Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 243 příspěvků vloženo, 1039 editováno a 281 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Soko G-4 Super Galeb

Соко Г-4 Супер Галеб

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Soko G-4 Super Galeb Soko G-4 Super Galeb
    Originální název:
    Original Name:
    Соко Г-4 Супер Галеб
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1978-DD.MM.1991 Soko Vazduhoplovna Industrija, RO Vazduhoplovstvo, Mostar /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1978-DD.MM.1991
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ~90
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    17.07.1978
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3250 kg 7165 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    4760 kg 10494 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    6330 kg 13955 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.880 m 32ft 4,98in
    Délka:
    Length:
    11.862 m 38ft 11in
    Výška:
    Height:
    4.280 m 14ft 0,5in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    19.500 m2 209.9 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Rolls-Royce Viper Mk.632-46 o tahu 17,79 kN Rolls-Royce Viper Mk.632-46, thrust 4000 lb.st.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    1720 l
    2x 312,5 l přídavná nádrž
    378 Imp gal / 454 US gal
    2x 68 Imp gal / 83 US gal drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    910 km/h v 6000 m 565.4 mph in 19685 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    550 km/h v 6000 m 341.8 mph in 19685 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    30 m/s 5905.5 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6 min do 8000 m 6 min to 26247 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    14800 m 48556 ft
    Dolet:
    Range:
    300 km 186.4 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2050 km 1273.8 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    pouzdro s dvojkanonem GŠ-23L ráže 23 mm, 200 nábojů


    1200 kg podvěšené výzbroje:
    2x 340kg puma
    4x 250kg puma
    4x kontejnerový puma S-8-16
    4x raketomet L-57-16MD nebo L-128-04
    rakety VRZ-57
    ...
    23 mm GSh-23L twin cannon pod, 200 rouds


    2645 lb of ordnance:
    2x 750 lb bomb
    4x 551 lb bombs
    4x S-8-16 cluster bomb
    4x L-57-16MD or L-128-04 rocket pod
    VRZ-57 rockets
    ...
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    G-4, Soko Vazduhoplovna Industrija Mostar, 1983.
    www.vojska.net
    www.muzejvazduhoplovstva.org.rs
    http://www.yugoimport.co.yu/products/g-4.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/31511#520228Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Soko G-4 Super Galeb "23737" srbského letectva.
    Kecskemét 7. 8. 2010

    vlastní foto

    vlastní foto

    vlastní foto

    vlastní foto
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/31511#370126Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Jinak Soko v bosenskem meste Mostar take vyrabel pračky a ledničky což bylo "jako" maskovani i když bylo snad každemu jasne že je to letecka tovarna,no ale muselo to tak byt jak to Tito chtel.

    Foto z minuleho roku. G-4 srbskeho letectva, 252. letka "Vlci z Ušča". Te nalepky na helme si nevšimejte :D
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/31511#486795Verze : 0