Výzkum a vývoj prováděný pracovníky ÚVR Opočinek navázal na práce v oboru radiolokace (RL POHON-A a POHON-E) a typem RPL-2A zahájil úspěšnou řadu typů a modifikací radiolokačních přistavacích systémů pro vojenské a civilní letiště.
Souprava radiolokačního systému RPL-2A se skládala z:
a) letištního (přehledováho) radiolákátoru RL-2A
- Impulsní výkon 160 – 200 W.
- Dosah do 40 km.
- Přesnost zjištění souřadnic cílů v dálce +/- 5%, v azimutu +/- 1,5%.
Umísťuje se min. 350 m od anténní jednotky RP-2A a mimo jeho pracovní sektor.
b) přistávacího radiolokátoru RP-2A
- Impulsní výkon 160 – 200 W.
- Dosah do 20 km.
- Přesnost zjištění souřadnic cílů v dálce na značkách km 3 % dálky, v kursu 0,6 % dálky + 10 % odchylky od osy, v polohovém úhlu 0,4 % + 10 % odchylky od osy.
Umisťuje se 600 – 1.500m od osy VPD.
(Oba RL pracovaly v kmitočtovém pásmu 9,15 – 9,6 GHz tzn.3 cm).
c) vyhodnocovací pracoviště
– dálkové ovládání obou RL. Může být vzdáleno do 1.500 m od anténních jednotek na základní kabelový zesilovač (při vložení dalšího kabelového zesilovače dalších 1.500 m). Obsahuje:
- Ovládací jednotku a indikátor RP-2A (obrazovka s úhlopříčkou 430 mm.
Pravoúhlé zobrazení úhel – dálka. V horní části sektor polohového úhlu, v dolní-
kursový úhel). Sestupová osa je plynule volitelná v rozsahu 1 – 5°.
- Ovládací jednotku a indikátor RL-2A (obrazovka Ø 250 mm. Dálkové rozsahy 15/40
km, značky 5/1 km.
Pracoviště se umísťuje na LSŘLP nebo ve vozidle řídícího přistání (ŘP).
d) 3 automobily Praga V3S (2 skříňový, 1 valník s plachtou).
e) 2 elektrocentrály EC 7,5 kVA /ZB-8
+ 2 měniče proudu 500 Hz. Zdrojové jednotky (měniče) se umísťují poblíž anténních jednotek.
- Napájení je možné (při použití měničů) z elektrické sítě 3x 380 V/50 Hz
Zdroj : Let-51-70 I. vydání z r. 1967
Foto: M. Mikulica
P V3S s RL-2A
P V3S s měničem
Pracoviště ŘP na záložním letišti (pro názornost proveden "výřez" stanu
Pracoviště ŘP
Souprava radiolokačního systému RPL-2A se skládala z:
a) letištního (přehledováho) radiolákátoru RL-2A
- Impulsní výkon 160 – 200 W.
- Dosah do 40 km.
- Přesnost zjištění souřadnic cílů v dálce +/- 5%, v azimutu +/- 1,5%.
Umísťuje se min. 350 m od anténní jednotky RP-2A a mimo jeho pracovní sektor.
b) přistávacího radiolokátoru RP-2A
- Impulsní výkon 160 – 200 W.
- Dosah do 20 km.
- Přesnost zjištění souřadnic cílů v dálce na značkách km 3 % dálky, v kursu 0,6 % dálky + 10 % odchylky od osy, v polohovém úhlu 0,4 % + 10 % odchylky od osy.
Umisťuje se 600 – 1.500m od osy VPD.
(Oba RL pracovaly v kmitočtovém pásmu 9,15 – 9,6 GHz tzn.3 cm).
c) vyhodnocovací pracoviště
– dálkové ovládání obou RL. Může být vzdáleno do 1.500 m od anténních jednotek na základní kabelový zesilovač (při vložení dalšího kabelového zesilovače dalších 1.500 m). Obsahuje:
- Ovládací jednotku a indikátor RP-2A (obrazovka s úhlopříčkou 430 mm.
Pravoúhlé zobrazení úhel – dálka. V horní části sektor polohového úhlu, v dolní-
kursový úhel). Sestupová osa je plynule volitelná v rozsahu 1 – 5°.
- Ovládací jednotku a indikátor RL-2A (obrazovka Ø 250 mm. Dálkové rozsahy 15/40
km, značky 5/1 km.
Pracoviště se umísťuje na LSŘLP nebo ve vozidle řídícího přistání (ŘP).
d) 3 automobily Praga V3S (2 skříňový, 1 valník s plachtou).
e) 2 elektrocentrály EC 7,5 kVA /ZB-8
+ 2 měniče proudu 500 Hz. Zdrojové jednotky (měniče) se umísťují poblíž anténních jednotek.
- Napájení je možné (při použití měničů) z elektrické sítě 3x 380 V/50 Hz
Zdroj : Let-51-70 I. vydání z r. 1967
Foto: M. Mikulica
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
P V3S s RL-2A
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
P V3S s měničem
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pracoviště ŘP na záložním letišti (pro názornost proveden "výřez" stanu
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pracoviště ŘP