Pred dlouhou dobou jsem byl na jedne francouzske (ne moc duveryhodne) strance, kde se take zminuji o tom, ze byly nektere verze mustangu upraveny tak, ze mohly nosit 20x 100lb bomb. Za kazdou informaci o teto uprave (pokud vubec existovala) predem dekuji
URL : https://www.valka.cz/P-51-bombova-uprava-t35080#127805
Verze : 0
No možnost nést pumy měly v té době snad skoro všechny stihačky (včetně třeba i spitfirů). Ale je dost možný, že když píšeš, že nejsou příliš důvěryhodní tak existoval jistý (ale teď nevím přesně číslo ) A-32 nebo tak nějak - a to byl bitevník. No a když si zadala RAF požadavek na stíhací doprovodný letoun (který pak vlastně odbíraly hlavně USAAF) tak jej ve velmi krátké době předělali na P-51 (snad za těch 100 dnů). Byl velmi podobnej - skoro identickej s P-51B Mustang. Ale tohle letadlo jsem v sekci amerických letadel nenašel - možná tam ještě není.
URL : https://www.valka.cz/P-51-bombova-uprava-t35080#127828
Verze : 0
Reklama
To Standa: zrejme máš na mysli tým bitevníkom A-36 Apache.
Môžem potvrdiť,že aj ja som videl tento spomínaný Mustang. Ale na nete som nenašiel nijaký obrázok,jediný záber čo som videl je v publikácii P-51 Mustang od Jaceka B.Zureka. Tam bol Mustanf P-51 B/C,kde bol pod krídlom namontovaný atypický závesník a na ktorom je namontovaný neurčitý počet menších bômb. Neurčitý preto,lebo ich z daného uhla ťažko spočítať. Každopádne by som povedal,že pod oboma krídlami je viac než len 20 bômb.
URL : https://www.valka.cz/P-51-bombova-uprava-t35080#127837
Verze : 0
Melo to nejak slouzit k hloubkovym utokum na letiste a pumy byly opatreny padaky aby brzdily dopad (stejne mel i B-25)
URL : https://www.valka.cz/P-51-bombova-uprava-t35080#127861
Verze : 0
Citace - Haspeklo :
To Standa: zrejme máš na mysli tým bitevníkom A-36 Apache.
Jo přesně ten jsem měl na mysli. Holt člověk nemůže vědět všechno
URL : https://www.valka.cz/P-51-bombova-uprava-t35080#128186
Verze : 0
Reklama
Nežli bitevník, spíše střemhlavý bombardér, kvůli tomu měl na křídlech aerodynamické brzdy.
URL : https://www.valka.cz/P-51-bombova-uprava-t35080#128188
Verze : 0
No nějakej obrázek jsem v počítači vyhrabal
URL : https://www.valka.cz/P-51-bombova-uprava-t35080#133752
Verze : 0
URL : https://www.valka.cz/P-51-bombova-uprava-t35080#133753
Verze : 0
Kromě toho Apache už dlouho vyrábí MPM v dvaasedmdesátině jako model.
URL : https://www.valka.cz/P-51-bombova-uprava-t35080#133764
Verze : 0
Zásadní rozdíl mezi A26Apache a P51 B byl v zabudování motoru Rolce Royce Merlin oproti nevýkoným Allisonum
URL : https://www.valka.cz/P-51-bombova-uprava-t35080#163349
Verze : 0
Sáhl jsem do hloubi svého archivu a vytáhl polský TBiU (Typy Broni i Uzbojenia) č.69 z r.1981 věnované Mustangům do verze C včetně. U toho motoru Allison V-1710 nebyl ani tak problém s výkonem jako takovým, ale s tím, že ho rychle ztrácel s výškou letu. Tj. pro střemhlavý bombardér A-36 Apache to stačilo, ale pro stíhačku P-51A to nebylo ono. Proto angličani zkušebně namontovali do P-51A motory RR Merlin 61, 65, 66, 70, 71 a výsledky byly takové, že mateřská firma tento motor, resp. jeho v USA vyráběnou licenční verzi Packard Merlin V-1650, vestavěla do Mustanga a tak přišel na svět P-51B.
URL : https://www.valka.cz/P-51-bombova-uprava-t35080#163398
Verze : 0
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.