Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 401 příspěvků vloženo, 1085 editováno a 382 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

M1 (těžký vyprošťovací automobil)

Heavy Wrecking Truck M1 (G116)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    M1 M1
    Originální název:
    Original Name:
    Heavy Wrecking Truck M1
    Kategorie:
    Category:
    těžký vyprošťovací automobil Heavy recovery truck
    Výrobce:
    Producer:
    Ward LaFrance Truck Corp., Elmira Heights, New York
    Kenworth Motor Truck Corp.
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1937-DD.MM.1941 Ward LaFrance Model 1000 Series 1 (Ward LaFrance Truck Corp.)
    DD.MM.1941-DD.MM.1942 Ward LaFrance Model 1000 Series 2 (Ward LaFrance Truck Corp.)
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Ward LaFrance Model 1000 Series 3 (export pre Veľkú Britániu) (Ward LaFrance Truck Corp.)
    DD.MM.1943-DD.05.1943 Ward LaFrance Model 1000 Series 4 (Ward LaFrance Truck Corp.)
    DD.MM.1941-DD.MM.1941 Kenworth Model 570 (Kenworth Motor Truck Corp.)
    DD.MM.1942-DD.MM.1943 Kenworth Model 571 (Kenworth Motor Truck Corp.)
    DD.MM.1943-DD.MM.1943 Kenworth Model 572 (Kenworth Motor Truck Corp.)
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ?
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.07.1937
    Obsluha:
    Crew:
    2
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Podvozek:
    Chassis:
    Ward LaFrance Model 1000 Series 1 - 4; Kenworth Model 570 - 572
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    13835 kg 30500 lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    17463 kg 38500 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    7137 mm 23ft 5in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2559 mm 8ft 4,75in
    Celková výška:
    Overall Height:
    3048 mm 10ft
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    279 mm 11in
    Rozvor:
    Wheelbase:
    4597 mm 181in
    Rozchod:
    Track:
    2254 mm - 2 a 3
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Continental 22R Continental 22R
    Převodovka:
    Gearbox:
    mechanická, 5 rýchlostí vpred, 1 vzad + mechanická prídavná prevodovka, vysoký a nízky stupeň mechanical, 5 speed forward, 1 reverse + mechanical transfer case, high and low speed
    Spojka:
    Clutch:
    ? ?
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    454.61 l 100 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    72.4 km/h 45 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    ? l/100 km ? mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    402.3 km 250 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    55,5 ° / 55 °
    Svah:
    Gradient:
    29 ° 65 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    - m -
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    0 m 38
    Nástavba:
    Superstructure:
    žeriav (7257 kg) s navijákom (17009 kg), predný naviják (9072 kg) crane ( 16000 lb) with winch (37500 lb), front winch (20000 lb)
    Uživatelské státy:
    User States:

    ...

    ...
    Poznámka:
    Note:
    Katalógové číslo Odboru vyzbrojovania: G116 U.S Army Ordnance Corps Supply Catalog number: G116
    Zdroje:
    Sources:
    Catalogue of standart ordnance items, second editions 1944, vol. 1 Tank and Automotive; Office of the Chief of Ordnance Technical Division, Washington D.C.; 1 june 1945
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/33755#469297Verze : 0
    MOD
    Avatar
    M1 (vyprošťovací automobil)


    VÝROBCA: Ward LaFrance (USA), Kenworth (USA)
    VÝROBA: 1941-1945, viac ako 7 000 kusov (M1+M1A1)
    POUŽÍVATELIA (M1+M1A1): Rakúsko, Kanada, Dánsko, Francúzsko, Veľká Británia, Španielsko, Švédsko, Švajčiarsko, Sovietsky zväz ???


    Ťažký vyprošťovací automobil dodávaný počas 2.svetovej vojny v rámci zmluvy Land-Lease spojencom. Vyrábaný bol dvoma výrobcami - Ward LaFrance a Kenworth. Základná verzia M1 mala kovovú strechu, M1A1 bola bez strechy. Problémom sa stávala jazda v kamenistom teréne, kde vďaka dvojmontáži na zadných nápravách dochádzalo často k prerezaniu gumy ktorá sa potom komplikovane menila.


    VARIANTY:


    M1
    Ward LaFrance Model 1000 Series 1 (Kenworth Model 570)
    Ward LaFrance Model 1000 Series 2 (Kenworth Model 571)
    Ward LaFrance Model 1000 Series 3
    Ward LaFrance Model 1000 Series 4
    Kenworth Model 572


    M1A1
    Ward LaFrance Model 1000 Series 5 (Kenworth Model 573)


    TECHNICKÉ ÚDAJE: - varianta M1


    Posádka: 2


    Hmotnosť: 16 040 kg


    Dĺžka: 7,92 m
    Šírka: 2,51 m
    Výška: 3,10 m


    Pohon: 6x6
    Motor: Continental 22R, 8 211 cm3
    Počet valcov: 6
    Palivo: benzín
    Výkon: 145 k pri 2 400 ot/min.
    Chladenie: kvapalinové
    Prevodovka: 5 rýchlostná
    Prídavná prevodovka: 2°
    Brzdová sústava: vzduchová


    Palivová nádrž: 455 l
    Dojazd: 400 km
    Brodenie: 1,01 m


    VÝBAVA:
    Žeriav: zdvih max. 5 000 kg
    Predný naviják: 10 000 kg
    Zadný naviják: 20 000 kg

    Ward LaFrances Series 2, 1942
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/33755#123163Verze : 0
    Avatar

    Stručný popis jednotlivých výrobných sérii

    :


    Ward LaFrance Model 1000 Series 1: pôvodná verzia zaradená do výzbroje ešte pred 2. svetovou vojnou, v júli 1937. Uzatvorená kabína, pneumatiky s rozmermi 11,25x20, za kabínou umiestnené dve náhradné kolesá, vybavený len predným navijákom a manuálnym žeriavom,


    Ward LaFrance Model 1000 Series 2: verzia vyrábaná v rokoch 1941-1942, uzatvorená kabína, rozmer pneumatík zmenený na 11.00x20, za kabínou len jedna náhradná pneumatika, druhá premiestnená na pravú stranu žeriava, doplnený zadný naviják,


    Ward LaFrance Model 1000 Series 3 - exportná verzia pre Veľkú Britániu v rámci Lend-Lease, bez možnosti ťahania prívesov.


    Ward LaFrance Model 1000 Series 4 - verzia vyrábaná začiatkom roka 1943, zaoblený výložník žeriavu, implementované vojenské vybavenie, zväčšená plaivová nádrž,


    Kenworth Model 570 - ekvivalent modelu Ward LaFrance Model 1000 Series 2 s použitím prvkov Kenworth (napr. prevodovka a pod.), vyrábaný v roku 1941,


    Kenworth Model 571 - vizuálne rovnaká verzia ako model 570, zmeny v motore (filtre), výroba prebiehala v rokoch 1942-1943,


    Kenworth Model 572 - vyrábaný začiatkom roku 1943, uzatvorená kabína so žeriavom firmy Gar Wood USA, implementované vojenské vybavenie.



    olive-drab.com


    Kenworth Model 570
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/33755#469389Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Oorlogsmuseum Overloon, vlastní foto.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/33755#558676Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Oorlogsmuseum Overloon, vlastni foto.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/33755#558759Verze : 0
    MOD