Alvis Stalwart
Vozidlo Stalwart vzniklo jako soukromý projekt firmy Alvis v roce 1959. Pro britskou armádu bylo vyráběno od roku 1966 pod názvem FV 622. Do roku 1971, kdy skončila jeho výroba, bylo vyprodukováno zhruba 1 400 Stalwartů, z nichž některé ještě slouží v britské armádě. Stalwarty nakoupilo také Rakousko a Švédsko. Vozidlo má skvělé vlastnosti při jízdě v náročném terénu a je plně obojživelné, ve vodě je poháněno dvěma tryskami. Uveze náklad o váze 5 tun nebo 24 osob. Celkově je označováno za velmi úspěsné. Královské dělostřelectvo používalo verzi FV 623, která má hydraulickou ruku pro nakládání a vykládaní palet s municí.
Technicko-taktické údaje
Hmotnost: 8,9 tuny
Délka: 6,35 m
Maximální náklad: 5 tun
Maximální hmotnost přívěsu: 10 tun
Maximální rychlost (na silnici): 63 km/h
Dojezd: 515 km
Palivo: benzín
Foto via www.justkampers.com
Vozidlo Stalwart vzniklo jako soukromý projekt firmy Alvis v roce 1959. Pro britskou armádu bylo vyráběno od roku 1966 pod názvem FV 622. Do roku 1971, kdy skončila jeho výroba, bylo vyprodukováno zhruba 1 400 Stalwartů, z nichž některé ještě slouží v britské armádě. Stalwarty nakoupilo také Rakousko a Švédsko. Vozidlo má skvělé vlastnosti při jízdě v náročném terénu a je plně obojživelné, ve vodě je poháněno dvěma tryskami. Uveze náklad o váze 5 tun nebo 24 osob. Celkově je označováno za velmi úspěsné. Královské dělostřelectvo používalo verzi FV 623, která má hydraulickou ruku pro nakládání a vykládaní palet s municí.
Technicko-taktické údaje
Hmotnost: 8,9 tuny
Délka: 6,35 m
Maximální náklad: 5 tun
Maximální hmotnost přívěsu: 10 tun
Maximální rychlost (na silnici): 63 km/h
Dojezd: 515 km
Palivo: benzín
Foto via www.justkampers.com
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |