Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 264 příspěvků vloženo, 1108 editováno a 296 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Micubiši 1MT1 typ 10

Mitsubishi 1MT1 Type 10 / 一〇式艦上雷撃機

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Micubiši 1MT1 typ 10 Mitsubishi 1MT1 Type 10
    Originální název:
    Original Name:
    一〇式艦上雷撃機
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1922-DD.MM.1923 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1922-DD.MM.1923
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    20
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    09.08.1922
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    trojplošník triplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1370 kg 3020 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2500 kg 5512 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    13,259 m 43ft 6in
    Délka:
    Length:
    9,779 m 32ft 1in
    Výška:
    Height:
    4,457 m 14ft 7,46in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    43,01 m2 462.96 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    58,14 kg/m2 11.91 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Napier Lion, kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec s válci do W o vzletovém výkonu 336 kW
    Vrtule dvoulistá dřevěná
    Napier Lion twelve-cylinder W-block liquid-cooled engine, power 450 hp,
    driving a two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    209 km/h v 1000 m 129.9 mph in 3281 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    130 km/h v ? m 80.8 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    13,5 min do 3048 m 13,5 min to 10000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6000 m 19685 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x torpédo ráže 457 mm o hmotnosti 800 kg Bomb load: One 18 inch (1,764 lb) torpedo or bombs of 882 lb
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - Letoun měl operovat z paluby letadlové lodi Hóšó
    - letová vytrvalost 2,33 h
    The Mitsubishi 1MT was a Japanese single-seat triplane torpedo bomber built by Mitsubishi for the Imperial Japanese Navy. Designed by the former Sopwith designer Herbert Smith it was intended for use aboard the Japanese aircraft carrier Hosho.
    - Endurance 2,33 hours
    Zdroje:
    Sources:
    Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632 (page 163)
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/34010#123778Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Mitsubishi 1MT1 Type 10


    Historie:
    Císařské námořní letectvo se po světové válce chtělo stát silnou a moderní silou a pro svou letadlovou loď Hosho hledalo vhodná letadla. Pomoc hledalo především u svého spojence Velké Británie a tak se na něj obrátilo i v tomto případě - potřebovalo palubní torpédový bombardér.
    V té době (počátek dvacátých let) působil v Japonsku šéfkonstruktér právě zaniklé britské továrny Sopwith Aircraft Co. Helbert Smith a ním skupina konstruktérů a specialistů, kteří již navrhli a zkonstruovali první palubní letouny pro japonské námořnictvo. Úspěšná letadla stíhací Mitsubishi 1MF a průzkumný Mitsubishi 2MR byla stavěna a používána císařským námořním letectvem poměrně dlouhou dobu.
    To se však rozhodně nedalo říci o trojplošném torpédovém bombardéru 1MT.


    Letoun byl navržen jako trojplošník, aby bylo možno dosáhnout co možno nejkratší dráhy pro vzlet. Připomeňme si, že se tehdy katapultované vzlety nekonaly. Trojplošná konfigurace měla letounu zabezpečit i potřebnou manévrovatelnost.
    Práce na stavbě prototypu byly zahájeny v roce 1921 a již 9.8.1922 byl proveden první vzlet. První lety a tovární zkoušky prevedl britský zkušební pilot William Jordan, který do Japonska připlul s Herbertem Smithem, v listopadu 1922 přelétl dva prototypy na námořní základnu Kasumigaura. Od prosince začaly zkoušky na palubě Hosho, ale ač byl letoun shledán pro palubní službu příliš velkým a těžkým, rozeběhla se malá sériová výroba, ta dala celkem dvacet letadel. Pro letoun bylo charakteristické, že jej provázely technické závady po celou dobu jeho služby. Příliš se neosvědčilo ani jednomístné pojetí pro torpédový letoun, který měl operovat nad oceánem.


    Námořnictvo provozem tohoto typu letounu získalo asi pouze jediný možný klad - nabylo zkušenosti, které technickému odboru umožnily sestavit a formulovat požadavky pro vhodnějšího nástupce, kterým byl Mitsubishi B1M1 a také na příští konstrukce torpédových letadel.

    Jeden letoun byl vybaven plováky a používán jako civilní ještě v roce 1926, kdy sloužil k přepravě cestujících a také k výcviku.


    Použité prameny:
    Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/34010#123779Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie torpédového bombardéru Mitsubishi 1MT1




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/34010#147328Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Trojpohledový náčrtek jediného japonského trojplošníku.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/34010#123780Verze : 0
    MOD
    Avatar
    a kamuflážní schéma


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/34010#123781Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Použité prameny:
    Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, Anapollis, rok 1990, ISBN: 1557505632
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945; tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
    http://airwiki.org/enc/bww1/1mt1n.html
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/34010#232040Verze : 0
    MOD