CZK - Tatra 138 VNV

     
Název:
Name:
Tatra 138 VNV Tatra 138 VNV
Originální název:
Original Name:
Tatra 138 VNV
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
Tatra n.p., Kopřivnice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1959-DD.01.1972 (všechny verze, včetně civilní výroby / all versions, including civil production)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
45 996 (všechny verze, včetně civilní výroby / all versions, including civil production)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.12.1955 (prototyp valníkové Tatry 138 / prototype of cargo bed Tatra 138)
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 2 (+ 40 na korbě / + 40 on the platform)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
10000 kg 22046 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
120001) kg 264551) lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
223002) kg 491632) lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
300003) kg 661393) lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
523004) kg 1153024) lb
Celková délka:
Overall Length:
8497 mm 27ft 10.5in
Celková šířka:
Overall Width:
2442 mm 8ft
Celková výška:
Overall Height:
32005) mm 10ft 6in5)
Světlá výška:
Ground Clearance:
290 mm 11.5in
Rozvor:
Wheelbase:
4260 mm - 1320 mm 168in - 52in
Rozchod:
Track:
1930 mm - přední náprava
1752 mm - zadní nápravy
76in - front axle
69in - rear axles
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní - pneumatická, dvouokruhová
nouzová - ruční, mechanická
parkovací - ruční, mechanická
odlehčovací - motorová brzda
service brake - dual-circuit pressure-air brakes
emergency brake - manual, mechanical
parking brake - manual, mechanical
engine brake - exhaust brake
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 24V
ukostřený záporný pól
dva akumulátory: 12 V / 165 Ah
dynamo: PAL MAGNETON 02-9087.00, 24 V / 500 W
nominal voltage: 24 V
ground pole: negative
two batteries: 12 V / 165 Ah
dynamo: PAL MAGNETON 02-9087.00, 24 V / 500 W
Pneumatiky:
Tyres:
11,00-20eHD
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T-928-17
- vznětový (vícepalivový), vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva
- počet válců: 8
- vrtání: 120 mm
- zdvih: 130 mm
- objem válců: 11 762 cm3
- maximální točivý moment: 706 Nm při 1200 ot/min
- maximální výkon: 132,5 kW při 2000 ot/min
Tatra T-928-17
- air cooled, V-type, four stroke, direct injection diesel (multi-fuel) engine
- number of cylinders: 8
- bore: 4.72 in
- stroke: 5.12 in
- swept volume: 718 cu in
- maximum torque: 521 lb.ft at 1200 rpm
- maximum power output: 178 hp (180 PS) at 2000 rpm
Převodovka:
Gearbox:
synchronizovaná 5+1; řazení mechanické, normální a redukovaný chod synchromeshed gearbox with semiautomatic split, 5 forward and 1 reverse gears, mechanical gear-shifting, normal or reduced drive mode
Spojka:
Clutch:
suchá, třecí, dvoulamelová, vzducho-kapalinové ovládání dry, dual-plate, friction clutch, pneumatic-hydraulic control
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
150 l 33 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
70 km/h 43.5 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
31,56) l/100 km 8.976) mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
500 km 311 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
40 ° / 25 °
Svah:
Gradient:
197) ° 427) %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,35 m 14 in
Brodivost:
Fording Depth:
0,88) m 31 in8)
Uživatelské státy:
User States:


?


?
Poznámka:
Note:
1) na silnici, 8000 kg v terénu - na korbě (+ 300 kg v kabině)
2) na silnici, 18300 kg v terénu
3) na silnici, 10000 kg v terénu
4) na silnici, 28300 kg v terénu
5) plachta v horní poloze
6) základní spotřeba paliva
7) při celkové hmotnosti
8) bez přípravy, s přípravou 1,2 m
1) on the road, off-road 17637 lb - on the platform (+ 661 lb in the cab)
2) on the road, off-road 40345 lb
3) on the road, off-road 22046 lb
4) on the road, off-road 62391 lb
5) tarpaulin in the top position
6) basic fuel consumption
7) at gross vehicle weight
8) without preparation, with preparation 47 in
Zdroje:
Sources:
Hlavní takticko-technická data tankové a automobilní techniky ČSLA
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-VNV-t37391#96019 Verze : 0
Vysvetlenie označenia TATRA 138 VNV : V - valník - N - navijak - V - vojenský. Od základnej verzie T-138 VN / valník s navijakom /sa tento automobil líšil použitím motora T-928-17, špeciálne upraveného pre potreby ČSĽA / predchodca MORUPA - " motor na ruzna paliva " / s možnosťou spaľovania dvoch druhov palív : nafta alebo benzín / s olejom /.

Motor T-928-17 má výhradne vojenské použitie. Odlišuje sa úpravou pre spaľovanie rôznych druhov kvapalinových palív ropného pôvodu. Okrem motorovej nafty môže spalovať automobilové benzíny, letecký petrolej, prípadne rôzne druhy trofejných palív.

Zdroj:
Václav LANGER: Strojnícka príprava ženijných jednotiek, SVŠT 1988
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-VNV-t37391#214075 Verze : 0
Jedna T-138 VNV ve smytelné zimní kamufláži jako dělostřelecký tahač, tažená houfnice je typu vz. 18/47, zima 1982.
CZK - Tatra 138 VNV - (Československý voják)

(Československý voják)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-VNV-t37391#292620 Verze : 0
T-138 VNV s přívěsem A5V pravděpodobně přepravuje převozné nádrže NP-3/NP-5, přibližně 1980. V pozadí jsou patrná vozidla T-148 VNM.
CZK - Tatra 138 VNV - (Československý voják)

(Československý voják)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-VNV-t37391#503588 Verze : 0
CIAF 2016, vlastní foto
CZK - Tatra 138 VNV -


CZK - Tatra 138 VNV -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-138-VNV-t37391#559524 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více