Polikarpov I-180-1

Поликарпов И-180-1
     
Název:
Name:
Polikarpov I-180-1 Polikarpov I-180-1
Originální název:
Original Name:
Поликарпов И-180-1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.12.1938 Moskevský letecký závod č. 1 Aviachimu, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-15.12.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (1st prototype)
První vzlet:
Maiden Flight:
15.12.1938
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1710 kg 3770 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2021 kg 4456 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2331 kg 5139 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,000 m 29ft 6,33in
Délka:
Length:
6,487 m 21ft 3,33in
Výška:
Height:
2,450 m 8ft
Plocha křídla:
Wing Area:
14,68 m2 158.01 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
137,670 kg/m2 28.2 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij M-88 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 735,5 kW (1 000 k) a nominální výkon 809 kW (1 100 k) v h= 4 800 m.
Vrtule trojlistá kovová VIŠ-23E s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 mm.
Tumansky M-88 fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 986 hp for take-off and nominal power 1,085 hp at 15,748 ft,
driving a three-blade variable pitch VISh-23E propeller of 10ft 6in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
270 l 59.4 UK gallons (71,3 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
557 km/h v 5000 m 346.1 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,3 min do 5000 m 6,3 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10250 m 33629 ft
Dolet:
Range:
800 km 497.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm nad motorem a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v kořenech křídel.
Pumový náklad: 40 kg pum, s přetížením až 200 kg.
Žádná výzbroj nebyla v době havárie ještě nainstalována.
Two fixed forward-firing 0.30 inch ŠKAS machine guns in upper cowling and
two fixed forward-firing 0.30 inch ŠKAS machine guns in the wing roots.
Bomb load: 88 lb - 441 lb of bombs.
Weapons was not yet installed.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Všechny výkony jsou pouze vypočtené. Nebylo je možno ověřit za letu, protože letoun byl při prvním letu zničen havárií. Při tomto letu zahynul slavný pilot V. P. Čkalov. To mělo velice tragické následky jak pro N. N. Polikarpova, tak i pro jeho spolupracovníky, kteří byli uvězněni. Nehoda byla způsobena vysazením podchlazeného motoru (teplota vzduchu byla - 24°C), navíc jednalo se o neodladěný prototyp motoru M-88, který byl sestaven z dílů motoru M-87. Na kapotáži bylo nutno provést několik změn a díky těmto nedokončeným změnám nebyly nainstalovány žaluzie, ragulující průtok chladícího vzduch k motoru. Při přiblížení k letišti podchlazený motor vysadil a letoun naboural do nějakého skladu. All power ratings are only calculated.


The I-180-1 made its maiden flight on 15 December 1938 with the famous test pilot Valery P. Chkalov at the controls. Unfortunately the first flight was hasty I-180-1 was powered by a prototype M-88 engine constructed using parts from the M-87A engine and blinds for this engine were not completed. On that day has been very strong frost and the engine died by reason undercooling. The prototype I-180 crashed into some storage facilities and V. Chkalov suffered fatal injuries in the crash. Almost inevitable in the paranoid atmosphere of the time the crash was blamed on sabotage. A number of people involved in the project were arrested, amongst them Polikarpov's deputy. Polikarpov probably only escaped arrest himself because he hadn’t approved the test flight.
Zdroje:
Sources:
Michaił Masłov. I-180/I-185. Moskva, Těchnika Moloděži, Vostočnyj gorizont, 2003
Ukrainian aviation Magazie: Аэрохобби 1'94, Роковой И-180, Юрий А. Гугля - Киев и Владимир П. - ИвановСанкт-Петербург.
L+K 1/1989, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Polikarpov I-180
www.wunderwaffe.narod.ru
www.base13.glasnet.ru
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i180.html
www.historyofwar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-180-1-t32357#116672 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek prvního prototypu
Polikarpov I-180-1 -


URL : https://www.valka.cz/Polikarpov-I-180-1-t32357#116712 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více