Kawasaki Ki 3

Kawasaki Ki-3 / 川崎 キ3・九三式单发轻爆击机
     
Název:
Name:
Kawasaki Ki-3 Kawasaki Ki-3
Originální název:
Original Name:
川崎 九三式単軽爆撃機 [キ-3]
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.04.1933-DD.03.1935 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kakamigahara /
DD.MM.193R-DD.MM.193R Ishikawajima Airplane Manufacturing Co., Ltd., Tachikawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1934-DD.03.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 prototypy +
240 (200 Kawasaki a 40 Tachikawa)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1933
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1650 kg 3638 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3097 kg 6828 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,000 m 42ft 7,8in
Délka:
Length:
10,000 m 32ft 9,7in
Výška:
Height:
3,000 m 9ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,00 m2 409.03 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
81,58 kg/m2 16.71 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Kawasaki - BMW IX (Ha-9) kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V o výkonu 588 kW (800 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
Kawasaki - BMW IX (Ha-9) twelve-cylinder liquid-cooled supercharged Vee engine rated at 789 hp,
driving a wooden two-bladed fixed-pitch propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
259 km/h v 3000 m 160.9 mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
220 km/h v 2200 m 136.7 mph in 7218 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12,0 min do 3000 m 12,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7000 m 22966 ft
Dolet:
Range:
900 km 559.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Type 89 ráže 7,69 mm
1-2x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,69 mm pro obranu zadní části letadla
max. pumový náklad 500 kg
One fixed forward-firing 0.303 Type 89 inch machine gun was mounted in the nose, synchronized with the propeller, and
one or two flexible 0.303 inch Type 89 machine gun was mounted dorsally cocpit.
Bomb load: Up to 1,100 lb.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
九三式単軽爆撃機 - Kjusan-šiki tankei bakugekiki - Armádní jednomotorový lehký bymbardér typ 93-1 九三式単軽爆撃機 - Kyūsan-shiki tankei bakugekiki - Army Type 93-1 Single-engine Light Bomber


The prototype KDA-6 was designed by the German engineer Dr. Richard Vogt, who was working in Japan at the time. Takeo Doi the future chief designer for Kawasaki, worked as Vogt's assistant on the project.


The Kawasaki Ki-3 It was the last biplane light bomber design built by Kawasaki Kōkūki Kōgyō Kabushiki Kaisha for the Imperial Japanese Army in the 1930s. The type served in Korea and in Manchuria, before playing a major part in the early fighting in China.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
www.aviastar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-3-t30895#111425 Verze : 0
Kawasaki Ki-3
九三式单发轻爆击机 / Kyūsan-shiki tankei bakugekiki / Armádní lehký bombardér Type 93


Stručná historie:
Rikugun Koku Hombu se od počátku třicátých let snažilo modernizovat a tím také zvýšit účinnost svého bombardovacího letectva. Do výzbroje zařadilo těžký bombardér Mitsubishi Ki-1, střední bombardér Mitsubishi Ki-2, logicky byl žádán také lehký bombardér, který měl plnit co možno nejvíce taktických úkolů.


Vývojem byla pověřena továrna Kawasaki Zōsensho Kabushiki Kaisha, zde byl již z vlastní iniciativy rozpracován projekt německého konstruktéra dr. Richarda Vogta, kterému asistoval již tehdy zkušený inženýr Takeo Doi.
Prototyp s označením KDA-6, plně vycházel z jejich předchozích konstrukcí, které vznikly na přelomu dvacátých a třicátých let. Hlavními znaky byly robusnost a jako u všech jednomotorových konstrukcí Kawasaki byl použit řadový motor, jehož propagátorm a zastáncem továrna Kawasaki byla.

Po zkouškách v roce 1933 byl bombardér přijat do výzbroje jako "lehký armádní bombardér typ 93" a v nově zavedeném systému označování Kitai dostal označení Ki-3.
Výroba Ki-3 se rozeběhla od ledna 1934 a trvala necelých patnáct měsíců a již jeden rok po ukončení výroby, tedy v roce 1936 je považován za zastaralý, sloužil však na čínském bojišti v první linii až do roku 1938.


Bombardér vykazoval poměrně slušné letové vlastnosti, ale znehodnocoval jej dosti poruchový motor, tedy konkrétně jeho kompresor, to bylo také hlavní příčinou proč tento Typ 93-1 nedoznal velké obliby, a to jak u létajícího, tak i u pozemního personálu. Ve službě byl nahrazen moderními typy Mitsubishi Ki-30 Ann Type 97 a Kawasaki Ki-32 Mary Type 98.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
www.aviastar.org
http://www.hikotai.net/datasheets/ki3.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-3-t30895#111426 Verze : 1
Fotografie Kawasaki Ki-3
Použité zdroje:
http://www.airwar.ru/enc/bww1/ki3.html

Kawasaki Ki 3 -


Kawasaki Ki 3 -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-3-t30895#191354 Verze : 1
http://www.airwar.ru/enc/bww1/ki3.html

Kawasaki Ki 3 -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-3-t30895#575553 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více