Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 329 příspěvků vloženo, 1432 editováno a 315 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Fokker D.VII

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Fokker D.VII Fokker D.VII
    Originální název:
    Original Name:
    Fokker D.VII
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1918-DD.MM.1918 Fokker Flugzeugwerke GmbH, Schwerin /
    DD.MM.1918-DD.MM.1918 Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Berlin /
    DD.MM.1918-DD.MM.1918 Ostdeutsche Albatros Werke, Schneidemühl /
    DD.MM.1918-DD.MM.1918 Ungarische Allgemeine Maschinenfabrik AG, Budapest /
    DD.MM.1918-DD.MM.1918 Österreichisch-Ungarische Flugzeugfabrik Aviatik GmbH, Wien /
    DD.MM.1919-DD.MM.19RR NV Koninklijke Nederlandse Vliegtuigenfabriek, Amsterodam
    DD.MM.1929-DD.MM.1929 Alfred Comte, Schweizerische Flugzeugfabrik AG, Oberrieden
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1918-DD.MM.1929
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ~ 3800:
    ~ 1200 Fokker
    ~ 2200 Albatros/OAW
    ~ 150 MAG
    ~ 255 Aviatik
    8 Comte
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    700 kg 1543 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    850 kg 1874 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8,700 m 28ft 6,51in
    Délka:
    Length:
    6,950 m 22ft 9,62in
    Výška:
    Height:
    2,950 m 9ft 8,14in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    20,2 m2 217.43 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Mercedes D.IIIa o výkonu 118 kW/160 k nebo
    Mercedes D.IIIaü o výkonu 132 kW/180 k nebo
    BMW.IIIa o výkonu 136 kW/185 k nebo
    Austro-Daimler o výkonu 154 kW/210 k
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Mercedes D.IIIa, power 158 hp, or
    Mercedes D.IIIaü, power 178 hp, or
    BMW.IIIa, power 182 hp, or
    Austro-Daimler, power 207 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    91 l 20 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    1871) km/h v 1000 m 116.2 1) mph in 3281 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    31.52) min do 5000 m 31.52) min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    60003) m 19685 3) ft
    Dolet:
    Range:
    450 km 279.6 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný 7,92mm kulomet LMG 08/15 2x fixed 7,92 mm LMG 08/15 machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
































    Poznámka:
    Note:
    1) 205 km/h ve výšce 2000 m s motorem BMW, 196 km/h s motorem Austro-Daimler
    2) 16 min s motorem BMW, 14 min s motorem Austro Daimler
    3) 7000 m s motorem BMW, 6700 m s motorem Austro Daimler
    1) 127.4 mp/h at 6562 ft with BMW, 122 mph with Austro-Daimler
    2) 16 min with BMW, 14 min with Austro Daimler
    3) 22900 ft with BMW, 22000 ft with Austro Daimler
    Zdroje:
    Sources:
    Grosz, P. M. Fokker D.VII, Windsock Profile No.9. Albatros Publications, Berkhamsted 1989. ISBN 0-948414-15-4.
    Gray, Peter M. The Fokker D.VII, Profile No.25. Profile Publications, Leatherhead 1965.
    Kroschel, G.; Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
    Gray, Peter; Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
    Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3191#404022Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fokker D.VII

    V roku 1917 navrhol šéfkonštruktér firmy Fokker Reinhold Platz nový typ lietadla. Vznikol tak prototyp Fokker V.11. Postavený bol na osvedčenom trupe lietadla Dr.I. Avšak letové skúšky si vynútili viacero zmien, predovšetkým chvostové plochy boli úplne prepracované. (namiesto samotného smerového kormidla bola použitá kombinácia kýlovej plochy a smerového kormidla) Nakoľko bol zastavaný ťažší a výkonnejší motor, lietadlo dostalo nové krídla väčšieho rozpätia a plochy. Konštrukčne boli podobné ako u Dr.I, avšak ich väčšie rozmery si vynútili dvojnosníkovú štruktúru. Pri konkurze na nové stíhacie lietadlo, jasne zvíťazil. Bolo rozhodnuté, že Fokkery D.VII nebude vyrábať iba materský závod, ale aj A.E.G. (který ale nakonec výrobu nezahájil - pozn. Aubi) a dokonca ALBATROS, do tej doby hlavný Fokkerov konkurent. Cena lietadla bola 25 000 mariek. Zábeh výroby však nebol veľmi rýchly, prvé lietadlá sa na fronte objavili až v máji 1918, rýchlo sa však stal obľúbeným lietadlom a nebezpečným súperom. Fokker D.VII bol ľahko ovládateľný vo všetkých režimoch letu, pri nízkych i maximálnych rýchlostiach a dokonce i na hranici svojhoho dostupu. Mal pritom relatívne vynikajúca stúpavosť. V rukách skúseného pilota bol schopný po získaní náležitej rýchlosti stúpať kolmo hore a viesť pritom paľbu z oboch synchronizovaných guľometov. Tieto vlastnosti boli mimo iného dané výbornou štrukturálnou pevnosťou celého lietadla. Výkonmi sa mu mohol merať iba Sopwith Snipe resp. Spad XIII. Výroba sa potom rozbehla a do septembra 1918 bolo armáde dodaných viac než 1700 lietadiel. Bol takisto jediným lietadlom, ktoré bolo výslovne uvedené v 4. článku podmienok prímeria, ktorý nariaďoval Nemcom odovzdať vítazom vojnový materiál. Práve tento typ lietadla bol následne po uzavrení prímeria prednostne nemeckým leteckým útvarom odeberaný. Po podpise prímeria Antony Fokker prepašoval niekoľko lietadiel a strojové vybavenie továrne do rodného Holandska. Tu sa lietadlo vyrábalo aj po vojne. Viaceré armády využívali tento typ ešte niekoľko rokov po skončení vojny.

    zdroj:
    Encyklopedie letadel světa - Ottovo nakladatelství - 1999
    http://letouny.webz.cz/letadla/fokker_d7.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3191#279707Verze : 0
    Avatar
    .

    Fokker D.VIIF ev. č. 5125/18 byl osobním strojem velitele JG 1 Hermanna Göringa. Létal s ním během srpna 1918, avšak nezaznamenal s ním žádný sestřel. Letoun byl na všech plochách natřen bílou barvou.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3191#413377Verze : 0
    MOD
    Avatar
    zdroj: www.wikipedia.com



    Fokker D.VII č. 5125/18 patril Hermannovi Goeringovi
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3191#279709Verze : 0
    Avatar
    Fokker D.VII


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3191#61504Verze : 0
    Avatar
    Kresba přibližující konstrukci trupu Fokkeru D.VII.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3191#61506Verze : 0
    Avatar
    Very Happy


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3191#61507Verze : 0
    Avatar
    Fokker D.VII československého letectva.


    Zdroj: www.militaryphotos.net



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3191#336956Verze : 1
    Avatar



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3191#9749Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V kokpitu tohoto Fokkeru D.VIIF se střídali H. Göring (22 sestřelů, Pour le Mérite) a E. Udet (62 s., PlM).

    Fokker D.VIIF ev. č. 4253/18 ze stavu Jasta 4. Létali s ním Ernst Udet, velitel Jasta 4 (62 sestřelů, Pour le Mérite) a Hermann Göring, velitel nadřízené JG 1 (22 sestřelů, Pour le Mérite). Letiště Metz-Frescaty, říjen 1918. Letoun má červeně zbarvenou přední část trupu, podvozek a vzpěrový systém. Zadní část trupu a ocasní plochy jsou bílé. Nosné plochy potaženy lozengovým plátnem.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3191#413384Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Několik fotek z mé kolekce
    zdroj : vlastní fota






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3191#312904Verze : 0
    Avatar
    Fokker D.VII
    RAF muzeum, 17.11.2017


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3191#588694Verze : 0
    MOD