Aero A-102

     
Název:
Name:
Aero A-102 Aero A-102
Originální název:
Original Name:
Aero A-102
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1934 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1934
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1478 kg 3258 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2036 kg 4489 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,50 m 37ft 8,75in
Délka:
Length:
7,30 m 23ft 11,39in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
18,50 m2 199.13 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
110 kg/m2 22.53 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Walter 14Kfs Mistral Major o výkonu 588 kW/800 k
třílistá kovová vrtule
Walter 14Kfs Mistral Major, power 789 hp
three-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
434 km/h v ? m 269.7 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
356 km/h v ? m 221.2 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,8 min do 5000 m 5,8 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
670 km 416.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
4x kulomet vz.30 ráže 7,92 mm v křídlech 4x 7,92 mm vz.30 machine gun in the wings
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Konstruktér: ing. Antonín Husník

Jednomotorový vzpěrový hornoplošník smíšené konstrukce, pevný podvozek záďového typu.
Vývoj tohoto typu začal v roce 1932, kdy byl navržen jako dvojplošník pro soutěž Ministerstva národní obrany na dodávku stíhacího letadla. Po neúspěchu (vyhrála Avie B-34), byl projekt přepracován nejdříve na dolnoplošník a poté na vzpěrový hornoplošník. Bohužel ani výkony dosažené při letových zkouškách prototypu nevedly k objednání série. Přednost v té době dostala Avia s modernější konstrukcí dolnoplošníku B-35
-
Zdroje:
Sources:
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-102-t3757#12273 Verze : 0
...
Aero A-102 -


Aero A-102 -


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-102-t3757#26709 Verze : 0
http://www.aviastar.org/air/czech/aero_a-102.php

Aero A-102 -


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-102-t3757#433239 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více