Jokosuka K5Y3

Yokosuka K5Y3 / 空技廠 K5Y3・九三式水上機型間練習機
     
Název:
Name:
Jokosuka K5Y3 22 Yokosuka K5Y3 Model 22
Originální název:
Original Name:
九三式水上機型間練習機 (K5Y3)
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1944 Japan Aircraft Manufacturing Co., Ltd., Yokohama /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1944
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1120 kg 2469 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1720 kg 3792 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1,06in
Délka:
Length:
8,782 m 28ft 9,75in
Výška:
Height:
3,818 m 12ft 6,31in
Plocha křídla:
Wing Area:
27,70 m2 298.16 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
59,93 kg/m2 11.09 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hitači Amakaze 21 (Ha-21-21) vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 379 kW (515 k) a 353 kW (480 k) v h= 1 500 m.
Vrtule dvoulistá, dřevěná s pevným úhlem náběhu o průměru 2 500 mm
Hitachi Amakaze 21 (Ha-21-21) nine-cylinder air-cooled single-row radial engine rated at 508 hp for take-off and 473 hp at 4,921 ft,
driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller of the diameter 9ft ¼ in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
325 l 71.5 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
220 km/h v 1500 m 136.7 mph in 4921 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
138 km/h v 1000 m 85.7 mph in 3281 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
17,55 min do 3000 m 17,55 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5800 m 19029 ft
Dolet:
Range:
680 km 422.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1050 km 652.4 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Type 89 ráže 7,7 mm
popř. 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm
Pumový náklad: 2x 30 kg nebo 10x 10 kg
(výzbroj byla montována dle potřeby pro plnění konkrétních výcvikových úkolů)
One fixed forward-firing 0.303 inch Type 89 machine-gun and one flexible rearward-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun.
Bomb load: Up to 220.5 lb bombs (two 66 lbs or ten 22 lbs bombs)
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
九三式水上機型間練習機 (K5Y3) - Námořní pokračovací cvičný plovákový letoun Typ 93 Model 22 (K5Y3)
Spojenecké kódové jméno: Vrba
九三式水上機型間練習機 (K5Y3) - Navy Type 93 Seaplane Intermediate Trainer K5Y3 Model 22
Allied Code Name: "Willow"
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 díl 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
L+K 16/1985, str. 27, Letadla 39-45, Václav Němeček
http://www.combinedfleet.com/ijna/k5y.htm
http://www.aviastar.org/air/japan/yokosuka_k5y.php
www.daveswarbirds.com
http://pwencycl.kgbudge.com/K/5/K5Y_Willow.htm
http://www.airwar.ru/enc/sww2/k5y.html
http://base13.glasnet.ru/aoj/yo/k5y.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-K5Y3-t32738#118451 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více