Gloster F.9/37

Gloster F.9/37 (Second prototype)
     
Název:
Name:
Gloster F.9/37 Gloster F.9/37
Originální název:
Original Name:
Gloster F.9/37 Reaper
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.02.1940 Gloster Aircraft Co. Ltd., Hucclecote
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.02.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
22.02.1940 2. prototyp / 2nd prototype (L8002)
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4183 kg 9222 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5492 kg 12108 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,250 m 50ft 0,33in
Délka:
Length:
11,290 m 37ft 0,5in
Výška:
Height:
3,530 m 11ft 7in
Plocha křídla:
Wing Area:
35,80 m2 385.35 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
153,41 kg/m2 31.42 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Rolls-Royce Peregrine, kapalinou chlazený, přeplňovaný dvanáctiválec s válci do V o výkonu 660 kW (897 k) při 3 000 ot/min a plnícím tlaku 0,63 baru (0,61 atm).
Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 048 mm.
Rolls-Royce Peregrine, twelve-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine, rated 885 hp at 3,000 rpm, + 9 psi boost,
driving a three blade constant-speed propellers of the diameter 10ft.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
531 km/h v 4572 m 329.9 mph in 15000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,3 m/s 2027.6 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
19,0 min do 7620 m 19,0 min to 25000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9150 m 30020 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón British Hispano ráže 20 mm a
4x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,69 mm.
Two fixed forward-firing 0.79 inch British Hispano cannons and
four fixed forward-firing 0.303 inch Browning Mk.II machine guns all in the nose.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- The Gloster F.9/37 was a British twin-engined design for a cannon-armed fighter to serve with the Royal Air Force planned before the Second World War.
Zdroje:
Sources:
William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, New York, Smithmark, 1994, ISBN 0-8317-3939-8
Eric B. Morgan, The Gloster F.9/37, Twentyfirst Profile Volume 1, No.12, March 1992. 21st Profile Ltd., 1992, New Milton, Hants, UK
Skrzydlata Polska, nr. 3/96
L+K 6/1973, Gloster F.9/37, Letadla 1939-45
http://www.samoloty.ow.pl/str117.htm
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/fww2/reaper.html
archiv autora

URL : https://www.valka.cz/Gloster-F-9-37-t35454#130526 Verze : 0
Historie:
Těžký dvoumotorový stíhací letoun nese označení podle požadavků ministrstva letectví z roku 1937. Minsterstvo letectví požadovalo těžkou stíhačku s dvoumístnou posádkou s pevnou výzbrojí, druhý člen posádky měl plnit úlohu navigátora a později také operátora radiolokátoru. Firma Gloster Aircraft Co. Ltd. odpověděla upraveným projektem, původně věžové stíhačky, nyní přepracovaným dle nových specifikací. Objednávka byla sjednána na dva prototypy jeden měl být poháněn dvouhvězdicovými motory Bristol Taurus TE/1 o výkonu 1050 koní a druhý řadovými motory RR Peregrine o výkonu 885 koní.


22.2.1940 vzlétl druhý prototyp, u kterého bylo zase počítáno s druhým členem posádky a jeho hmotnost a hmotnost jím obsluhovaného zařízení byla nahrazena odpovídající zátěží, max.rychlost byla potom 535 km/hod. Letoun byl hodnocen kladně pro snadnou pilotáž, stabilitu za letu i obratnost. Do výroby se však nedostal, protože se již vyráběly Beaufightery a Whirlwindy, pro které byly navíc motory Peregrine dodávány přednostně.
URL : https://www.valka.cz/Gloster-F-9-37-t35454#130531 Verze : 0
Fotografie druhého prototypu
Gloster F.9/37 -


Gloster F.9/37 -


Gloster F.9/37 -


Gloster F.9/37 -


URL : https://www.valka.cz/Gloster-F-9-37-t35454#130575 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více