Název: Name: | Micubiši Ki-97 | Mitsubishi Ki-97 |
Originální název: Original Name: | キ97 试作输送机 | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | passenger aeroplane |
Výrobce: Producer: | Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (maketa v měřitku 1:1) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 3 + 21 pasažerů | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 8450 kg | 18629 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 13000 kg | 28660 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 23,000 m | 75ft 5,5in |
Délka: Length: | 20,000 m | 65ft 7,5in |
Výška: Height: | 5,700 m | 18ft 8,5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 67,50 m2 | 726.56 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 192,59 kg/m2 | 39.45 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši Ha-104 (Ha-42-11) vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 417 kW, 1 350 kW v h= 2 200 m a 1 200 kW v h= 6 096 m. Vrtule kovová čtyřlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 600 mm. | Mitsubishi Ha-104 (Ha-42-11) eighteen-cylinder two-row air-cooled radial engine, rated at 1,900 hp for take-off, 1,810 hp at 7,220 ft, 1,610 hp at 20,000 ft, driving a four-blade constant-speed propellers of 11ft 9.75in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2 850 l | - |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 546 km/h v 5400 m | 339.3 mph in 17717 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 340 km/h v 3000 m | 211.3 mph in 9843 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | 32808 ft |
Dolet: Range: | 2580 km | 1605 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3105 km | 1930 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pohyblivý kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm v ocasním střelišti. | One twin flexible rearward-firing 0.5 inch Ho-103 machine-guns in the tail turret. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Všechny výkonové parametry jsou pouze vypočtené a neověřené za letu. | All performance parameters are calculated only. The project Mitsubishi Ki-97 was to have been a transport aircraft based on the Mitsubishi Ki-67 Hiryu. It would have used the wings, tail surfaces, engines and undercarriage of the bomber Ki-67 combined with a new elliptical transport fuselage capable of carrying 21 passengers. Work on the project began in February 1943, but by the time the project was abandoned in 1945 had reached no further than the mock-up stage. Work on the Ki-97 was cancelled in 1945 to allow Mitsubishi to concentrate on the far more urgent problem of defence home islands. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, p.190, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X www.historyofwar.org http://www.airwar.ru/enc/bww2/ki67.html http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft31705.htm - obrázek archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Micubiši Ki 97 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |