Název: Name: | Gloster F.9/37 | Gloster F.9/37 |
Originální název: Original Name: | Gloster F.9/37 Reaper | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.02.1940 Gloster Aircraft Co. Ltd., Hucclecote | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.02.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 22.02.1940 2. prototyp / 2nd prototype (L8002) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4183 kg | 9222 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5492 kg | 12108 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15,250 m | 50ft 0,33in |
Délka: Length: | 11,290 m | 37ft 0,5in |
Výška: Height: | 3,530 m | 11ft 7in |
Plocha křídla: Wing Area: | 35,80 m2 | 385.35 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 153,41 kg/m2 | 31.42 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Peregrine, kapalinou chlazený, přeplňovaný dvanáctiválec s válci do V o výkonu 660 kW (897 k) při 3 000 ot/min a plnícím tlaku 0,63 baru (0,61 atm). Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 048 mm. | Rolls-Royce Peregrine, twelve-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine, rated 885 hp at 3,000 rpm, + 9 psi boost, driving a three blade constant-speed propellers of the diameter 10ft. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 531 km/h v 4572 m | 329.9 mph in 15000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,3 m/s | 2027.6 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 19,0 min do 7620 m | 19,0 min to 25000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9150 m | 30020 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón British Hispano ráže 20 mm a 4x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,69 mm. | Two fixed forward-firing 0.79 inch British Hispano cannons and four fixed forward-firing 0.303 inch Browning Mk.II machine guns all in the nose. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | The Gloster F.9/37 was a British twin-engined design for a cannon-armed fighter to serve with the Royal Air Force planned before the Second World War. |
Zdroje: Sources: | William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, New York, Smithmark, 1994, ISBN 0-8317-3939-8 Eric B. Morgan, The Gloster F.9/37, Twentyfirst Profile Volume 1, No.12, March 1992. 21st Profile Ltd., 1992, New Milton, Hants, UK Skrzydlata Polska, nr. 3/96 L+K 6/1973, Gloster F.9/37, Letadla 1939-45 http://www.samoloty.ow.pl/str117.htm www.aviastar.org http://www.airwar.ru/enc/fww2/reaper.html archiv autora |