CZE - PzPK Sněžka (průzkumný a pozorovací komplet)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 396 příspěvků vloženo, 2000 editováno a 300 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

CZE - PzPK Sněžka (průzkumný a pozorovací komplet)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    PzPK Sněžka PzPK Sněžka
    Originální název:
    Original Name:
    PzPK Sněžka
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný a pozorovací komplet reconnaissance and surveillance vehicle
    Výrobce:
    Producer:
    VTÚVM, Slavičín
    VOP 026, Šternberk
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1996-DD.MM.2002 ?
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    8 (+1 prototyp / prototype)
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1996 ?
    Osádka:
    Crew:
    4
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    17400 kg 38360 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    7534 mm 24ft 9in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    3150 mm 10ft 4in
    Celková výška:
    Overall Height:
    34001) mm 11ft 2in1)
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    370 mm 1ft 2.5in
    Pancéřování:
    Armour:
    podobné jako BVP-1 similar as BVP-1
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    UTD-20
    - čtyřdobý, kapalinou chlazený, vznětový
    - počet válců: 6 do V
    - sklon válců: 120°
    - maximální kroutící moment: 980 (+49/- 98) Nm
    - hmotnost: 665 kg + 5%
    - rozměry:
    -- délka: 791 mm (včetně vyčnívajícího hřídele)
    -- šířka: 1 150 mm
    -- výška: 732 mm
    - kompresní poměr: 15,8
    - objem válců: 15,9 l
    UTD-20
    - four-stroke, liquid cooled, diesel
    - number of cylinders: 6 in V
    - angle of cylinders: 120°
    - maximum torque: 723 (+36/-72) lb.ft
    - weight: 1466 lb + 5%
    - dimensions:
    -- length: 31,1 in (including protruding shaft)
    -- width: 45,3 in
    -- height: 28,8 in
    - compression ration: 15,8
    - swept volume: 970 cu in
    Výkon:
    Power:
    220 kW při 2600 ot/min 295 bhp at 2600 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    mechanická synchronizovaná převodovka
    - počet stupňů: 5+1
    - hmotnost převodovky s hlavní spojkou a planetovým směrovým ústrojím: 536 kg
    mechanical synchromesh gearbox
    - number of gears: 5+1
    - weight of gearbox with main clutch and planetary cross-drive transmission: 1182 lb
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    55 km/h 34 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    12 km/h 7.5 mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    600 km 372 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    ? ° ? %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    72) ° 162) %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    2,5 ? m 98,4in ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,7 ? m 27,6in ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    -3) m -3)
    Výzbroj:
    Armament:
    protiletadlový kulomet vz. 36/48M DŠKM
    - ráže: 12,7 mm
    vz. 36/48M DShKM anti-aircraft machine gun
    - calibre: 12,7 mm
    Vybavení:
    Equipment:
    senzorovou hlavu tvoří:
    - radiolokátor
    - meteosnímač
    - denní přehledová kamera
    - denní zaměřovací kamera
    - noktovizní kamera
    - termovizní kamera
    - laserový dálkoměr




    doba vztyčení manipulátoru do maximální polohy: 90 s
    doba sklopení manipulátoru z maximální do přepravní polohy: 60 s



    náměr manipulátoru senzorického systému: -30° až +60° (-30° až +40° ?)
    odměr manipulátoru senzorického systému: ±190°



    detekce cílů přehledovou kamerou: 5000 m
    detekce cílů zaměřovací kamerou: 4000 m
    detekce cílů noktovizní kamerou: 1600 m
    detekce cílů termovizní kamerou: 9000 m



    dosah laserového dálkoměru: 20000 m
    dosah radiolokátoru na osobu: 9000 m
    dosah radiolokátoru na tank: 33000 m



    přesnost měření dálky laserovým dálkoměrem: ± 5 m



    vzdálenost datového přenosu do systému řízení palby: do 14000 m
    vzdálenost fónického spojení: do 20000 m
    sensor head is composed of:
    - radar
    - meteosensor
    - daylight surveillance camera
    - daylight targeting camera
    - night vision camera
    - thermovision camera
    - laser rangefinder




    time for erecting of the gib in maximum position: 90 s
    time for tilting of the gib from maximum to transport position: 60 s



    traverse of sensor head: -30° to +60° (-30° to +40° ?)
    elevation of sensor head: ±190°



    target detection with daylight surveillance camera: 3.1 mi
    target detection with daylight targeting camera: 2.5 mi
    target detection with night vision camera: 1.0 mi
    target detection with thermovision camera: 5.6 mi




    range of laser rangefinder: 12.4 mi
    radar range (person): 5.6 mi
    radar range (tank): 20.5 mi



    range finding accuracy of laser range finder: ± 16.4 ft



    data transmission range to the fire control system: up to 8.7 mi
    range of voice communication: up to 12.4 mi
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Průzkumný a pozorovací komplet určený k provádění dělostřeleckého průzkumu, který zabezpečuje:
    - detekci, rozpoznání a sledování pozemních stacionárních jednotlivých i skupinových cílů;
    - detekci, rozpoznání a sledování pozemních pohyblivých jednotlivých i skupinových cílů
    - detekci, rozpoznání a sledování vzdušných nízkoletících cílů;
    - pozorování dopadů dělostřeleckých granátů a jejich výbuchů;
    - snímání polárních souřadnic a nadmořské výšky uvedených cílů;
    - snímání rychlosti a směru větru;
    - spolupráci se systémem řízení palby dělostřeleckého oddílu včetně datového přenosu.

    modernizace PzPK Sněžka-M

    1) přepravní poloha, bojová poloha 14 770 mm
    2) během operační činnosti
    3) vozidlo je obojživelné;
    - maximální rychlost (vpřed): min. 7 km/h
    - maximální rychlost (vzad): ~ 2 km/h
    The reconnaissance and observation vehicle intended for artillery reconnaissance application. Sněžka system pursues:
    - detection, recognition and tracking of ground stationary single and group targets;
    - detection, recognition and tracking of ground moving single and group targets;
    - detection, recognition and tracking of low-flying targets;
    - observation of hits of artillery grenades and their explosions;
    - measuring of polar coordinates and the above sea level of targets listed above.
    - measuring of wind velocity and wind direction;
    - co-operation with the fire control system of the artillery battalion, transmission of data including.

    modernization PzPK Sněžka-M

    1) transport position, combat position 48ft 5.5in
    2) during operational activity
    3) the vehicle is amphibious;
    - maximum speed (forward): min. 4.3 mph
    - maximum speed (backwards): ~ 1.2 mph
    Zdroje:
    Sources:
    -
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3766#323382Verze : 1
    MOD
    Avatar
    PzPK Sněžka


    Průzkumný a pozorovací komplet určený k provádění dělostřeleckého průzkumu, který zabezpečuje tyto činnosti:
    - detekci, rozpoznání a sledování pozemních stacionárních jednotlivých i skupinových cílů;
    - detekci, rozpoznání a sledování pozemních pohyblivých jednotlivých i skupinových cílů
    - detekci, rozpoznání a sledování vzdušných nízkoletících cílů;
    - pozorování dopadů dělostřeleckých granátů a jejich výbuchů;
    - snímání polárních souřadnic a nadmořské výšky uvedených cílů;
    - snímání rychlosti a směru větru;
    - spolupráci se systémem řízení palby dělostřeleckého oddílu včetně datového přenosu.


    V případě potřeby je PzPK Sněžka svým vybavením schopen zabezpečit i vševojskový průzkum.



    Prostředek byl vyvinut v polovině devadesátých let na základě požadavku Armády České republiky ve Vojenském technické ústavu výzbroje a munice Slavičín. Vývoj zde realizoval kolektiv pod vedením pplk. Ing. Struhaře. Výroba následně probíhala v kooperaci s VOP 026 Šternberk. PzPK Sněžka byl do výzbroje Armády České republiky zaveden v roce 1996. Na vývoj a výrobu kompletů Sněžka byla ze státního rozpočtu pravděpodobně vynaložena částka ve výši 595,3 milionů Kč. Prvním uživatelem tohoto kompletu se stal 46. dělostřelecký oddíl dislokovaný v Pardubicích. Od prosince 2003 jsou všechny "sériově" vyrobené Sněžky soustředěny u dělostřeleckých oddílů 13. dělostřelecké brigády, resp. 13. dělostřeleckého pluku. Sněžka byla nasazena v misi SFOR II na území bývalé Jugoslávie. Jeden komplet byl od 16. září 2000 používán v rámci 43. mpr (nasazen 04/2000 až 10/2000), 4. mpr (nasazen 10/2000 až 04/2001) a 5. mpr (nasazen 04/2001 až 12/2001). Sněžka svoji činnost na území bývalé Jugoslávie ukončila 15. září 2001, kdy zároveň došlo k ukončení plnění operačního úkolu 5. mpr.



    Komplet je postaven na upraveném podvozku BVP-1 prodlouženém o jeden pár pojezdových kol včetně tlumičů a opatřeném vyvýšenou nástavbou. V její zadní části je instalován třídílný skládací manipulátor polohy společně s manipulátorem senzorů, na jehož vrcholu je zabudována otočná senzorová hlava. Zvedání ramene lze provádět buď automaticky, nebo v ručním režimu. Na manipulátoru polohy jsou umístěna čidla vysokého napětí, která předávají signál k zastavení zvedání ramena v případě, že se naskytne v blízkosti drátů vysokého napětí.


    Senzorová hlava Sněžky je opatřena tímto vybavením:
    - radiolokátor
    - meteosnímač
    - denní přehledová kamera
    - denní zaměřovací kamera
    - noktovizní kamera
    - termovizní kamera
    - laserový dálkoměr


    Ve vyvýšené nástavbě jsou umístěny výstroj, příslušenství, přístrojové vybavení společně s pracovišti velitele kompletu a dvou operátorů. Velitel sedí v přední části nástavby a za pomoci počítače může ovládat manipulátor polohy a jednotlivé senzory. Operátor radiolokátoru pro svoji činnost využívá řídící a zobrazovací jednotku radaru společně s černobílým monitorem, který zobrazuje informace z kamer. V zádi vozidla se nachází pracoviště operátora počítače-radisty, který vyhodnocuje získané informace a zjištěné údaje předává nadřízenému stupni velení. K dalšímu vybavení nástavby patří pozemní toponavigační soustava, toponavigační souprava GPS a spojovací prostředky RF-1325, R-123, RF-13 a TP-25.


    Vozidlo je dále vybaveno systémem detekce a indikace ozáření laserem a šesticí zadýmovacích granátometů. Výzbroj kompletu tvoří jeden protiletadlový kulomet DŠKM ráže 12,7 mm. Osádka může v případě ohrožení použít i své vezené ruční zbraně nebo RPG-75.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3766#47303Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Zdroj : VOP 026 , Šternberk, s.p. - propagačný materiál

    SNĚŽKA

    Štvorpohľadový výkres

    PPK SNĚŽKA
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3766#324818Verze : 0
    Avatar
    KVH Slavičín se podařilo zachránit úplně první prototyp tohoto stroje, který je v současné době zcela nepojízdný, ale věříme, že se nám jej podaří zprovoznit. Více fotek a informací z provádění údržby jsou zde: http://autoklubvt.wz.cz/snezka.html



    Následující údaje o prototypu laskavě poskytl Tomáš Kočica:
    "Naše Sněžka je jediný kus na světě, je to první vývojový prototyp z Výzkumného ústavu Slavičín. Od vozidel používaných armádou se liší v rozmístění pracovišť členů osádky, v konstrukci stroje a v umístění některých komponentů. "Sériová" Sněžka má o něco kratší nástavbu, protože velitel má svou pozici umístěnou jako na klasickém BVP-1 hned za řidičem, kdežto na naší je velitel umístěn v pravém předním rohu nástavby, která zasahuje až těsně za poklop řidiče. U klasické Sněžky je elektrocentrála umístěna uvnitř vozu, zatímco na naší je vzadu nad zadními dveřmi nástavby v plechové "bedně" přivařené k vozu. Elektrocentrála se do "bedny" vytahovala kladkou, která se nacházela nad úložnym prostorem elektrocentrály. Jinak motor převodovka by měly být uplně stejné."

    Pohled na přední část při údržbě

    sněžka v zimě
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3766#259223Verze : 0
    Avatar
    PzPK Sněžka ("bílá 507") z výzbroje 11. dělostřeleckého pluku, červen 2002.

    (©Radek Havelka)

    (©Radek Havelka)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3766#152988Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Sněžka z výzbroje 132. smíšeného dělostřeleckého oddílu podřízeného 13. dělostřelecké brigádě, 2004. Na pohledu zezadu je jasně vidět, kde byl k původní korbě přivařen nový pancéřový plát nástavby kryjící průzkumnou hlavici, rozšířené přístrojové vybavení a obsluhu






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3766#45635Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Detaily PzPK Sněžka ("bílá 102") z výzbroje Baterie dělostřeleckého průzkumu 132. smíšeného dělostřeleckého oddílu podřízeného 13. dělostřelecké brigádě, květen 2005.


























    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3766#145305Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Pohled na zadní část PzPK Sněžka patřící Baterii dělostřeleckého průzkumu, 131. smíšeného dělostřeleckého oddílu (podřízen velitelství 13. dělostřelecké brigády v Jincích) v Pardubicích.
    Pardubice 29.1.2009

    vlastní foto
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3766#295367Verze : 0
    MOD
    Avatar
    PzPK Sněžka z výzbroje Baterie dělostřeleckého průzkumu 132. smíšeného dělostřeleckého oddílu na pražské vojenské přehlídce, 28.10. 2008.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3766#308340Verze : 0
    MOD
    Avatar
    PzPK Sněžka patřící Baterii dělostřeleckého průzkumu (5. baterie), 131. smíšeného dělostřeleckého oddílu (podřízen velitelství 13. dělostřelecké brigády v Jincích) v Pardubicích.
    Aviatická pouť 2009, Pardubice 6.6.2009

    vlastní foto

    vlastní foto

    vlastní foto

    vlastní foto

    vlastní foto
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3766#315475Verze : 0
    MOD
    Avatar
    PzPK Sněžka ("bílá 508") zachycený na počátku tisíciletí na území bývalé Jugoslávie během mise SFOR II.


    Fotografie: Dělostřelectvo AČR







    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3766#324869Verze : 0
    MOD
    Avatar
    PzPK Sněžka ("bílá 248") z výzbroje 76. dělostřeleckého oddílu, přelom tisíciletí.

    (MO ČR - www.army.cz)

    (MO ČR - www.army.cz)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3766#502718Verze : 0
    MOD
    Avatar
    KVH Armypark Slavičín vlastní vozidlo označené jako BVP-1 Sněžka, prototyp 01.


    Zdroj
    mesto-slavicin.cz
    www.armypark.slavicin.org
    www.armypark.slavicin.org




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3766#469951Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Vážení,
    v jednom z posudku na průzkumné a výcvikové rogalo Netopýr jsem narazil na níže uvedený text odkazující na tři varianty průzkumného vozidla Sněžka. Zajímá mne pozadí, proto si dovoluji položit otázku: Setkali jste se materiály, které popisují tyto projekty?
    -


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3766#502766Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Vážení,
    podařilo se mi získat text, jehož plné znění si dovoluji zveřejnit:


    Něco málo vzpomínek k projektu SNĚŽKA
    "Jak je uvedeno ve Vámi publikovaném dokumentu "3 varianty..." měly být vyráběny tři varianty. Skutečně se ve VOP-026 Šternberk začala výroba tří prototypů.


    Brzo ale byl ukončen zámysl vývoje a výroby Sněžka 3(průzkumný bojový komplet). Na stránce s názvem: DPP (dělostřelecká pohyblivá pozorovatelna) je s největší pravděpodobností nedokončený strojový spodek tohoto vozidla. S pracemi na účelové nástavbě se vůbec nezačalo, vozidlo bylo dlouhou dobu uloženo ve VOP-026 Šternberk a poté odprodáno.


    Stejný osud stihl i Sněžka 2 (ženijní průzkumný komplet), byl částečně dokončen strojový spodek a poté byl zrušen. Vývojem tohoto typu byl pověřen Výzkumný ústav Vyškov a mělo se vycházet z poznatků vývoje SOPRÁN.


    Úplného dokončení se tedy dočkal pouze prototyp Sněžka 1
    Pan Kočica správně uvádí že jde o první prototyp. Tento prototyp absolvoval kontrolní a vojskové zkoušky. Na základě těchto zkoušek bylo rozhodnuto o dalším dovývoji a prototyp zůstal ve Výzkumném ústavu Slavičín s využitím pro další vývojové práce.


    Dovývojem byl pověřen VOP-026 Šternberk ve spolupráci s Výzkumným ústavem Slavičín. Výsledkem byl nový prototyp, který po úspěšných kontrolních a vojskových zkouškách byl upraven a prohlášen za první sériový kus.


    Přesné názvy Výzkumných ústavů se tak často měnily, že není možno napsat názvy platné v tehdejší době."


    Zdroj
    Jiří Teichman: Vzpomínky na šternberský VOP-026 a jeho techniku, elektronická pošta redaktorů FV, rok 2014
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/3766#506023Verze : 0
    MOD