Název: Name: | Micubiši B1M1 typ 13-1 | Mitsubishi B1M1 Type 13 Model 1 |
Originální název: Original Name: | 一三式艦上攻撃機 (B1M1) | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1924-DD.MM.192R Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1924-DD.MM.192R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 197 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.01.1923 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1442 kg | 3179 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2697 kg | 5946 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,766 m | 48ft 5,34in |
Délka: Length: | 9,773 m | 32ft 0,75in |
Výška: Height: | 3,505 m | 11ft 5,99in |
Plocha křídla: Wing Area: | 59,00 m2 | 635.07 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 45,71 kg/m2 | 9.36 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Napier Lion II, kapalinou chlazený třířadý (s válci do W) dvanáctiválec o vzletovém výkonu 335 kW při 1 950 ot/min a 357,9 kW v h= 1 524 m při 2 200 ot/min. Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu o průměru 3 410 mm. | Napier Lion II twelvee-cylinder water-cooled W-block (3 banks of 4 cylinders) engine rated at 450 hp at 1,950 rpm for take-off and 480 hp at 5,000 ft at 2,200 rpm, driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller of diameter 11ft 2,25in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 380 l | 83.6 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 209 km/h v 1000 m | 129.9 mph in 3281 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 175 km/h v 1000 m | 108.7 mph in 3281 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4500 m | 14764 ft |
Dolet: Range: | 370 km | 229.9 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm nad motorem a 1x zdvojený pohyblivý kulomet Vickers ráže 7,7 mm v zadní kabině. Pumový náklad: 1x torpédo ráže 457 mm nebo 2x 240 kg puma. | Two fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-guns and one twin flexible rearward-firing 0.303 in Vickers machine-guns. Bomb-load: One 18 inch torpedo or two 529 lb bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 一三式艦上攻撃機 - Iči-san šiki kandžō kōgekiki - Palubní útočný letoun typ 13 model 1 Spojenecké kódové jméno: nepřiděleno Letová vytrvalost: 2,5 h Britský konstruktér Herbert Smith, který pracoval pro japonskou společnost Micubiši, navrhl dvouplošný torpédový bombardér 2MT1, který byl následován verzemi 2MT2 a 2MT3, námořnictvo tato letouny používalo pod společným označením B1M1. | 一三式艦上攻撃機 - Ichi-san shiki kanjō kōgekiki - Navy Type 13 Model 1 Carrier Attack Bomber Allied Code Name: None Endurance: 2 hours 30 minutes The Mitsubishi B1M was a Japanese Navy torpedo bomber that was designed by Herbert Smith, formerly of Sopwith, and that served well into the 1930s. Like many Japanese companies Mitsubishi decided to enter the aircraft industry by learning directly from the west. Smith, and a design team of former Sopwith men, moved to Japan. They designed a torpedo bomber, with the designation 2MT2 Mitsubishi Torpedo aircraft. The 2MT was a standard biplane of wooden construction, with two open cockpits and powered by a 500hp Napier Lion engine. He entered Navy service as the B1M1 Type 13 Carrier Attack Bomber. |
Zdroje: Sources: | Mark R. Peattie, Sunburst: The Rise of Japanese Naval Air Power, 1909-1941, Naval Institute Press, 2007, ISBN 1-59114-664-X Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 www.csd.uwo.ca www.aviastar.org archiv autora |