Název: Name: | Škoda L | Skoda L |
Originální název: Original Name: | Škoda L | |
Kategorie: Category: | motor s válci do W | W engine |
Výrobce: Producer: | Avia, akciová společnost pro průmysl letecký Čakovice, Praha - Čakovice | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1924-DD.MM.1930 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Použití: Use: | Letov Š-22 Aero A-30 Avia BH-33L Škoda D-1 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 417 kg | 919 lb |
Celková délka: Overall Length: | ? mm | ? |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | ? mm | ? |
Celková výška: Overall Height: | ? mm | ? |
Vrtání: Bore: | 140 mm | 5 ½ in |
Zdvih: Stroke: | 160 mm | 6 ¼ in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 29,56 l | 1803.86 cu in |
Palivo: Fuel: | ? | ? |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | karburátor | carburretor |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 6:1 | 6:1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | atmosférické | Athmospheric |
Chlazení: Cooling: | kapalinové | Liquid-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 368 1) kW při 2000 ot/min | 493 1) bhp at 2000 rpm |
Poznámka: Note: | 1) Jmenovitý výkon, 500 k Motor konstrukčně vycházel z motoru HS 300 (bloky válců) a motoru Napier Lion (klikový mechanizmus). Startovní výkon 413,4 kW (562 k) při 2200 ot/min. Verze s reduktorem - Škoda Lr. Spotřeba paliva 240 g.h-1.k-1 / 326 g.h-1.kW-1 Tento motor patří do produkce Avie z důvodu převzetí Avie koncernem Škoda a následného sloučení vývoje a výroby leteckých motorů. | 1) Nominally power output Take-off power output 554.4 bhp at 2200 rpm. Version with reductor - Škoda Lr. |
Zdroje: Sources: | V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968 Martin Čížek: Letadla zrazeného nebe. Československá vojenská letadla v roce 1938, Naše vojsko 2015, ISBN 978-80-206-1576-3 Pilát, Zdeněk. Naše letecké motory, část 1. L+K 1984/05. Pilát, Zdeněk. Naše letecké motory, část 2. L+K 1984/06 |