Douglas B-23 Dragon

     
Název:
Name:
Douglas B-23 Dragon Douglas B-23 Dragon
Originální název:
Original Name:
Douglas B-23 Dragon
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.07.1939-DD.09.1940 Douglas Aircraft Co. Inc., Santa Monica, California
Období výroby:
Production Period:
DD.07.1939-DD.09.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
38
První vzlet:
Maiden Flight:
27.07.1939
Osádka:
Crew:
6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
8659 kg 19089 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
12020 kg 26500 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
14696 kg 32400 lb
Rozpětí:
Wingspan:
28.04 m 92ft
Délka:
Length:
17.8 m 58ft 4,75in
Výška:
Height:
5.63 m 18ft 5,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
92.25 m2 993 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
130.36 kg/m2 26.7 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright R-2600-3 o výkonu 951 kW
třílistá vrtule s konstantní rychlostí otáček Hamilton Standard
Wright R-2600-3, power 1275 hp
three-bladed constant-speed propeller Hamilton Standard
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
453.8 km/h v 4785 m 282 mph in 15700 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
338 km/h v ? m 210 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6.7 min do 3048 m 6.7 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9632 m 31600 ft
Dolet:
Range:
2253.1 km 1400 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
4425.7 km 2750 mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet ráže 12,7 mm v křídlech
2x kulomet ráže 7,6 mm v křídlech
1x pohyblivý kulomet Browning FN ráže 7,62 mm


1814 kg pum
1x flexible .30 in machine gun in the extreme nose
1x flexible .30 in machine gun amidships
1x flexible .30 in machine gun firing through a ventral hatch
2x flexible .50 machine gun in the tail


4000 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Francillon, Rene J. McDonnell Douglas Aircraft Since 1920, Volume I. Naval Institute Press, Annapolis 1988. ISBN 0-87021-428-4.
Jones, LLoyd. S. U.S. Bombers. Aero Publishers, Inc., Fallbrook 1974.
http://joebaugher.com/usaf_bombers/b23.html
www.nationalmuseum.af.mil
URL : https://www.valka.cz/Douglas-B-23-Dragon-t31133#112258 Verze : 0
Douglas B-23 Dragon


Na konci 30. let se jasně ukazovala stopající zastaralost bombardéru B-18 Bolo. Ve snaze zlepšit jeho výkony vznikla úprava verze B-18A, která měla mít motory Wright R-2600-1, pojmenovaná B-22. Přes nárůst výkonu ale výpočty neukázaly dostatečné zlepšení a nebyla zahájena ani stavba prototypu. Místo toho Douglas podnikl důkladnou revizi návrhu B-18, při které se počítalo s použitím silnějších křídel dopravního letounu DC-3 a v podstatě úplně nového aerodynamičtějšího trupu s většími ocasními plochami. Motory měly být opět dva Wright R-2600.


Douglas si vymohl, aby byla na konci roku 1938 výroba posledních 38 B-18A nahrazena B-23. Armáda také souhlasila s přeskočením prototypové a testovací fáze, stroje tedy byly zařazeny rovnou jako B-23. První z nich byl dokončen v červenci 1939. Tento první stroj měl neprosklenou příď, zatímco pozdější měly prosklení s pozicí bombometčíka a pohyblivým kulometem. Všechny stroje měly také prosklenou kulometnou pozici na ocase, na americkém bombardéru poprvé.


První let B-23 podnikl 27. července 1939, z Clover Field v Santa Monice. Po hodnocení na Wright Field byl zařazen u 89. průzkumné peruti na March Field v Kalifornii. Ostatní stroje byly doručeny mezi únorem a zářím 1940 a u 17. bombardovací skupiny na March Field nahradily Northropy A-17A. Přes pokrok, učiněný proti původnímu B-18A, byl B-23 stále ještě výrazně horší než nastupující bombardéry typu B-17E a B-24. B-23 také nebyly nikdy bojově nasazeny. Po nahrazení B-25 byly předány k 12. bombardovací skupině v McChordu a 13. v Orlandu. Po japonském útoku na Pearl Harbor bylo několik B-23 nasazeno k hlídkování na pacifickém pobřeží a nakonec převedeno k výcviku.


B-23 se potom stal základem pro různé pokusy a testy. Jeden byl použit pro zkoušky zachytávání tažného lana kluzáku hákem za letu, potom také k testům dálkově ovládaných věží firmy Emerson Electric. Další sloužil k testům motorů Pratt & Whitney R-2800-5, a jeden jako řídící stanoviště pro bezpilotní letoun Culver PQ-8. Asi 18 strojů bylo nakonec přestavěno na transportní letoun UC-67. Po válce byly přeživší B-23 a UC-67 rozprodány do soukromých rukou a několik jich létalo ještě koncem 70. let.


Zdroj:
http://home.att.net/~jbaugher2/b23.html
www.nationalmuseum.af.mil
http://www.aviastar.org/air/usa/douglas_b-23.php
www.csd.uwo.ca
Douglas B-23 Dragon - http://www.nationalmuseum.af.mil/shared/media/photodb/photos/060530-F-1234S-018.jpg

www.nationalmuseum.af.mil
Douglas B-23 Dragon -


URL : https://www.valka.cz/Douglas-B-23-Dragon-t31133#257507 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více