Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 499 příspěvků vloženo, 1235 editováno a 803 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Hiro H4H

Hiro H4H / 広廠 H4H・九一式飛行艇

    Avatar
    Hiro H4H - přehled verzí


    九一式飛行艇 – Hiro námořní průzkumný létající člun typ 91


    Spojenecké kódové jméno: nepřiděleno
    Japonské jméno: ?



    Označení Provedení letounu - popis
    Hiro H4H1 postaveny 2 letouny, motory Hiro Type 91
    Hiro H4H2 vyrobeno 45 letadel, motory Myojo 1





    Výrobce Období výroby Vyrobeno kusů
    Dai-Junichi Kaigun Kokusho, Hiro, Kure 1934 – 1934 2 prototypy H4H1
    1933 – 1937 28 sériových letadel H4H2
    Kawanishi Kokuki Kabushiki Kaisha, Nauro 06. 1933 - 1936 17 sériových letadel H4H2



    Použité prameny:
    Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945, Vol.3. Kawanishi, Yokosuka Aircraft. Tokio, Shuppan Kyōdōsha (出版協同社), rok 1981
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, 2000, ISBN 83-86776-00-05
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/33664#122655Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Historie:
    V roce 1931, tedy v době, kdy byl zkoušen třímotorový hydroplán H3H1, nařídilo Kaigun Koku Hombu námořnímu arzenálu Hirosho Dai-Juichi Kaigun Kokusho), aby započal s vývojem dvoumotorového létajícího člunu, který by nahradil již obstarožně vyhlížející Hiro H2H1 Type 89. Šéfkonstruktér ing. Jun Okamura navrhl moderně pojatý celokovový jednoplošník poháněný řadovými motory Hiro typ 91-1. Vývoj letounu byl však neúměrně dlouhý (od roku 1931 až do roku 1937), můžeme říci, že se tento typ vyvijel po celou dobu výroby. Kaigun Koku Hombu v roce 1937 vydalo specifikace 9-Shi, kterými byla požadována náhrada H4H Type 91. V průběhu celého vývoje se konstruktéři snažili dosáhnout co nejlepších letových a plavebních vlastností a tak bylo dosaženo toho, že vyrobená letadla byla ve své podstatě označitelná: "co kus - to originál“.
    Verze H4H2 používala hvězdicové devítiválce s vyšším výkonem a spolehlivostí, ale menší výškovostí. Do výroby se zapojila také společnost Kawanishi Kokuki K. K., ta dodala svůj první letoun dne 16. 06. 1933. Námořnictvo letající čluny H4H obou verzí používalo v průběhu války s Čínou k hlídkování a k dopravě pošty z Číny do Japonska a naopak. V době vypuknutí války byly tyto letouny již velmi zastaralé.


    Použité prameny:
    Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/33664#122657Verze : 0
    MOD