Hilfskreuzer Cormoran
typ lodi: pomocný křižník
třída lodi:
postaven loděnicí: Schichau Elbing
založení kýlu: 1909
spuštěna na vodu: březen 1909
převzat jako pomocný křižník: 7. srpna 1914
cena stavby:
délka celková: 104 metrů
šířka: 13,07 metrů
ponor: 5,8 metrů
výtlak standardní: 7250 tun (3 433 BRT)
výtlak plný:
výkon strojů: 4 750 HP
rychlost: 13 uzlů
pancéřování:
výzbroj:
hlavní
8 děl 105 mm
posádka:
služba:
Ruský parník Rjazaň byl 4. srpna 1914 zadržen křižníkem SMS Emden a odeslán na základnu Tsingtau. Zde byl vyzbrojen zbraněmi po starém dělovém člunu Cormoran a přejmenován na Cormoran. Křižníku bylo nařízeno operovat v jižním Pacifiku. Zde nezaznamenal žádný úspěch a po spotřebování uhlí byl internován 13. prosince 1914 na Guamu. Zde byl potopen 7. dubna 1917 vlastní posádkou.
typ lodi: pomocný křižník
třída lodi:
postaven loděnicí: Schichau Elbing
založení kýlu: 1909
spuštěna na vodu: březen 1909
převzat jako pomocný křižník: 7. srpna 1914
cena stavby:
délka celková: 104 metrů
šířka: 13,07 metrů
ponor: 5,8 metrů
výtlak standardní: 7250 tun (3 433 BRT)
výtlak plný:
výkon strojů: 4 750 HP
rychlost: 13 uzlů
pancéřování:
výzbroj:
hlavní
8 děl 105 mm
posádka:
služba:
Ruský parník Rjazaň byl 4. srpna 1914 zadržen křižníkem SMS Emden a odeslán na základnu Tsingtau. Zde byl vyzbrojen zbraněmi po starém dělovém člunu Cormoran a přejmenován na Cormoran. Křižníku bylo nařízeno operovat v jižním Pacifiku. Zde nezaznamenal žádný úspěch a po spotřebování uhlí byl internován 13. prosince 1914 na Guamu. Zde byl potopen 7. dubna 1917 vlastní posádkou.