Název: Name: | Messerschmitt Me 163 B-1 | Messerschmitt Me 163 B-1 |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Me 163 B-1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.1943 Messerschmitt GmbH, Regensburg DD.MM.1944-DD.MM.1945 Hanns Klemm Flugzeugbau GmbH, Böblingen DD.MM.1944-DD.MM.1945 Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG, Dessau | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1944-DD.03.1945 Me 163 B-1 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 30 Me 163 B-0 274 Me 163 B-1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 26.06.1942 ve vleku / towed; Me 163 B V1 21.02.1943 motorový let / powered flight; Me 163 B V8 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | odhazovací | jettisonable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kluzná ližina | skid |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1905 kg | 4200 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3100 kg | 6834 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4310 kg | 9502 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,30 m | 30ft 6,13in |
Délka: Length: | 5,92 m | 19ft 5,06in |
Výška: Height: | 2,80 m | 9ft 2,23in |
Plocha křídla: Wing Area: | 19,60 m2 | 210.97 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 210,00 kg/m2 | 43.01 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | raketový | rocket |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Kapalinový raketový motor Walter HWK 109-509 A-2 o tahu 16,68 kN | Walter HWK 109-509 A-2 liquid-fuel rocket engine thrust 3,800 lbf |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1160 l T-Stoff 500 l C-Stoff | 255 Imp gal / 306 US gal T-Stoff 110 Imp gal / 132 US gal C-Stoff |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 955 km/h v 9150 m | 593.4 mph in 30020 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 160 m/s | 31496.1 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 2,02 min do 4000 m | 2,02 min to 13123 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 15500 m | 50853 ft |
Dolet: Range: | 40 km | 24.9 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | B-0: - 2 kanony Mauser MG 151/20 ráže 20mm (100 ks nábojů na hlaveň) (prvních 47 kusů) B-1: - 2 kanony Rheinmetall-Borsig MK-108 ráže 30 mm(60 ks nábojů na hlaveň) - zbraně Sondergerät 500 Jägerfaust ráže 50 mm (některé kusy) | B-0: - two cannons Mauser MG 151/20 cal. 0,79in (100 pcs ammunition for each cannon) (first 47 planes) B-1: - two cannons Rheinmetall-Borsig MK-108 cal. 1,18in(60 pcs ammunition for each cannon) - weapon Sondergerät 500 Jägerfaust cal. 2 inch (some planes) |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Jednomístný středoplošný bezocasý stíhací letoun se šipovitým křídlem a s raketovým pohonem. Přistávací zařízení tvořila hydraulicky vysouvatelná lyže pod trupem a stejně ovládane ostruhové kolo. Při dopravě po letišti a ke startu používal letoun pomocný dvoukolový podvozek. Palivo - látky T-Stoff (80% peroxid vodíku) a C-Stoff (30% hydrát hydrazinu + 57% metanolu + 13% vody). Vzletová rychlost 280 km/h, přistávací rychlost 160 km/h. Rychlost stoupání do 1000 m 50 m/s. Rychlost stoupání 160 m/s do 12000 m. | - |
Zdroje: Sources: | Belcarz, B; Peczkowski, R. Me 163 Komet. AJ-Press, Gdynia 1997. ISBN 83-86208-72-4 https://en.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_163 https://de.wikipedia.org/wiki/Messerschmitt_Me_163 |