SOV - BA-6 / BA-6M

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 375 příspěvků vloženo, 1527 editováno a 368 zmoderováno. Statistiky
22.9.2018 - Praha - Sraz k 20. narozeninam valka.cz | Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

SOV - BA-6 / BA-6M

БA-6 / БA-6M

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    BA-6 / BA-6M BA-6 / BA-6M
    Originální název:
    Original Name:
    БА-6 / БА-6M
    Výrobce:
    Producer:
    Ižorská železárna, Kolpino
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1936-DD.MM.1938
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    386 (obě verze/both versions)
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1935
    Osádka:
    Crew:
    4
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Náhon:
    Configuration:
    6x4
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    ? kg ? lb
    Užitečné zatížení:
    Payload:
    ? kg ? lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    5120/4800 kg 11288/10582 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    4900 mm 16ft 0,9in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2070 mm 6ft 9,5in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2360 mm 7ft 8,9in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    240 mm 9,44in
    Rozvor:
    Wheelbase:
    ? mm - 3340 mm ? - 131,5in
    Rozchod:
    Track:
    1405 mm -
    1420 mm
    55,31in -
    55,91in
    Brzdová soustava:
    Braking System:
    ? ?
    Elektrický systém:
    Electrical System:
    6 V, jednovodičový, baterie 100 Ah 6 V, one wire, battery 100 Ah
    Pneumatiky:
    Tyres:
    6,50-20"
    Pancéřování:
    Armour:
    nýtované a svařované s válcovaného plechu
    korba - čelo, bok, strop - 8/10 mm, záď - 6 mm, dno - 3 mm
    věž - 8/10 mm
    riveted and welded to the rolled sheet
    Hull - front, side and top - 8 / 10 mm, rear - 6 mm, bottom - 3 mm
    Tower - 8 / 10 mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    GAZ-AA/GAZ-MM, zážehový, kapalinou chlazený 4 válec, obsah 3285 cm3, 42/50 HP při 2600/2800 ot/min GAZ-AA/GAZ-MM, gasoline, liquid-cooled 4 cylinder, 3285 cm3 content, 42/50 HP at 2600/2800 rpm
    Převodovka:
    Gearbox:
    mechanická 4+1 mechanical 4+1
    Spojka:
    Clutch:
    suchá, jednokotoučová dry, single-plate
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    68 l 14.96 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    45/52 km/h 28/32.3 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    ? l/100 km ? mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    200 km 124.3 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    130 km 80.8 mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    ? ° / ? °
    Svah:
    Gradient:
    20/24 ° 44/53 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    0,5/0,8 m 19,7in /31,5in
    Výzbroj:
    Armament:
    1x 45 mm vz.32 (K20/L46), 60/50 nábojů
    1x 7,62 mm DT, 3276/2520 nábojů
    1x 45 mm vz.32 (K20/L46), 60/50 rounds
    1x 7.62 mm DT, 3276/2520 rounds
    Uživatelské státy:
    User States:
    SSSR
    Mongolsko
    Turecko 60 ks
    Španělsko 50-80 ks
    Německo
    Afghanistán
    USSR
    Mongolia
    Turkey 60 vehicles
    Spain 50-80 vehicles
    Germany
    Afghanistan
    Poznámka:
    Note:
    Data za lomítkem platí pro verzi BA-6M
    Vozidla BA-6M byla vybavena radiostanicí 71-KT-1
    Data for the slash applies to the version BA-6M
    BA-6M vehicle was equipped with a radio KT-71-1
    Zdroje:
    Sources:
    Kolomiec Maxim, Srednyje broněavtomobili Krasnouj Armii, Frontovaja iljustracija, Stratěgija KM, Moskva 1999
    Legkije tanki i broněavtomobili KA 1931-1939 II., Panzer History 24, vyd. Vostočnyj Front, Moskva 1996
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39283#369752Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Tento střední obrněný automobil vychází z BA-3. Oproti svému předchůdci je použito ve větší míře svařování na místo nýtování a na zádi chybí vstupní dveře.


    V roce 1936 se objevila modifikovaná úprava BA-6M. Od původní verze se lišila novou věží a silnějším motorem. Dále bylo zesíleno pancéřování a použita radiostanice 71-TK-1 Sériová výroba běžela od roku 1935 do roku 1938. Bylo vyrobeno 386 strojů.


    Hlavními úkoly BA-6 byl průzkum, případně podpora pěších jednotek. Vozidla se účastnila bojů v Mongolsku, Španělsku, v Zimní válce. Finové kořistní BA-6 používali do roku 1959. Dalšími uživateli byly armády Afghánistánu, Turecka a Číny. Posledním uživatelem bylo Německo - kořistní BA-6 se využívali k průzkumu, policejní službě nebo při protipartyzánských operacích.




    Zdroj: I. Pejčoch, S. Spurný- Obrněná technika 4



    Edit - 11/08/2010 cimbal
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39283#171317Verze : 0
    Avatar
    BA-6





    Zdroj
    Kolomiec Maxim, Srednyje broněavtomobili Krasnouj Armii, Frontovaja iljustracija, Stratěgija KM, Moskva 1999


    BA-6 čtyřpohledový nákres vozidla
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39283#369756Verze : 0
    MOD
    Avatar
    foto


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39283#148634Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Foto verze BA-6ŽD (železno-dorožnyj) který byl schopen po úpravě provozu na kolejích


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39283#148635Verze : 0
    MOD
    Avatar
    BA-6 / BA-6M


    Porovnání rozdílů mezi typy - věž, přední kryt chladiče, ubylo nýtovaných spojů na pancíři.




    Zdroj
    Kolomiec Maxim, Srednyje broněavtomobili Krasnouj Armii, Frontovaja iljustracija, Stratěgija KM, Moskva 1999


    BA-6 vozidlo při zkouškách na polygonu Bubnova, léto 1935

    BA-6M vozidlo při továrních zkouškách, podzim 1936
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39283#369757Verze : 0
    MOD
    Avatar
    BA-6






    Zdroj
    Kolomiec Maxim, Srednyje broněavtomobili Krasnouj Armii, Frontovaja iljustracija, Stratěgija KM, Moskva 1999


    BA-6 ukázka možností podvozku v terénu, léto 1935

    BA-6 vozidlo zapadlé při brodění, léto 1935 (v pozadí další BA-6)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39283#369759Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Zdroj: http://www.o5m6.de/ba_6.html


    courtesy of Oliver Missing

    Všimnite si pružné pásy, ktoré boli uložené nad blatníkmi a nasadzovali sa na zadný pár kolies v ťažko priechodnom teréne a v zimnom období.

    Čelný pohľad na vozidlo

    Pohľad odzadu

    Pohľad zhora

    Pohľad z pravej strany vozidla
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39283#535020Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Zdroj: http://www.o5m6.de/ba_6.html


    courtesy of Oliver Missing

    Dvojtónová kamufláž.

    Zimná kamufláž za pomoci zmývateľnej bielej farby. Povšimnite si pomocné pásy nasadené na zadnom páre kolies
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/39283#535021Verze : 1
    MOD