Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 348 příspěvků vloženo, 1317 editováno a 294 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Hiro H2H1

Hiro H2H1 / 広廠 H2H1・八九式飛行艇

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Hiro H2H1 (Námořní létající člun typ 89) Hiro H2H (Navy Type 89 Flying boat)
    Originální název:
    Original Name:
    広廠 H2H1 八九式飛行艇
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1932-DD.MM.193R Hiro Naval Arsenal, Hiro /
    DD.MM.1932-DD.MM.193R Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.03.1932-DD.MM.193R serial production
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    13
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.10.1930
    Osádka:
    Crew:
    6
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    člunový trup flying boat
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2870 kg 6327 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    4370 kg 9634 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    6500 kg 14330 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    22,120 m 72ft 6,9in
    Délka:
    Length:
    16.250 m 53ft 3,75in
    Výška:
    Height:
    5,962 m 19ft 6,75in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    120.50 m2 1297.05 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    53.94 kg/m2 11.05 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Hiro typ 14, kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci uspořádanými tvaru písmene do W o vzletovém výkonu 412 kW (560 k) později vestavěny
    Hiro Type 91-2 vodou chlazený dvanáctiválec s válci uspořádanými do písmene W o vzletovém výkonu 456 kW (620 k) a nominální výkon 342.5 kW (520 k) v h= 1 500 m.
    Vrtule: čtyřlisté dřevěné s pevným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm .
    Hiro Type 14 twelve-cylinder liquid-cooled Wee engine rated at 552 hp for take-off and later
    Hiro Type 91 MK 2 twelve-cylinder water-cooled W engine rated 612 hp for take-off and nominal power output 513 hp at 4,921 ft,
    driving a four-blade fixed-pitch propellers of diameter 9ft 10,11in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    2 870 l 631,312 UK gallons (758,174 US gallons)
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    196 km/h v 1000 m 121.8 mph in 3281 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    126 km/h v ? m 78.3 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    19.0 min do 3000 m 19.0 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4000 m 13123 ft
    Dolet:
    Range:
    1625 km 1009.7 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,7 mm v předním střelišti,
    1x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti a
    2x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,7 mm po jednom v každém bočním okně


    Pumový náklad: do hmotnosti 500 kg (2x 250 kg)
    One flexible 0.303 inch Type 89 machine-gun in bow,
    one flexible 0.303 inch Type 89 machine-gun in dorsal position and
    two flexible machine guns 0.303 inch Type 89 one in at both side windows.


    Bomb load: Up to 1,102 lb (two 551 lb bombs)
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Na začátku války v Tichomoří již nebyl ve výzbroji námořního letectva.
    Nasazeny byly jako průzkumné v oblasti Šanghaje v době prvního japonsko-čínského incidentu.
    The Type 89 Flying Boats entered service in time for the Shanghai Incident, served in front line service until the early years of the Second Sino-Japanese War.
    This plane was obsolete in 1941.
    Zdroje:
    Sources:
    Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, London, Putnam, 1990, pp. 96-97, ISBN 0-85177-840-2.
    Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
    www.modelbud.pl - obrázky
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/35223#128736Verze : 1
    MOD
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/flyboat/h2h.html





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/35223#572238Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Hiro H2H1 sériová výroba nahoře z Hira a dole od Aichi




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/35223#128738Verze : 0
    MOD