Název: Name: | Nakadžima Ki 80 | Nakajima Ki-80 |
Originální název: Original Name: | 中島 キ80 试作重爆指挥官机 | |
Kategorie: Category: | letoun včasné výstrahy/velitelské stanoviště | airborne early warning/command aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.10.1941 Nakajima Aircraft Co., Ltd., Ōta | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.10.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1941 | |
Osádka: Crew: | 12 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6355 kg | 14010 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 10623 kg | 23420 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 11200 kg | 24692 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 20,424 m | 67ft 0,09in |
Délka: Length: | 18,829 m | 61ft 9,29in |
Výška: Height: | 4,090 m | 13ft 5,02in |
Plocha křídla: Wing Area: | 69,93 m2 | 752.72 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 153,22 kg/m2 | 31.38 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Nakadžima Ha-117 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 780 kW (2420 k), 1 655 kW (2250 k) v h= 4 900 m Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 200 mm | Nakajima Ha-117 fourteen-cylinder air-cooled two-row radial, rated at 2,287 hp for take-off and 2,219 hp at 16,075 ft, driving a three-blade constant-speed propeller of 10ft 6in diameter |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2 744 l | 604 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 482 km/h v 4950 m | 299.5 mph in 16240 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 350 km/h v 3000 m | 217.5 mph in 9843 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | - m/s | - ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 12,83 min do 5000 m | 12,83 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9500 m | 31168 ft |
Dolet: Range: | 2000 km | 1242.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3100 km | 1926.3 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x kanón Ho-1 ráže 20 mm ve hřbetním střelišti 1x kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm v zadním střelišti 6x kulomet Type 89 ráže 7,7 mm v oknech vpředu, vzadu, dole, nahoře a na bocích trupu Pumový náklad: 300 kg | One flexibile 0.79 inch Ho-1 cannon in dorsal turret, one flexibile 0.5 inch Ho-103 machine-gun in tail turret and one flexibile 0.303 inch Type 89 machine-guns in each of the nose, dorsal, ventral, tail, port and starboard beam positions. Bomb-load: 661 lb bombs |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Speciální velitelský letoun, později sloužil k testům motorů. | Specialised "formation leader’s" aircraft, employed as engine test-beds. |
Zdroje: Sources: | Richard M. Bueschel, Nakajima Ki-49 Donryu in Japanese Army Air Force Service. Atglen, Schiffer Publishing Ltd., 2004, ISBN 0-76430-344-9. www.century-of-flight.net http://www.samoloty.ow.pl/str362.htm archiv autora |