Blazer
Blazer je lehký, vzduchem přepravitelný, hybridní protiletadlový systém určený k ničení nízkoletících letounů, vrtulníků nebo bezpilotních prostředků. V druhotné roli ho lze nasadit proti lehce obrněným vozidlům protivníka.
Dalším vývojem typu LAV-AD ve spolupráci firem Martin Marietta (dnes General Dynamics Armaments Systems) a Thomson-CSF (dnes Thales Air Defense) vznikl pro export určený PL hybridní systém Blazer.
Největší změnu představuje instalace dvoudimenzionálního radiolokátoru TRS 2630P optimalizovaného k vyhledávání nízkoletících cílů. Jeho dosah činí 17 km (zjišťování letounů), respektive 10 km (zjišťování vrtulníků). TRS 2360P může sledovat současně až deset cílů.
Pokud není k vyhledávání cílů možné použít radiolokátor (porucha, prostředí silného REB) lze přejít na pasivní režim, k čemuž slouží stabilizovaný zaměřovač, který obsahuje termovizní systém (FLIR) s TV kamerou a laserový dálkoměr.
Věž je stejně jako LAV-AD osazena pětihlavňovým rotačním kanonem GAU-12/U Equalizer ráže 25 mm, který tentokrát doplňuje čtyřnásobné odpalovacích zařízení pro francouzské PLŘS Mistral, jenž mají maximální dálkový dosah 5,8 kilometrů. jejich Minimální dosah je pak 1 km. Počet vezených Mistralů činí osm kusů, z nichž čtyři jsou umístěny na odpalovacím zařízení a další čtyři jsou vezeny v korbě vozidla. Znovunabití nemá trvat déle než 5 minut.
Osádku vozidla tvoří tři osoby. Řidič sedí v levé přední části vozu stejně jako tomu je u LAV-25. Ve věži pak svá pracoviště mají zbylí členové obsuhy - velitel a střelec. Hlavní činností velitele je klasifikace cílů a určení priority jejich ničení, což následně realizuje střelec.
Nezaveden do operační služby.
Výrobce: General Dynamics Armaments Systems, Burlington, Vermont, USA & Thales Air Defense (bývalý Thomson-CSF Airsys), Bagneaux, Francie
Uživatelé: ---
Technicko-taktická data
Rychlost:
- maximální: 99 km/h
- plavby: 9 km/h
Jízdní dosah: 660 km
Překročivost: 2 m
Maximální stoupání: 60%
Maximální boční náklon: 30%
Pohonná jednotka:
- Detroit Diesel 6V53T
- max. výkon: 275 hp
Převodovka:
- Allison MT653 (5 stupňů pro jídu vpřed, 1 pro jízdu vzad)
Blazer je lehký, vzduchem přepravitelný, hybridní protiletadlový systém určený k ničení nízkoletících letounů, vrtulníků nebo bezpilotních prostředků. V druhotné roli ho lze nasadit proti lehce obrněným vozidlům protivníka.
Dalším vývojem typu LAV-AD ve spolupráci firem Martin Marietta (dnes General Dynamics Armaments Systems) a Thomson-CSF (dnes Thales Air Defense) vznikl pro export určený PL hybridní systém Blazer.
Největší změnu představuje instalace dvoudimenzionálního radiolokátoru TRS 2630P optimalizovaného k vyhledávání nízkoletících cílů. Jeho dosah činí 17 km (zjišťování letounů), respektive 10 km (zjišťování vrtulníků). TRS 2360P může sledovat současně až deset cílů.
Pokud není k vyhledávání cílů možné použít radiolokátor (porucha, prostředí silného REB) lze přejít na pasivní režim, k čemuž slouží stabilizovaný zaměřovač, který obsahuje termovizní systém (FLIR) s TV kamerou a laserový dálkoměr.
Věž je stejně jako LAV-AD osazena pětihlavňovým rotačním kanonem GAU-12/U Equalizer ráže 25 mm, který tentokrát doplňuje čtyřnásobné odpalovacích zařízení pro francouzské PLŘS Mistral, jenž mají maximální dálkový dosah 5,8 kilometrů. jejich Minimální dosah je pak 1 km. Počet vezených Mistralů činí osm kusů, z nichž čtyři jsou umístěny na odpalovacím zařízení a další čtyři jsou vezeny v korbě vozidla. Znovunabití nemá trvat déle než 5 minut.
Osádku vozidla tvoří tři osoby. Řidič sedí v levé přední části vozu stejně jako tomu je u LAV-25. Ve věži pak svá pracoviště mají zbylí členové obsuhy - velitel a střelec. Hlavní činností velitele je klasifikace cílů a určení priority jejich ničení, což následně realizuje střelec.
Nezaveden do operační služby.
Výrobce: General Dynamics Armaments Systems, Burlington, Vermont, USA & Thales Air Defense (bývalý Thomson-CSF Airsys), Bagneaux, Francie
Uživatelé: ---
Technicko-taktická data
Rychlost:
- maximální: 99 km/h
- plavby: 9 km/h
Jízdní dosah: 660 km
Překročivost: 2 m
Maximální stoupání: 60%
Maximální boční náklon: 30%
Pohonná jednotka:
- Detroit Diesel 6V53T
- max. výkon: 275 hp
Převodovka:
- Allison MT653 (5 stupňů pro jídu vpřed, 1 pro jízdu vzad)