Length: | 24,900 m | 81ft 8,3in |
Výška: Height: | 6,270 m | 20ft 6,84in |
Plocha křídla: Wing Area: | 170,00 m2 | 1829.86 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 100,59 kg/m2 | 20.6 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Micubiši MK8D Kinsei 43, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 735 kW (1 000 k) a 728 kW (990 k) v h= 2 800 m. Vrtule trojlisté kovové s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 mm. | Mitsubishi Kinsei 43 fourteen-cylinder air-cooled twin-row radial engines, rated at 986 hp for take-off and 976 hp at 9,186 ft, driving a three-blade metal variable-pitch propellers of 10ft 6 in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 7 765 l | 1,708 UK gallons. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 333 km/h v 2600 m | 207 mph in 8530 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 241 km/h v 1000 m | 150 mph in 3281 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7600 m | 24934 ft |
Dolet: Range: | 4330 km | 2690.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | Žádná | Unarmed. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 九七式輸送飛行艇 - Kjū nana-šiki jusō hikō-tei – Námořní transportní létající člun typu 97 Spojenecké kódové jméno: Tillie Tato verze byla vyráběná pro civilní leteckou společnost Dai-Nippon Koku K. K. U této společnosti létající čluny vykonaly několik dlouhých letů (např. Jokohama – Palau) Poslední civilní let proběhl dne 29. 11. 1941, potom byly všechny čluny převzaty námořním letectvem. | 九七式輸送飛行艇 - Kyū nana-shiki yusō hikō-tei - Navy Transport Flying Boat Type 97 Allied Code Name: "Tillie" |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 William Green, War Planes of the Second World War, Flying Boats, Volume Five, MacDonald, London, Revised and reprinted 1969, ISBN 356 01449 5 M. C. Richards, Profile No. 233, Kawanishi 4-motors Flying-Boats (H6K Mavis and H8K Emily), Profile Publication, London, UK. Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 www.lemaire.happyhost.org pzkpfw.tripod.com http://www.combinedfleet.com/ijna/h6k.htm http://www.hikotai.net/datasheets/h6k.htm archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |