Název: Name: | Nakadžima Ki 27a Kaizo | Nakajima Ki-27a Kaizo |
Originální název: Original Name: | 中島 キ27甲カイ | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | ? | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | byl přestavěn neznámý počet stíhaček (asi 250 letadel) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1145 kg | 2524 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1630 kg | 3594 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1740 kg | 3836 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,310 m | 37ft 1,27in |
Délka: Length: | 7,530 m | 24ft 8,45in |
Výška: Height: | 3,250 m | 10ft 7,95in |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,56 m2 | 199.78 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 87,82 kg/m2 | 17.99 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Ha-1b Ocú, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 522 kW (710 k) při 2600 ot./min, maximální výkon 574 kW (780 k) ve výšce 2 900 m. Vrtule dvoulistá dvoupolohová Sumitomo o průměru 2 900 mm. | Nakajima Ha-1 Otsu, nine-cylinder, air-cooled, single-row radial engine, rated at 700 hp for take-off at 2,600 rpm, and maximum power of 769 hp at 9,514 ft, driving a two-blade metal Sumitomo two-pitch propeller of the diameter 9ft 6,17in |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 330 l | 72.6 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 474 km/h v 3500 m | 294.5 mph in 11483 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 3,0 min do 3000 m | 3,0 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9200 m | 30184 ft |
Dolet: Range: | 630 km | 391.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | výzbroj byla odstraněna | weapons was removed |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Typ Ki-27a byl upraven na cvičný jednomístný letoun, úpravy se postupně zaváděly tak, jak požadovala praxe. 1. Cvičný letoun byl zcela bez výzbroje - snížení hmotnosti 2. Byly odstraněny "bačkory" podvozku a poté byla montována i větší kola - mírně se zvýšil aerodynamický odpor, ale byl tím velmi usnadněn provoz na letištích s travnatým povrchem. 3. Byla provedena záměna pevné ostruhy za kolečko. 4. Byl odstraněn kryt nad ostruhou. | - |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, p. 196, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Richard M. Bueschel, Nakajima Ki-27A-B, Manchu Ki79A-B in Japanese Army Air Force, Manchoukou, IPSF, RACAF, PLAAF and CAF Service, Arco Publishing Co., Inc., New York, USA, 1970 No ISBN Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1 Famous Airplanes of the World, Nakajima Army Type 97 Fighter (Ki-27), No 29, 1991-7, Bunrin-Do Co., Ltd., Leszek A. Wielicko a Zygmunt Szeremeta, Nakajima Ki-27 Nate, Kagero 3011/11, Polish and English Publication, Monografie, ISBN 83-89088-51-7 L+K č.19, 20, 21 a 22, Monografie Ki-27, Hornát Jiří www.go2war2.nl www.militaryfactory.com archiv autora |