Název: Name: | Renard R.37 | Renard R.37 |
Originální název: Original Name: | Renard R.37 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.MM.1939 Constructions aéronautiques G. Renard, Bruxelles | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.06.1940 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1810 kg | 3990 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2460 kg | 5423 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,640 m | 38ft 2,26in |
Délka: Length: | 8,400 m | 27ft 6,7in |
Výška: Height: | 2,900 m | 9ft 6,17in |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,00 m2 | 215.28 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 123,50 kg/m2 | 25.29 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gnome-Rhône 14N-21 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovým výkonu 834,8 kW (1 135 k) Vrtule třílistá stavitelná Gnome-Rhône | Gnome-Rhône 14N-21 fourteen-cylinder two-row air-cooled engine rated at 1,119 hp for take-off, driving a three-bladed variable-pitch propeller Gnome-Rhône |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 527 km/h v 5000 m | 316.9 mph in 16404 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,25 min do 5000 m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11500 m | ? ft |
Dolet: Range: | 1000 km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | plánovaná: 4x kulomet FN-Browning ráže 7,7 mm v křídlech nebo 2x kulomet FN-Browning ráže 13,2 mm v křídlech Pumový náklad: 8x 10kg puma | Only planned: four fixed forward-firing 0.303in FN-Browning machine-guns in wing-mounted or two fixed forward-firing 0.52in FN-Browning machine-guns in wing-mounted. Bomb load: Eight 22 lb bombs |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 1939 předveden na aerosalónu v Bruselu; po obsazení továrny v červnu 1940 s ním údajně vzlétl německý pilot, netušící, že ještě nebyl zalétán; poté mizí pravděpodobně v Německu. Výkony jsou vypočtené. | The aircraft was captured by German forces in May 1940. Performances of the airplane are only calculated. |
Zdroje: Sources: | Hauet, André. Le chasseur Renard R.36 et ses dérivés, Le Fana de L'Aviation 1972/04. Hauet, André. Les derniers chasseurs Renard, Avions 2006/09-10. Němeček, Václav. Renard R.36, L+K 1993/13. Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2. www.fnar.be |