Sněhová fréza DER
Stručná historie:
Pásový sněhomet vznikl v roce 1942 v alsaské továrně Süddeutsche Maschinenbaugesellschaft Erich Schad & Co., přestavbou francouzského tanku Renault R-40. Nasazen byl v letech 1942-1945 u organizace Todt a týlových jednotek Wehrmachtu. Jediný ze známých exemplářů byl koncem války evakuován z Norska a převezen do Rakouska. V poválečných letech sloužil u salcburské traťové distance. Ze služby vyřazen v roce 1974. Jistou dobu byl turistickou upoutávkou nádraží Mauterndorf na taurachské uzkokolejné železnici (Die Taurachbahn).
Základní údaje:
- označení u jednotek Todt: Dieselelektrische Raupenfräse
- zkratka: DER
- vyrobeno: asi 60 kusů
- rok výroby: 1942
- hmotnost: 16 Mg (tuny)
- délka: ?
- šířka: ?
- šířka záběru frézy: 2475 mm
- výška: ?
- světlá výška: ?
- šíře pásů: 325 mm
- měrný tlak: ?
- osádka: asi 2 osoby
- motor: Deutz F8 M517W, čtyřtaktní, naftový, 8 válců, chlazen vodou
- obsah: ?
- výkon: 224 kW (165 k)
- rychlost: ?
- dojezd: ?
- nepancéřovaný
- bez výzbroje
Zdroje:
- soukromá sbírka fotografií
- fragment příručky: Gerätbeschreibung, Bedienungs- und Wartungsvorschrift für Dieselelektrische Raupenfräse "DER", Ausgabe 1943
- fragment příručky: Ersatzteilliste für Dieselelektrische Raupenfräse DER, Ausgabe 1944
http://cgi.ebay.at
http://www.axishistory.com/index.php?id=6135
Poznámky:
Francouzský lehký tank Renault R-40 byl po zestátnění firmy občas označen jako AMX R-40.
Stručná historie:
Pásový sněhomet vznikl v roce 1942 v alsaské továrně Süddeutsche Maschinenbaugesellschaft Erich Schad & Co., přestavbou francouzského tanku Renault R-40. Nasazen byl v letech 1942-1945 u organizace Todt a týlových jednotek Wehrmachtu. Jediný ze známých exemplářů byl koncem války evakuován z Norska a převezen do Rakouska. V poválečných letech sloužil u salcburské traťové distance. Ze služby vyřazen v roce 1974. Jistou dobu byl turistickou upoutávkou nádraží Mauterndorf na taurachské uzkokolejné železnici (Die Taurachbahn).
Základní údaje:
- označení u jednotek Todt: Dieselelektrische Raupenfräse
- zkratka: DER
- vyrobeno: asi 60 kusů
- rok výroby: 1942
- hmotnost: 16 Mg (tuny)
- délka: ?
- šířka: ?
- šířka záběru frézy: 2475 mm
- výška: ?
- světlá výška: ?
- šíře pásů: 325 mm
- měrný tlak: ?
- osádka: asi 2 osoby
- motor: Deutz F8 M517W, čtyřtaktní, naftový, 8 válců, chlazen vodou
- obsah: ?
- výkon: 224 kW (165 k)
- rychlost: ?
- dojezd: ?
- nepancéřovaný
- bez výzbroje
Zdroje:
- soukromá sbírka fotografií
- fragment příručky: Gerätbeschreibung, Bedienungs- und Wartungsvorschrift für Dieselelektrische Raupenfräse "DER", Ausgabe 1943
- fragment příručky: Ersatzteilliste für Dieselelektrische Raupenfräse DER, Ausgabe 1944
http://cgi.ebay.at
http://www.axishistory.com/index.php?id=6135
Poznámky:
Francouzský lehký tank Renault R-40 byl po zestátnění firmy občas označen jako AMX R-40.