JPN - Kawasaki Ki-148 Igo-1-B

川崎 イ号一型乙空対地誘導弾 (キ148)
     
Název:
Name:
Kawasaki Ki-148 Igo-1-B Kawasaki Ki-148 Igo Type1 - Otsu
Originální název:
Original Name:
川崎 イ号一型乙空対地誘導弾 (キ148)
Kategorie:
Category:
Rádiově řízená okřídlená puma. An antiship radio-guided a winged bomb.
Výrobce:
Producer:
川崎航空工機業株式会社 - Kawasaki Kōkūki Kōgyō Kabushiki Kaisha, Kagamigahara, near Gifu
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
180 (?)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1944
Technické údaje:
Technical Data:
 
Celková hmotnost:
Overall Weight:
680 kg 1499 lb
Hmotnost hlavice:
Warhead Weight:
300 kg 661 lb
Hmotnost trhaviny:
Explosive Weight:
? kg ? lb
Celková délka:
Overall Length:
4090 mm 13ft 5,02in
Průměr těla:
Body Diameter:
? mm ?
Rozpětí:
Wingspan:
2600 mm 8ft 6,36in
Trhavina / Submunice:
Explosive / Submunition:
? ?
Způsob navedení:
Guidance System:
rádiové navádění A radio-guided
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
1x Micubiši Toku-Ro 1 Type 3 Rocket o tahu 2,35 kN (240 kp) One Mitsubishi Toku-Ro 1 Type 3 Rocket thrust 529 lbf (17 024 pdl)
Výkony:
Performance:
 
Dosah:
Range:
648 km 402.6 mi
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Výška: 900 mm
Plocha křídla: 1,95 m2
Plošné zatížení: 348,719 kg/m2


Puma byla testována v podvěsu pod lehkým bombardérem Kawasaki Ki-48-IIb, celkem bylo při testech použito asi 30 bomb. Nejprve byla zkoušena bez raketového motoru, tedy jako kluzák. Armádní letectvo chtělo tyto pumy používat v podvěsu pod bitevním letounem Kawasaki Ki-102b. V posledním měsíci války bylo vyrobeno asi 150 pum.
Puma nebyla bojově nasazena.
Raketový motor se zažehl po odhození pumy se zpožděním 1,5 s a pracoval 1 min a 15 s.


Motor pracoval na základě katalytického rozkladu peroxidu vodíku (byl to motor "studený" s teplotou okolo 800°C).
Height: 2ft 11in
Wing Area: 20.99 Square feets
Wing Loading: 71.42 lb/Sq ft


Launched during tests from a modified Kawasaki Ki-48-IIb light bomber, its standard mother aircraft was to be the modern Kawasaki Ki-102b attack aeroplane.
Although approximately 180 missiles were built, none saw service before the end of World War II.


The fuel reserve was sufficient for 1.25 min of the engine thrust.


This engine worked of principle catalytic decomposition hydrogen peroxide (it was the "cold engine") outlet temperature up to 1,470°F.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Krzysztof Nicpoń, Bomby kierowane, Cześć I, Bomby kierowane państw Osi, Nr. 9, Nowa Technika Wojskowa, 1997, ISSN 1230-1655.
http://ja.wikipedia.org/wiki/
http://www.warbirds.jp/kiyochan/airpreza02.html
URL : https://www.valka.cz/JPN-Kawasaki-Ki-148-Igo-1-B-t33977#123607 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více