Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 300 příspěvků vloženo, 889 editováno a 282 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Canon de 47 antichar SA mle. 37 APX

    Avatar
    TTD
    Ráže : 47 mm
    Délka hlavně : 2490mm
    Odměr : 68°
    Náměr : -13°až +16,5°
    Váha v bojové pozici : 1070kg
    Váha střely : 1,725
    Úsťová rychlost : 855 m/s
    Firma Atelier Puteaux (APX) vyvinula tento kanon jako náhradu kanonu ráže 25 mm. SA mle 37 (a jeho téměř identická verze mle. 39) byla účinně použita v boji s němci. Němci ukořistili velké množství těchto zbraní, použili je u oddílů ve francii pod označením 4,7 cm Pak 181(f) (pro model 37) a 4,7 cm Pak 183(f) (pro model 39) . Mnoho jich bylo také užito na stíhačích tanků na podvozcích Lorraine, Renault, kořistních MkVI a obrněných vozech Panhard.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/34732#125884Verze : 0
    Avatar
    jednunfotku jsem našel i ve svém archlívu, takže ji přikládám.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/34732#125885Verze : 0
    Avatar
    Canon de 47mm L/53 TAZ Mle1939 (SA39)


    TAZ -triflèche tous azimuts


    Tento PT kanón byl vyvinut z Canon de 47mm L/53 Mle1937 (SA37). Dělo dostalo novou tříramennou lafetu, která umožňoval dělu náměr 360 °. Ostatní prametry děla byly shodné. Do června 1940 bylo vyrobeno jen několik kusů tohot PT kanónu. Dále se zvýšila rychlost vlěčení děla z původních 25 km/h na 60 km/h.

    Zdroj:
    Archiv autora,
    David Lehmann , 1939-1940 FRENCH ARMAMENT
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/34732#303387Verze : 0
    Avatar
    Canon de 47 antichar mle 37


    Doplnění informací.
    Celkem jsou rozlišeny 4 verze tohoto PTK a to zejména z pohledu použitých kol. Dle použitých kol se měnila délka zákluzu děla.
    Při
    0° 0,48 do 0,50 m
    0° 0,55 m
    0° 0,68 m
    Díky rozdílným kolům se měnila i bojová hmotnost děla od 1050 do 1150 kg.


    1 typ
    Roues plenines - tyto kola měly děla prototypové řada a předsériové výroby, byla plná z duralu.
    2 typ - těmito koly byly vybaveny první série seriové výroby, odlišovaly se 6ti prolisy.
    3 typ
    Type UF (Unines Fredet) blok kola ze slitin hořčíku (56 kg) a ráfky z duralu (49 kg)
    4 typ
    Type RAF (system Beaufils) kola vychází z kol z PTK r. 25 mm modele 1934, 56 kg vážil blok kola ráfky byly z hliníku 50,2kg.a



    Hlaveň byl monobloková, o délce 50 ráži, délka drážkovaní 1,90 m, 20 drážek o stoupání 6°a profilu 0,4 x 0,6mm.
    Objem nábojové komory: 4 530 l
    Tlak: 3860 kg/cm2
    Vo: 855 m/s po 500 výstřelech klesla úsťová rychlost na 800 m/s
    Náměrové stoupaní:1°5
    Odměrové stoupání:1°4
    Mířidla do 1.září 1939 L.711 nebo L.740
    od 17.února 1940 byla montována mířidla typu L.748. Mířidla měla 4x zvětšení a umožňovala mířit do vzdálenosti 3 500 m
    Rozměry v palebném postavení:3,95 x 3,70 x 1,21 m
    Rozměry při přepravě: 4,10 x 1,62 x 1,10 m
    Průměr kol 0,92 m
    Odpružení kol hydraulické systému Houdaille


    Zdroj:
    foto a informace archiv autora


    Prototyp ze zkoušek v Bourques 22 května 1934.

    Prototyp za tahačem Renault EU

    1 typ kol

    2 typ kola s kolesnou

    Porovnání kola UF RAF
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/34732#379127Verze : 0
    Avatar
    foto

    Výroba v APX


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/34732#379129Verze : 0