Název: Name: | Loire 46 C.1 | Loire 46 C.1 |
Originální název: Original Name: | Loire 46 C.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.09.1934-DD.01.1937 Loire-Aviation, Saint-Nazaire DD.01.1937-DD.08.1937 Société nationale des constructions aéronautiques de l'Ouest, Saint-Nazaire | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1936-DD.08.1937 série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 60 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 01.09.1934 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1450 kg | 3197 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1980 kg | 4365 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2100 kg | 4630 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,800 m | 38ft 8,56in |
Délka: Length: | 7,500 m | 24ft 7,27in |
Výška: Height: | 4,130 m | 13ft 6,59in |
Plocha křídla: Wing Area: | 19,50 m2 | 209.9 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 102,564 kg/m2 | 21.01 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gnome-Rhone 14Kfs vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o výkonu 694 kW. Vrtule trojlistá s nastavitelným úhlem náběhu. | Gnome-Rhone 14Kfs fourteen-cylinder, air-cooled two-row radial engine rated at 930 hp, driving three-bladed variable-pitch propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 370 km/h v 4000 m | 229.9 mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 276 km/h v 3000 m | 171.5 mph in 9843 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 12,1 m/s | 2381.9 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,0 min do 5000 m | 7,0 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11100 m | 36417 ft |
Dolet: Range: | 450 km | 279.6 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 750 km | 466 mi |
Výzbroj: Armament: | Prototyp: 2x pevný kanón Oerlikon FF ráže 20 mm v křídle. Sériové letouny: 4x pevný kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm s 300 náboji na hlaveň v křídlech. | Prototype: Two fixed forward-firing 0.79 inch Oerlikon FF cannons mounted in the wings. Series production airplanes: Four fixed forward-firing 0.295 inch MAC 1934 machine-guns mounted in the wings. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | První seriově vyrobený letoun Loire 46 C1 vzlétl v únoru 1936. Jako první je převzala v srpnu 6.Eskadra francouzského letectva. Neurčitý počet (6-20) letadel byl dodán republikánskému letectvu ve Španělsku. V době vstupu Francie do války s Německem mělo francouzské letectvo ještě 3 tyto silně zastaralé stroje s "racčím křídlem". | The first production Loire 46 C1 was flown in February 1936, deliveries commencing in the following August to the 6e Escadre of the Armee de l'Air. The five pre-production examples were relinquished by the French Service and supplied to the Spanish Republican government between 5 and 7 September 1936. Only three remained on the effective first line strength of the Armee de l'Air at the beginning of World War II. At the time gull wing configuration was very obsolete. |
Zdroje: Sources: | Willam Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, New York, Smithmark, 1994, ISBN 0-8317-3939-8. http://www.airwar.ru/enc/fww1/loire46.html http://www.aviastar.org/air/france/loire_46.php www.aviafrance.com archiv autora |