Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 234 příspěvků vloženo, 1027 editováno a 268 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

CZK - Tatra 138 NTt 4x4

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tatra 138 NTt 4x4 Tatra 138 NTt 4x4
    Originální název:
    Original Name:
    Tatra 138 NTt 4x4
    Kategorie:
    Category:
    tahač návěsů semitrailer truck
    Výrobce:
    Producer:
    Tatra n.p., Kopřivnice /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1959-DD.01.1972 (všechny verze, včetně civilní výroby / all versions, including civil production)
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    45 996 (všechny verze, včetně civilní výroby / all versions, including civil production)
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1958 (prototyp T-137 NT / T-137 NT prototype)
    Počet míst k sezení:
    Troop Seating Capacity:
    1 + 2
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Náhon:
    Configuration:
    4x4
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    6800 kg 14991 lb
    Užitečné zatížení:
    Payload:
    75001) kg 165351) lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    14540 kg 32055 lb
    Přípojná hmotnost:
    Gross Trailer Weight:
    10460 kg 23060 lb
    Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
    Gross Combination Weight:
    25000 kg 55116 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    5535 mm 18ft 2in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2438 mm 8ft
    Celková výška:
    Overall Height:
    2440 mm 8ft
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    290 mm 11.5in
    Rozvor:
    Wheelbase:
    3875 mm 152.5in
    Rozchod:
    Track:
    1930 mm - přední náprava
    1752 mm - zadní náprava
    76in - front axle
    69in - rear axle
    Brzdová soustava:
    Braking System:
    provozní - pneumatická, dvouokruhová
    nouzová - ruční, mechanická
    parkovací - ruční, mechanická
    odlehčovací - motorová brzda
    service brake - dual-circuit pressure-air brakes
    emergency brake - manual, mechanical
    parking brake - manual, mechanical
    engine brake - exhaust brake
    Elektrický systém:
    Electrical System:
    napětí elektrické sítě: 24V
    ukostřený záporný pól
    dva akumulátory: 12 V / 165 Ah
    dynamo: PAL MAGNETON 02-9087.00, 24 V / 500 W
    nominal voltage: 24 V
    ground pole: negative
    two batteries: 12 V / 165 Ah
    dynamo: PAL MAGNETON 02-9087.00, 24 V / 500 W
    Pneumatiky:
    Tyres:
    11,00-20eHD
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Tatra T-928-12
    - vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva
    - počet válců: 8
    - vrtání: 120 mm
    - zdvih: 130 mm
    - objem válců: 11 762 cm3
    - maximální točivý moment: 720 Nm při 1200 ot/min
    - maximální výkon: 132,5 kW při 2000 ot/min
    Tatra T-928-12
    - air cooled, V-type, four stroke, direct injection diesel engine
    - number of cylinders: 8
    - bore: 4.72 in
    - stroke: 5.12 in
    - swept volume: 718 cu in
    - maximum torque: 531 lb.ft at 1200 rpm
    - maximum power output: 178 hp (180 PS) at 2000 rpm
    Převodovka:
    Gearbox:
    synchronizovaná 5+1; řazení mechanické, normální a redukovaný chod synchromeshed gearbox with semiautomatic split, 5 forward and 1 reverse gears, mechanical gear-shifting, normal or reduced drive mode
    Spojka:
    Clutch:
    suchá, třecí, dvoulamelová, vzducho-kapalinové ovládání dry, dual-plate, friction clutch, pneumatic-hydraulic control
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    150 l 33 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    71 km/h 44 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    322) l/100 km 8.832) mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    500 km 311 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    40 ° / ? °
    Svah:
    Gradient:
    173) ° 37,43) %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,35 m 13,8in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    0,8 m 31,5in
    Uživatelské státy:
    User States:




    Poznámka:
    Note:
    1) zatížení točnice
    2) základní spotřeba paliva
    3) při celkové hmotnosti s návěsem
    1) fifth wheel load
    2) basic fuel consumption
    3) at gross combination weight
    Zdroje:
    Sources:
    Katalog vozidel a podvozků TATRA - n.p. Kopřivnice
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/37389#140578Verze : 1
    MOD
    Avatar
    T-138 NTt 4x4 (VPZ 341 73-66) z výzbroje 216. letky logistické podpory, 21. základna taktického letectva, Čáslav, květen 2005.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/37389#140580Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Aktuální vzhled automobilu ze sbírek Muzea letecké a pozemní techniky, Vyškov, 2013, vlastní foto.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/37389#493263Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Náhradu za dosluhujúce ťahače Tatra T-141 plnili vozidlá T-138 NTt 4 x 4 - návesový ťahač s pohonom všetkých kolies.

    Letiskový ťahač lietadiel T 138 Ntt 4 x 4 pri ťahaní Migu 23 ... © ATOM
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/37389#217133Verze : 0
    Avatar
    T-138 NTt 4x4
    Přelouč 31.3.2009

    vlastní foto

    vlastní foto
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/37389#304968Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-138 NTt 4x4 (VPZ 17 42-76) táhnoucí letoun MiG-23U československého letectva.


    Zdroj : L + K, ročník a strana nezistené


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/37389#350777Verze : 0
    Avatar
    Ťažná súprava tvorená ťahačom T-138 NTt 4x4 a návesom N-10S.



    Zdroj : BURIAN Michal, RÝC Jiří - Historie spojovacího vojska, Ministerstvo obrany – Agentura vojenských informací a služeb, Praha 2007


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/37389#351426Verze : 0
    Avatar
    T-138 NTt 4x4 vyřazená z výzbroje Armády České republiky, červen 2007. V rámci generálních oprav bývaly do původních vozidel T-138 instalovány modernější (a vyšší) motory T2-928 běžně používané v Tatrách 148. Tato úprava si proto vynutila také použití nové kapoty z T-148. Takovým případem je i vozidlo na fotce, které na první pohled vypadá jako novější návěsový tahač T-148 NTt 4x4.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/37389#503831Verze : 0
    MOD