Název: Name: | ZOD-260 | ZOD-260 |
Originální název: Original Name: | ZOD-260 | |
Kategorie: Category: | hvězdicový motor | radial engine |
Výrobce: Producer: | Československá zbrojovka Brno | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.RRRR ? | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Použití: Use: | Avia Fokker F-VIIb-3m Aero A-211 Praga E-141 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 9 | |
Hmotnost: Weight: | 299 kg | 659 lb |
Celková délka: Overall Length: | 825 mm | 2ft 8,47in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 1180 mm | 3ft 10,46in |
Celková výška: Overall Height: | 1180 mm | 3ft 10,46in |
Vrtání: Bore: | 120 mm | 4,72in |
Zdvih: Stroke: | 130 mm | 5,12in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 13,25 l | 808.56 cu in |
Palivo: Fuel: | nafta | diesel |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | vstřikování | Injection |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 15:1 | 15:1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | palivové čerpadlo | fuel pump |
Chlazení: Cooling: | vzduchem | Air-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 190 kW při 1560 ot/min | 254,8 bhp at 1560 rpm |
Poznámka: Note: | Dvoutaktní motor Startovní výkon 219,2 kW (300 k) při 1650 ot/min. Spotřeba: 190 g.h-1.k-1 / 259 g.h-1.kW-1 Spotřeba oleje: 2,6 kg.h-1 Smysl otáčení: levotočivý Vznikl dalším vývojem motoru ZOD-240A. Byl zkoušen na letadle Československých aerolinií (F-VIIb OK-AFC) v čase 200 hodin, byl vyráběn v několika menších sériích, licence prodána do Francie. Konstruktéři: Ing. B. Odstrčil, dr. Ing. Jaroslav Miksch, Ing. František Musil, Ing. Antonín Němec. | Two-stroke engine Take-off power output 294 bhp at 1650 rpm. |
Zdroje: Sources: | V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968 Pilát, Zdeněk: Naše letecké motory (část 5), Letectví a kosmonautika 1984 / 09 www.vutbr.cz www.palba.cz |