Jokosuka R2Y2-G Keiun-Kai

Yokosuka R2Y2-G Keiun-Kai / 空技廠 R2Y2-G 「景雲改」
     
Název:
Name:
Jokosuka R2Y2-G Yokosuka R2Y2G
Originální název:
Original Name:
空技廠 R2Y2-G 「景雲改」
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.08.1945 1. Naval Technical Workshop, Yokosuka /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.08.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 nedokončený prototyp
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5700 kg 12566 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9950 kg 21936 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,000 m 45ft 11,2in
Délka:
Length:
13,050 m 42ft 9,75in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
34,00 m2 365.97 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
292,65 kg/m2 59.94 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši Ne-330 o tahu 1 320 kp (12,94 kN) každý nebo
Hitači Ne-230 o tahu 885 kp (8,679 kN) každý.
Mitsubishi Ne-330 axial-flow turbojets thrust 2,910 lbf each or
Hitachi Ne-230 thurst 1,950 lbf each.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3 220 l 708.3 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
740 km/h v 8000 m 459.8 mph in 26247 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,0 min do 10000 m 7,0 min to 32808 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10500 m 34449 ft
Dolet:
Range:
1270 km 789.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1860 km 1155.8 mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kanón Type 5 ráže 30 mm v trupu
Pumový náklad: do hmotnosti 800 kg
Four fixed forward-firing 1.181 inch Type 5 cannons in a fuselage.
Bomb load: Up to 1,764 lb of bombs.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Námořní experimentální útočný letoun Keiun-Kai.
景雲改 – Keiun - Kai - Překrásný oblak modifikovaný (jap.)
Spojenecké kódové jméno nebylo přiděleno.


Všechny výkony jsou pouze vypočtené.



Historie letounu v dalším příspěvku.
Experimental Navy attack aircraft Keiun - Kai.
景雲改 – Keiun-Kai - Beautiful Cloud
Allied Code Name: None


All performances are only calculated.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
Illustrated Warplane History, The XPlanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45, pp. 254 and 255, ISBN4-7663-3292-X
Václav Němeček, Vojenská letadla 3.,; Naše vojsko, Praha, rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1
L+K 7/1977, Letadla 1939-45, str. 267, Yokosuka R2Y1 Keiun, Václav Němeček
koapp.narod.ru
www.combatsim.com
http://www.samoloty.ow.pl/str056.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-R2Y2-G-Keiun-Kai-t34100#124267 Verze : 1
Yokosuka R2Y2-G Keiun-Kai
空技廠 R2Y2-G 「景雲改」



Historie:
Shiro Otsuki vojenský konstruktér v Yokosuckém arzenálu si uvědomil, že původní určení dálkového průzkumného letounu R2Y1 Keiun bude dosti zbytečné a zvláště, kdy tyto úkoly plnil Nakajima C6N1 Saiun / Myrt. Začal pracovat na projektu R2Y1-G, tedy na bombardéru pro pozemní základny. Práce nepřekročily stádium projektu. Koncem roku 1944 z Německa přicházely informace o proudových motorech a také japonské továrny již začaly s výrobou prvních kopií těchto motorů. Není tedy divu, že drak druhého prototypu Yokosuky R2Y1 byl přestavován dle projektu útočného bombardéru s proudovými motory. Pod každou polovinou křídla byla motorová gondola pro motory Mitsubishi Ne-330 označení by mělo být R2Y2-G, nakolik byl prototyp hotový se mi nepodařilo zjistit. Dalším vývojovým projektem měl být bombardér R2Y2-KAI, u kterého bylo počítáno se zástavbou proudových motorů do trupu, tyto práce byly v době kapitulace pouze na papíře.
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-R2Y2-G-Keiun-Kai-t34100#124268 Verze : 1
Náčrtek pohled z boku
Jokosuka R2Y2-G Keiun-Kai  -


URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-R2Y2-G-Keiun-Kai-t34100#124273 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více