Kawaniši N1K2-K Šiden-Kai Rensen 1A [George]

Kawanishi N1K2-K Model 1A Shiden Kai Rensen / 仮称紫電練習戦闘機型(N1K2-K)
     
Název:
Name:
Kawaniši N1K2-K Kawanishi N1K2-K
Originální název:
Original Name:
紫電二一練習戦闘機型
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
jednalo se o úpravu neznámého počtu letadel / conversion of an unknown number of already produced airplanes
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1944
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2665 kg 5875 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4860 kg 10714 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,995 m 39ft 4,24in
Délka:
Length:
9,346 m 30ft 7,94in
Výška:
Height:
3,960 m 12ft 11,9in
Plocha křídla:
Wing Area:
23,50 m2 252.951 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
170,21 kg/m2 34.86 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima NK9H Homare 21 (Ha-45-21), vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 471 kW (2 000 k), 1 368 kW (1 860 k) v h= 1 750 m a 1 192 kW (1 620 k) v h= 6 096 m.
Vrtule čtyřlistá VDM 4 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 300 mm.
Nakajima NK9H Homare 21 (Ha-45-21) eighteen-cylinder air-cooled two-row radial, rated at 1,973 hp for take-off, 1,825 hp at 5,741 ft and 1,598 hp at 20,000 ft,
driving a four-blade constant-speed VDM 4 metal propeller of the diameter 10ft 9,9in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
575 km/h v 5200 m 357.3 mph in 17060 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
370 km/h v 4050 m 229.9 mph in 13287 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,833 min do 6000 m 7,833 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m 29528 ft
Dolet:
Range:
1200 km 745.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1800 km 1118.5 mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kanón Type 99 Model 2 ráže 20 mm v křídlech. Four fixed forward-firing 0.79 inch Type 99 Model 2 cannons in wings-mounted.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
紫電二一練習戦闘機型 - Shiden ni ichi renshū sentō-ki-gata - Námořní cvičný stíhací letoun Šiden
紫電 - Šiden - Fialový blesk (jap.)
Spojenecké kódové jméno: George
紫電二一練習戦闘機型 - Shiden ni ichi renshū sentō-ki-gata - Navy advanced fighter trainer Shiden
紫電 - Shiden - Violet Lightning.
Allied Code Name: "George"
Zdroje:
Sources:
Famous Airplanes Of The World No. 53, Kyofu, Shiden, Shidenkai, Bunrindo Co., Ltd., 7 / 1995.
Profile No. 213, Kawanishi N1K Kyofu/Rex and Shiden / George, René J. Francillon Ph.D., Profile Publications Limited, Coburg House, Sheet Street, Windsor, Berkshire, England.
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
William Green, War Planes of the Sekond World War – Fighters, Vol. Three, London Macdonald, sedmé vydání z roku 1973, ISBN: 0-356-01447-9
http://www.combinedfleet.com/ijna/n1k-j.htm
www.nationalmuseum.af.mil
www.aviastar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-N1K2-K-Siden-Kai-Rensen-1A-George-t33168#120030 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek dvoumístné verze N1K2-K
Kawaniši N1K2-K Šiden-Kai Rensen 1A [George] -


Kawaniši N1K2-K Šiden-Kai Rensen 1A [George] -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-N1K2-K-Siden-Kai-Rensen-1A-George-t33168#120031 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více