Název: Name: | Gloster E.28/39 Squirt W.2/500 | Gloster E.28/39 Squirt W.2/500 |
Originální název: Original Name: | Gloster E.28/39 Squirt W.2/500 | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.MM.1943 Gloster Aircraft Co. Ltd., Hucclecote | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.MM.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (W4046) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 01.03.1943 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1309 kg | 2886 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1699 kg | 3746 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 8,840 m | 29ft 0in |
Délka: Length: | 7.710 m | 25ft 3,5in |
Výška: Height: | 2.700 m | 8ft 10,3in |
Plocha křídla: Wing Area: | 13.56 m2 | 146 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 125,37 kg/m2 | 25.68 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | W.2B-23 o tahu 7,56 kN | W.2B-23, thrust 1700 lbf |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 368 l | 81 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 750 km/h v 3048 m | 466 mph in 10000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 22 min do 9114 m | 22 min to 29900 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9754 m | 32000 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | Žádná, ale byly úvahy o instalaci 2 - 4 kulometů Browning ráže 7,7 mm | - |
Uživatelské státy: User States: | Royal Aircraft Establishment | Royal Aircraft Establishment |
Poznámka: Note: | jednalo se o druhý prototyp experimentálního proudového letounu, který dostal výkonnější motor. Sir Frank Whittle navrhl proudový motor W2B a jeho výrobou byla pověřena továrna Rover. Další vývoj probíhal u firmy Rolls-Royce, motor W2B-23 Welland I dosáhl c dubnu 1943 tahu 775 kp. Samotný motor vážil 386 kg. | - |
Zdroje: Sources: | Gordon Swanborough, British Aircraft at War, 1939-1945. East Sussex, UK: HPC Publishing, rok 1997, ISBN: 0-9531421-0-8 L+K 7/1974, Letadla 1939-45 http://www.meteorflight.com/index.html?e2839.htm www.jaapteeuwen.com http://www.airwar.ru/enc/xplane/e28-39.html http://www.cofe.ru/avia/G/G-13.htm archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Motor W2B