Název: Name: | Kawaniši H6K4-L | Kawanishi H6K4-L |
Originální název: Original Name: | 九七式輸送飛行艇(H6K4-L) | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | passenger aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.1943 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.MM.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 20 vyrobených + 2 upravené z H6K4 2-3 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1942 | |
Osádka: Crew: | 8 + 18 pasažérů | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | flying boat |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 11925 kg | 26290 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 17180 kg | 37875 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 40,000 m | 131ft 2,79in |
Délka: Length: | 24,900 m | 81ft 8,3in |
Výška: Height: | 6,270 m | 20ft 6,84in |
Plocha křídla: Wing Area: | 170,00 m2 | 1829.86 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 101,06 kg/m2 | 20.7 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Micubiši Kinsei 46 (Ha-33-46), vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 684 kW (930 k) a 787 kW (1 070 k) v h= 4 200 m. Vrtule trojlisté kovové s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 mm. | Mitsubishi Kinsei 46 (Ha-33-46) fourteen-cylinder air-cooled twin-row radial engines, rated at 917 hp for take-off and 1,055 hp at 13,780 ft, driving a three-blade metal variable-pitch propellers of 10ft 6 in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 13 409 l | 2,949.6 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 333 km/h v 4000 m | 206.9 mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 244 km/h v 1600 m | 151.6 mph in 5249 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9600 m | 31496 ft |
Dolet: Range: | 6080 km | 3777.9 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | Unarmed. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 九七式輸送飛行艇(H6K4-L) - Kjū nana-šiki yusō hikō-tei(H6K4-L) - Velký dopravní létající člun Type 97 Model 2 (H6K4-L) Spojenecké kódové jméno: Tillie - Letová vytrvalost: 25,5 h - Na trupu se objevila další okénka a pro potřeby pasažérů byla v trupu i toaleta. - Za kabinou plotů byla kabina pro 8 sedících pasažérů, popřípadě pro 4 lůžka a za touto kabinou byla druhá pro 10 pasažérů. - Celkem bylo vyrobeno 20 nových letadel a 2 letouny byly upraveny z průzkumné verze H6K4 2-3. - Na zádi zůstala zachována střelecká věž, ovšem bez kanónu. | 九七式輸送飛行艇(H6K4-L) - Kyū nana-shiki yusō hikō-tei (H6K4-L) - Navy Transport Flying Boat Type 97 Allied Code Name: "Tillie" - Endurance: 25 hours 30 minutes - Transport version of H6K4, similar to H6K2-L, but with Mitsubishi Kinsei 46 engines, 20 built and another two converted from the H6K4 2-3 |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 William Green, War Planes of the Second World War, Flying Boats, Volume Five, MacDonald, London, Revised and reprinted 1969, ISBN 356 01449 5 M. C. Richards, Profile No. 233, Kawanishi 4-motors Flying-Boats (H6K Mavis and H8K Emily), Profile Publication, London, UK. Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 www.lemaire.happyhost.org pzkpfw.tripod.com http://www.combinedfleet.com/ijna/h6k.htm http://www.hikotai.net/datasheets/h6k.htm archiv autora |