Morane-Saulnier MS.450 C.1

     
Název:
Name:
Morane-Saulnier MS.450 C.1 Morane-Saulnier MS.450 C.1
Originální název:
Original Name:
Morane-Saulnier MS.450 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.04.1939-DD.MM.1940 Aéroplanes Morane-Saulnier, Puteaux /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1939-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
První vzlet:
Maiden Flight:
14.04.1939 1st prototype
DD.11.1939 2nd prototype
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2100 kg 4630 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2640 kg 5820 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,620 m 34ft 10,1in
Délka:
Length:
8,826 m 28ft 11,5in
Výška:
Height:
2,750 m 9ft 0,25in
Plocha křídla:
Wing Area:
15,98 m2 172.01 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
165,207 kg/m2 33.84 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Y-51 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 809 kW (1 100 k) při 2 500 ot/min a bojový výkon 735,5 kW (1 000 k) v h= 3 260 m.
Vrtule trojlistá s konstantními otáčkami, pravděpodobně Hispano-Suiza 270 o průměru 3 100 mm.
Hispano-Suiza 12Y-51 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated 1,085 hp for take-off and combat power 986 hp at 10,696 ft,
driving a three-blade constant-speed propeller probably type Hispano-Suiza 270 of diameter 10ft 2in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
406 l v trupové nádrži 89.3 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
556 km/h v 5000 m 345.5 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,75 min do 5000 m 6,75 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
750 km 466 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón HS-404 ráže 20 mm uložený mezi válci motoru a střílející osou vrtule s 60 granáty a
2x pevný kulomet MAC M-1934-39 ráže 7,5 mm v křídlech s 550 náboji pro každý v pásových podavačích.
Sériové stroje měly nést čtyři kulomety.
One fixed forward-firing 0.79 inch Hispano-Suiza HS-404 cannon between cylinder banks, firing through propeller shaft, 60 rounds and
two fixed forward-firing 0.295 inch MAC 1934-39 machine-guns in a wings, 550 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Francouzské ministerstvo letectví zadalo koncem února 1937 požadavek na vývoj nové jednomístné stíhačky (kategorie C1). Společnost Aéroplanes Morane-Saulnier do soutěže přihlásila letoun MS.450, jednalo se o modifikovaný trup letounu MS.410, do kterého byl nainstalován motor Hispano-Suiza 12Y-51. Stejný motor byl namontován také do konkurenčního letounu Dewoitine D.520 a ten s tímto motorem dosahoval vyšších výkonů. Celý program MS.450 C1 byl ve Francii ukončen kapitulací. Pokračovalo se ale ve Švýcarsku. The MS.450 was developed in France in response to a 1937 call for a new single seat fighter. It used more modern construction methods than the MS.406, and had a more powerful engine, but was otherwise similar to the earlier fighter. In 1939, Hispano started prototype deliveries of the new Hispano-Suiza 12Z engine of 1,100 hp. One was fitted to a modified MS.410 to create the M.S.450, giving dramatic improvements in performance, especially at altitude but the similarly was modified Dewoitine D.520 (the D.523/D.551) which was regarded a better design for the engine anyway.
Development of the M.S.450 family ended in France after the armistice of June 1940.
Zdroje:
Sources:
Bartłomiej Belcarz, Morane MS 406C1, Caudron Cyclone CR 714C1, Bloch MB 151/152, Polskie Skrzydła 2, Sandomierz, Poland, Stratus, 2004, ISBN 83-89450-21-6.
Gaston Botquin, M.S.406, Monografie Lotnicze No. 28, Gdańsk, Poland, AJ-Press, 1996, ISBN 83-86208-46-5.
William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, New York, Smithmark, 1994, ISBN 0-8317-3939-8.
Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45, Votobia, 1999, ISBN 80-7198-396-9
www.aviastar.org
www.historyofwar.org
http://www.2wojna.pl/encyklopedia-fr-sam-001.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ms450.html
ww2drawings.jexiste.fr
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-MS-450-C-1-t35874#133154 Verze : 0
Nabízím asi jediný dostupný obrázek jednoho z 3 vyrobených kusů. Který z nich to je se mi zatím nepodařilo zjistit.
Morane-Saulnier MS.450 C.1 - pramen - http://ww2photo.mimerswell.com/air/fr/m.s/ms450.htm

pramen - ww2photo.mimerswell.com
URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-MS-450-C-1-t35874#133270 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ms450.html

Morane-Saulnier MS.450 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Morane-Saulnier-MS-450-C-1-t35874#503700 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více