LTL

     
Název:
Name:
LTL LTL
Originální název:
Original Name:
LTL
Kategorie:
Category:
lehký tank light tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Českomoravská-Kolben-Daněk a.s. , Praha /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (prototyp / prototype)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.04.1938
Osádka:
Crew:
3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
7200 kg 15873 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
4200 mm 13 ft 9 ⅜ in
Délka korby:
Hull Length:
4200 mm 13 ft 9 ⅜ in
Celková šířka:
Overall Width:
1950 mm 6 ft 4 ¾ in
Celková výška:
Overall Height:
2100 mm 6 ft 10 ⅝ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
350 mm 1 ft 1 ¾ in
Šířka pásu:
Track Width:
? mm ?
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,049 MPa 7.11 psi
Pancéřování:
Armour:
korba - čelo: 25 mm
korba - boky: 15 mm
korba - zezadu: 15 mm
korba - strop: 8 mm
korba - podlaha: 8 mm


věž - čelo: 25 mm
věž - boky: 15 mm
věž - zezadu: 15 mm
věž - strop: 8 mm
hull - front: 1 in
hull - sides: 0.6 in
hull - back: 0.6 in
hull - top: 0.3 in
hull - bottom: 0.3 in


turret - front: 1.26 in
turret - sides: 0.6 in
turret - back: 0.6 in
turret - top: 0.3 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Praga F-4
- zážehový, vodou chlazený
- počet válců: 4
- objem válců: 7180 cm3
Praga F-4
- gasoline, water cooled
- number of cylinders: 4
- displacement: 438 cu in
Výkon:
Power:
92,4 kW při ? ot/min 123.9 bhp at ? rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Praga Wilson CH
- počet stupňů: 5+1
Praga Wilson CH
- number of gears: 5+1
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
54 km/h 34 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
300 km 186 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
40 ° 89 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
1,9 m 75 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,8 m 31 in
Brodivost:
Fording Depth:
1,0 m 39 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
kanón Oerlikon
- ráže: 20 mm
- munice: 255 nábojů
Oerlikon cannon
- calibre: 20 mm
- ammunition: 255 rounds
Vedlejší:
Secondary:
2x kulomet Maxim M08
- ráže: 7,92 mm
- munice pro oba kulomety: 3000 nábojů
2x Maxim M08 machine gun
- ráže: 7,92 mm
- ammunition for both machine guns: 3000 rounds
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Francev, V.: Exportní lehké tanky Praga, MBI, Praha, 2007
URL : https://www.valka.cz/LTL-t35423#395151 Verze : 0
LTL

Lehký tank nabízený Litevské armádě; jediný tank ČKD s hnacím kolem umístěným vzadu.

Tank měl vážit 7,2 až 8 tun a být vybaven s motorem o výkonu 100 k. Výzbroj měl tvořit kanón ráže 20 nebo 37 mm a 1 až 2 kulomety.

5.12.1936 si do Prahy přijela litevská komise prohlédnout protopyty tanků P-II a P-II-a a projednat novou nabídku ČKD, které muselo modifikovat THN-L z důvodu vysoké hmotnosti - litevské mosty by jej neunesly. V únoru 1937 ČKD předkládá projekt tanku LTL s motorem F-IV. Tank byl vyzbrojený kanónem ráže 20 mm (Oerlikon) a dvěma kulomety. Pancéřování mělo tloušťku 8 až 25 mm. Maximální rychlost činila 54 km/h, tank vážil 5,6 tuny.

27.5.1937 byla podepsána smlouva na dodávku 21 tanků LTL s náhradními díly za 12 900 000 Kčs. Dále firma musela postavit prototyp do sedmi měsíců od podepsání smlouvy a odeslat ho ke zkouškám. Dále byla ve smlouvě dohoda o zaslání výzbroje pro tank dva měsíce před dokončením prototypu. Zkoušky v ČKD probíhaly pod dozorem Litevců od 28.května 1938. Zákazník neměl námitky proti vzrostlé hmotnosti z 5,6 t na 7,2 t, ale poněkud jej trápil slabý výkon motoru F-IV.

LTL měl hnací kolo umístěno v zadní části vozu, což vedlo během zkoušek ke svlékání pásu a i nedostatečným výkonům v kopcovitém terénu. Z tohoto důvodu bylo i za cenu snížení rychlosti rozhodnuto o jiném zpřevodování. ČKD ve stejné době zkoušela i LTH, který byl díky jinému motoru a vynikající převodovce Praga Wilson a přednímu náhonu daleko spolehlivější.

ČKD navrhla Litevcům zkoušku zmiňovaného tanku, ti souhlasili a do Litvy byl tank odeslán 28.12.1939. Armádní komise nakonec 21.2.1939 rozhodla o koupi tanku LTL z důvodu snašího řízení, většího bojového prostoru a konečně i pro možnost jízdy při funkci jen dvou válců motoru. Konečné rozhodnutí ale učinila litevská válečná rada 10.3.1939. Ta rozhodla o nákupu typu LTH s pozměněným označením LLT. Tento krok odůvodnila novým motorem. Avšak dříve, než mohl být obchod realizován, byla Litva pohlcena Sovětský svazem. 21 kusů tanků LLT nakonec převzala slovenská armáda, která je provozovala pod označením LT-40. Prototyp LTL se nakonec žádné sériové realizace nedočkal
LTL -


URL : https://www.valka.cz/LTL-t35423#130348 Verze : 0
Prototyp tanku LTL vyvinutý pro Litvu nesl tmavě zelenou barvu na všech plochách.
LTL -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/LTL-t35423#396055 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více