RUS - Renault Mgebrov

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 342 příspěvků vloženo, 1829 editováno a 255 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

RUS - Renault Mgebrov

бронеавтомобиль Рено-Мгеброва

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Renault Mgebrov Renault Mgebrov
    Originální název:
    Original Name:
    бронеавтомобиль Рено-Мгеброва
    Výrobce:
    Producer:
    Podvozek/chassis - Société des Automobiles Renault /
    Opanceřování/armour - Ižorský admiralitní a mechanický závod, Kolpino /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.09.1915-DD.03.1916, přestavba věže a posledních 5? ks DD.06.1916
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    11+5?
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1915
    Osádka:
    Crew:
    3/4
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Náhon:
    Configuration:
    4x2
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    ? kg ? lb
    Užitečné zatížení:
    Payload:
    ? kg ? lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    3400/3000 kg 7496/6614 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    5100 mm 16ft 8,78in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2320 mm 7ft 7,34in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2300/2250 mm 7ft 6,54in /7ft 4,57in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    ? mm ?
    Rozvor:
    Wheelbase:
    3900 mm 153,54in
    Rozchod:
    Track:
    ? ?
    Brzdová soustava:
    Braking System:
    ? ?
    Elektrický systém:
    Electrical System:
    ? ?
    Pneumatiky:
    Tyres:
    ?
    Pancéřování:
    Armour:
    Nýtované, chromniklová ocel 5-7 mm Riveted, stainless steel 5-7 mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Renault, benzinový vodou chlazený čtyřválec o objemu 8490 ccm, 55,2 kW Renault, gasoline water-cooled four-cylinder engine with a capacity of 8490 cc, 75 HP
    Převodovka:
    Gearbox:
    mechanická 3+1 mechanical 3+1
    Spojka:
    Clutch:
    ? ?
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? l ? Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    55 km/h 34.2 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    ? l/100 km ? mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    ? km ? mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    ° / °
    Svah:
    Gradient:
    ? ° ? %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    ? m ?
    Výzbroj:
    Armament:
    2x 7,62mm Maxim vz.1910 2x 7,62mm Maxim vz.1910
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    Data před lomítkem - před přestavbou věže, po lomítku - popřestavbě -
    Zdroje:
    Sources:
    Kolomiec M.:Broněavtomobili Rossiji, http://auto.rin.ru/
    Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000
    http://ru.wikipedia.org/
    http://www.hobbyport.ru/
    www.aviarmor.net
    http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_40CV
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/30624#506962Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Obrněný automobil Renault Mgebrov


    Na začátku roku 1915 bylo obchodní misí plk. Sekretěva, mimo jiných, zakoupeno a na podzim dopraveno do Ruska i 40 ks obrněných automobilů typu Renault (na podvozku R 40 CV), nazvaných v Rusku podle tvaru korby Рено-Ящик (truhlík, šuple). V Ižorském závodě bylo 11 těchto vozidel odstrojeno a vybaveno pancířem tloušťky do 7 mm dle návrhu št.kpt. Mgebrova. Mgebrov využil chladiče umístěného až za motorem a pancéřování předku vozidla mělo velice ostré úhly. Vozidlo o hmotnosti okolo 3 500 kg poháněl zážehový čtyřválec (8 490 ccm) o výkonu 75 HP max. rychlostí 55 km/h. Poháněná zadní náprava měla zdvojené pneumatiky, délka vozidla byla 5 100 mm, šířka 2 320 mm a výška 2 300 mm. Výzbroj vozidla tvořily dva kulomety 7,62 Maxim 1910, lafetované v rozměrné věži s velitelskou věžičkou, a to po jednom za otočnými štíty. Každý štít měl odměr 90 stupňů, celá věž 360 stupňů. Tato věž byla typická pro Mgrebrovovy konstrukce. Osádka byla tří až čtyřčlenná a do vozidla nastupovala zadními a bočními dveřmi.


    30.04.1916 absolvovaly vozidla zkoušky. I přez vysokou rychlost na komunikaci byla vozidla přetížena a v terénu špatně pohyblivá. Bylo proto rozhodnuto je odlehčit a to odstraněním velké věže a jejím nahrazením dvěma malými z Ižorského závodu, stejnými jako na vozidle Austin podle projektu kpt. Bažanovského. Tímto se podařilo vozidlo odlehčit o 500 kg. Takto přepracovaná vozidla se dostala na frontu v pozdním létě 1916.


    Poslední čtyři vozidla byla ve stavu DRRA ještě v roce 1929.







    Zdroj
    Kolomiec M.:Broněavtomobili Rossiji, http://auto.rin.ru/
    Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000
    http://ru.wikipedia.org/
    http://www.hobbyport.ru/


    Renault-Jaščik, francouzský OA Renault 1914

    Renault Mgebrov čtyřpohledový nákres první varianty (Mgebrov)

    Renault Mgebrov původní nákresy vozidla, boční pohled

    Renault Mgebrov původní nákresy vozidla, zadní pohled
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/30624#329933Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Obrněný automobil Renault-Mgebrov



    Zdroj
    Kolomiec M., Baratinskij M.: Broněavtomobili Ruskoj Armii 1906-1917, Technika molodeži, Moskva 2000


    Obrněný automobil Mgebrov-Renault varianta s jednou kulometnou věží, 1916

    Detail věže št.kap.Mgebrova

    Obrněný automobil Mgebrov-Renault - první varianta řez vozidlem a nákres šasi
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/30624#327999Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Varianta se dvěma kulomety.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/30624#110937Verze : 0
    Avatar
    Renault Mgebrov



    www.aviarmor.net


    Renaul Mgebrov po přepracování na dvě věže, dobře jsou viditelné nasávací otvory pro chladič umístěný za motorem
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/30624#506963Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Varianta s jedním kulometem.


    http://armor.kiev.ua/Tanks/WWI/mgebrov/mgebrov.php


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/30624#110936Verze : 0
    Avatar
    Toto vozidlo na obr. br9.jpg zřejmě nikdy neexistovalo, první varianty měly jednu věž Mgebrov se dvěma kulomety, po přepracování dvě věže a každá s jedním kulometem.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/30624#329935Verze : 0
    MOD