Součástí stavebnic nejnovějších dat narození, jak letadel, tak techniky, součástí výrobního programu mnoha firem jsou různé díly a doplňky z kovů. Soustružené tankové hlavně, doplněné někdy i mantlety hlavní z resinu, nohy podvozků, článkové pásy. Jejich výhodou je u podvozkových nohou hlavně nosnost, výrazně větší než u plastu, u hlavní zase jejich přesná kulatost (kdo se pokoušel ze šišoidního plastového polotovaru vybrousit kulatou hlaveň, ví), u článkových pásů zäse jejich pohyblivost, elegantní a věrohodné prověšení a třeba i hmotnost, která dělá model jimi vybavený težší a jaksi věrohodnější.
Jak na ně?
Prosté, milý Watsonové.
To, co jsme si říkali v části o leptaných dílech, platí v plné míře i pro tyto součásti. Možnou vyjímkou mohou být např. podvozkové nohy, které mají viditelnou dělící rovinu formy, kterou je pochopitelně třeba odstranit. Jak už možná tušíte, budete k tomu potřebovat jehlové pilníky, pokud je přesazení velké, nebo brusný papír, pokud je malé. U článkových pásů může být problém v zaslepení otvorů, kterými se jednotlivé články pomocí drátku spojují. Stačí vrtáček patřičného průměru upnutý v ručním sklíčidle a za jeden Big Brother máte pásy na dva tanky.
Zásádní a stěžejní je ale kupodivu aplikace dílů z kovu na model. Nebudete tomu věřit, ale potřebujete k tomu vteřinové lepidlo. Ono jaksi rozpoštědlové nepříliš dobře funguje na kovy. U hlavní bývá potřeba udělat v dílu stavebnice drobné úpravy, například otvory větších průměrů pro usazení. Jako vždy i tady se vyplatí poslouchat přísloví: Dvakrát, nebo raděj třikrát měř a jednou řež. Proces uříznutí čehokoli je vesměs nevratný a pokud si nedáte práci s přípravou, můžete vyrazit pro jinou stavebnici, nebo začít vymýšlet variantu bez kanonu
Pozor je také teba dát před lepením a při barvení. Díly z kovů jsou mastné!!!!!!!! Je proto nutné je odmastit, Jarovou vodou, nebo co zrovna používáte na nádobí, stačí. Je také dobré je opatřit "základovku", nástřikem stříkacího tmelu nebo barvy. Finální barva pak lépe "chytá.
Článkové díly pásů se nelepí, ale jak bylo výše uvedeno, spojují pomocí drátků. Drátek se prosune spojovacími otvory a uštípne na patřičný rozměr. Je dobré ho v dírce "pojistit" kapičkou hustého vteřinového lepidla, aby byl spoj pevný. Řídké lepidlo nepoužívejte, může zatéct až mezi dílky pásů a prolepit je k sobě, čím příjdete o pohyblivost. Rozměřte si dobře délku pásu, výrobce obvykle dodává několik článků navíc, takže musíte dobře počítat, abyste neměli pás pro dva tanky za sebou v řadě. , nebo naopak našponovaný jak těsné kalhotky.
U pásů si dejte ještě pozor na jednu věc, nemusí nutně dojít ke shodě mezi výrobcem pásů z kovu a výrobcem stavebnice. Jinými slovy- poháněcí rozeta kol má jinou rozteč zubů, než mají otvory v pásech. Možností nápravy je v tomto případě několik. Například odřezat z rozety zuby a po jednom je lepit zpět ve zprávné rozteči- doporučuju masochistům, dlouhodobě uvězněným a vůbec flegmatikům. Porozhlédnout se, jestli někdo nedělá kola s patřičnou roztečí- vyžaduje většinou dost času, vhodné pro trosečníky na pustých ostrovech s internetovým připojením. Dělat jakobynic a použít blatníky, nebo cokoli, co tento nedostatek zakryje a pás ke kolu prostě přilepit - pro začátečníky a amatéry. Koupit sadu článkových pásů, která obsahuje i patřičnou rozetu- to je ta pravá, veselá, kráva..........
Jak na ně?
Prosté, milý Watsonové.
To, co jsme si říkali v části o leptaných dílech, platí v plné míře i pro tyto součásti. Možnou vyjímkou mohou být např. podvozkové nohy, které mají viditelnou dělící rovinu formy, kterou je pochopitelně třeba odstranit. Jak už možná tušíte, budete k tomu potřebovat jehlové pilníky, pokud je přesazení velké, nebo brusný papír, pokud je malé. U článkových pásů může být problém v zaslepení otvorů, kterými se jednotlivé články pomocí drátku spojují. Stačí vrtáček patřičného průměru upnutý v ručním sklíčidle a za jeden Big Brother máte pásy na dva tanky.
Zásádní a stěžejní je ale kupodivu aplikace dílů z kovu na model. Nebudete tomu věřit, ale potřebujete k tomu vteřinové lepidlo. Ono jaksi rozpoštědlové nepříliš dobře funguje na kovy. U hlavní bývá potřeba udělat v dílu stavebnice drobné úpravy, například otvory větších průměrů pro usazení. Jako vždy i tady se vyplatí poslouchat přísloví: Dvakrát, nebo raděj třikrát měř a jednou řež. Proces uříznutí čehokoli je vesměs nevratný a pokud si nedáte práci s přípravou, můžete vyrazit pro jinou stavebnici, nebo začít vymýšlet variantu bez kanonu
Pozor je také teba dát před lepením a při barvení. Díly z kovů jsou mastné!!!!!!!! Je proto nutné je odmastit, Jarovou vodou, nebo co zrovna používáte na nádobí, stačí. Je také dobré je opatřit "základovku", nástřikem stříkacího tmelu nebo barvy. Finální barva pak lépe "chytá.
Článkové díly pásů se nelepí, ale jak bylo výše uvedeno, spojují pomocí drátků. Drátek se prosune spojovacími otvory a uštípne na patřičný rozměr. Je dobré ho v dírce "pojistit" kapičkou hustého vteřinového lepidla, aby byl spoj pevný. Řídké lepidlo nepoužívejte, může zatéct až mezi dílky pásů a prolepit je k sobě, čím příjdete o pohyblivost. Rozměřte si dobře délku pásu, výrobce obvykle dodává několik článků navíc, takže musíte dobře počítat, abyste neměli pás pro dva tanky za sebou v řadě. , nebo naopak našponovaný jak těsné kalhotky.
U pásů si dejte ještě pozor na jednu věc, nemusí nutně dojít ke shodě mezi výrobcem pásů z kovu a výrobcem stavebnice. Jinými slovy- poháněcí rozeta kol má jinou rozteč zubů, než mají otvory v pásech. Možností nápravy je v tomto případě několik. Například odřezat z rozety zuby a po jednom je lepit zpět ve zprávné rozteči- doporučuju masochistům, dlouhodobě uvězněným a vůbec flegmatikům. Porozhlédnout se, jestli někdo nedělá kola s patřičnou roztečí- vyžaduje většinou dost času, vhodné pro trosečníky na pustých ostrovech s internetovým připojením. Dělat jakobynic a použít blatníky, nebo cokoli, co tento nedostatek zakryje a pás ke kolu prostě přilepit - pro začátečníky a amatéry. Koupit sadu článkových pásů, která obsahuje i patřičnou rozetu- to je ta pravá, veselá, kráva..........