Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 401 příspěvků vloženo, 1087 editováno a 382 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

M1A1 (těžký vyprošťovací automobil)

Heavy Wrecking Truck M1A1 (G116)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    M1A1 M1A1
    Originální název:
    Original Name:
    Heavy Wrecking Truck M1A1
    Kategorie:
    Category:
    těžký vyprošťovací automobil Heavy recovery truck
    Výrobce:
    Producer:
    Ward LaFrance Truck Corp., Elmira Heights, New York
    Kenworth Motor Truck Corp., Tacoma, Washington
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.05.1943-DD.MM.RRRR Ward LaFrance Model 1000 Series 5 (Ward LaFrance Truck Corp. (? ks))
    DD.MM.1953-DD.MM.1954 Ward LaFrance Model 1000 Series 5 Ward LaFrance Truck Corp. (1072 ks)
    DD.MM.1943-DD.MM.RRRR Kenworth Model 573 (Kenworth Motor Truck Corp.)
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1072+ (Ward LaFrance Truck Corporation)
    ? (Kenworth Motor Truck Corp.)
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.RRRR
    Obsluha:
    Crew:
    2
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Podvozek:
    Chassis:
    Ward LaFrance Model 1000 Series 5; Kenworth Model 573
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    14742 kg 32500 lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    18370 kg 40500 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    7137 mm 23ft 5in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2559 mm 8ft 4,75in
    Celková výška:
    Overall Height:
    3048 mm 10ft
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    279 mm 11in
    Rozvor:
    Wheelbase:
    4597 mm 181in
    Rozchod:
    Track:
    2254 mm - 2 a 3
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Continental 22R Continental 22R
    Převodovka:
    Gearbox:
    mechanická, 5 rýchlostí vpred, 1 vzad + mechanická prídavná prevodovka, vysoký a nízky stupeň mechanical, 5 speed forward, 1 reverse + mechanical transfer case, high and low speed
    Spojka:
    Clutch:
    ? ?
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    454.61 l 100 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    72.4 km/h 45 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    ? l/100 km ? mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    402.3 km 250 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    ° / °
    Svah:
    Gradient:
    29 ° 65 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    - m -
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    0 m 38
    Nástavba:
    Superstructure:
    žeriav (7257 kg) s navijákom (17009 kg), predný naviják (9072 kg) crane ( 16000 lb) with winch (37500 lb), front winch (20000 lb)
    Uživatelské státy:
    User States:

    ...

    ...
    Poznámka:
    Note:
    Katalógové číslo Odboru vyzbrojovania: G116


    Interné označenie výrobcov:
    - Ward LaFrance Model 1000 Series 5
    - Kenworth Model 573
    Možnosť ťahania prívesov s celkovou hmotnosťou až 27215 kg
    U.S Army Ordnance Corps Supply Catalog number: G116


    Manufacturing name:
    - Ward LaFrance Model 1000 Series 5
    - Kenworth Model 573


    It will tow vehicles weigting up to 60000 lb.
    Zdroje:
    Sources:
    Catalogue of standart ordnance items, second editions 1944, vol. 1 Tank and Automotive; Office of the Chief of Ordnance Technical Division, Washington D.C.; 1 june 1945
    http://www.wardlafrance.com/military.html
    olive-drab.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/33784#469340Verze : 0
    MOD
    Avatar
    M1A1 (vyprošťovací automobil)


    VÝROBCA: Ward LaFrance (USA), Kenworth (USA)
    VÝROBA: máj 1943-1945


    Ťažký vyprošťovací automobil, zdokonalený typ M1 so žeriavom o vyššom zdvihu. Vyrábali ho dve automobilky, Ward LaFrance ako Model 1000 Seria 5 a Kenworth Model 573. Oproti predchodcovi M1 sa viditeľne odlišovali absenciou kovovej strechy kabíny (mohla byť plachtová) a blatníkom nad prednou nápravou, ktorý už nebol oblý.


    TECHNICKÉ ÚDAJE:


    Posádka: 2


    Prázdna hmotnosť: 11 794 kg
    Nosnosť: 3 625 kg


    Dĺžka: 7,01 m (8,84 m ?)
    Šírka: 2,54 m
    Výška: 3,05 m


    Pohon: 6x6
    Motor: Continental 22R, 8 216 cm3
    Počet valcov: 6
    Palivo: benzín
    Výkon: 145 k pri 2 400 ot/min.
    Chladenie: kvapalinové
    Prevodovka: 5+1 manuálna
    Prídavná prevodovka: 2°
    Brzdová sústava: vzduchová


    Max. rýchlosť: 72 km/h
    Palivová nádrž: 372 l (380 l ?)
    Spotreba: 94-120 l/100 km
    Dojazd: 400 km
    Brodenie: 1,01 m
    Stúpavosť: 54%


    VÝBAVA:


    Žeriav: zdvih max. 6 000 kg
    Naviják predný: 9 070 kg
    Naviják zadný: 21 550 kg

    Ward LaFrance Model 1000 Series 5
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/33784#123203Verze : 0
    Avatar
    Starý Tekov 2010


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/33784#369152Verze : 0
    Avatar
    Ward LaFrance M1A1 během akce nazvané „Muži odplaty“, konané 26. a 27. května v Thomayerových sadech v Praze 8 – Libni v rámci vzpomínkového cyklu k 70. výročí Operace Anthropoid.






























    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/33784#469330Verze : 0
    Avatar
    Oorlogsmuseum Overloon, vlastni foto.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/33784#558760Verze : 0
    MOD