Název: Name: | Kawasaki Ki-148 Igo-1-B | Kawasaki Ki-148 Igo Type1 - Otsu |
Originální název: Original Name: | 川崎 イ号一型乙空対地誘導弾 (キ148) | |
Kategorie: Category: | Rádiově řízená okřídlená puma. | An antiship radio-guided a winged bomb. |
Výrobce: Producer: | 川崎航空工機業株式会社 - Kawasaki Kōkūki Kōgyō Kabushiki Kaisha, Kagamigahara, near Gifu | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 180 (?) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1944 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Celková hmotnost: Overall Weight: | 680 kg | 1499 lb |
Hmotnost hlavice: Warhead Weight: | 300 kg | 661 lb |
Hmotnost trhaviny: Explosive Weight: | ? kg | ? lb |
Celková délka: Overall Length: | 4090 mm | 13ft 5,02in |
Průměr těla: Body Diameter: | ? mm | ? |
Rozpětí: Wingspan: | 2600 mm | 8ft 6,36in |
Trhavina / Submunice: Explosive / Submunition: | ? | ? |
Způsob navedení: Guidance System: | rádiové navádění | A radio-guided |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | 1x Micubiši Toku-Ro 1 Type 3 Rocket o tahu 2,35 kN (240 kp) | One Mitsubishi Toku-Ro 1 Type 3 Rocket thrust 529 lbf (17 024 pdl) |
Výkony: Performance: | ||
Dosah: Range: | 648 km | 402.6 mi |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Výška: 900 mm Plocha křídla: 1,95 m2 Plošné zatížení: 348,719 kg/m2 Puma byla testována v podvěsu pod lehkým bombardérem Kawasaki Ki-48-IIb, celkem bylo při testech použito asi 30 bomb. Nejprve byla zkoušena bez raketového motoru, tedy jako kluzák. Armádní letectvo chtělo tyto pumy používat v podvěsu pod bitevním letounem Kawasaki Ki-102b. V posledním měsíci války bylo vyrobeno asi 150 pum. Puma nebyla bojově nasazena. Raketový motor se zažehl po odhození pumy se zpožděním 1,5 s a pracoval 1 min a 15 s. Motor pracoval na základě katalytického rozkladu peroxidu vodíku (byl to motor "studený" s teplotou okolo 800°C). | Height: 2ft 11in Wing Area: 20.99 Square feets Wing Loading: 71.42 lb/Sq ft Launched during tests from a modified Kawasaki Ki-48-IIb light bomber, its standard mother aircraft was to be the modern Kawasaki Ki-102b attack aeroplane. Although approximately 180 missiles were built, none saw service before the end of World War II. The fuel reserve was sufficient for 1.25 min of the engine thrust. This engine worked of principle catalytic decomposition hydrogen peroxide (it was the "cold engine") outlet temperature up to 1,470°F. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Krzysztof Nicpoń, Bomby kierowane, Cześć I, Bomby kierowane państw Osi, Nr. 9, Nowa Technika Wojskowa, 1997, ISSN 1230-1655. http://ja.wikipedia.org/wiki/ http://www.warbirds.jp/kiyochan/airpreza02.html |